Dacia lansează noile modele. Am testat Sandero, Sandero Stepway, Logan și Logan MCV

dacia-sandero-brossard-yannick-29
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

AutoReport.ro a fost în Croația pentru a testa noua gamă Dacia. Aceste modele au fost prezentate în premieră la Salonul Auto de la Paris, iar acum Sandero, Sandero Stepway, Logan și Logan MCV, chiar și noul Duster EDC sunt subiectele testelor noastre.

Noile modele propun un design mai modern, o nouă identitate luminoasă, o nouă ambianță interioară, noi echipamente și spații de depozitare suplimentare, totul la un preț la fel de accesibil.
O parte din aceste noutăți sunt incluse de acum și pe modelele Dokker, Dokker Van și Lodgy, conferind astfel un aer de familie întregii game Dacia.
Oferta mecanică se extinde la rândul ei, incluzând de acum un nou motor pe benzină. Blocul SCe de 75 CP, se dovedește în egală măsură accesibil și economic.

În 2016, marca Dacia își înnoiește cea mai mare parte a gamei sale. Noul design exterior și interior al modelelor Sandero, Sandero Stepway, Logan şi Logan MCV aduce un plus de modernitate gamei Dacia. La rândul lor, Dokker, Dokker Van şi Lodgy cunosc o evoluție importantă. Gama Dacia devine astfel mai atrăgătoare, la un preț la fel de accesibil.
Noile modele Sandero, Sandero Stepway, Logan și Logan MCV adoptă un design exterior evoluat și o identitate luminoasă inedită care le conferă un stil mai dinamic și mai contemporan. Blocurile optice față și spate au fost redesenate. În partea frontală, luminile de zi, cu lămpi de tip LED, se compun din patru blocuri dreptunghiulare suprapuse pe verticală. În partea din spate, identitatea luminoasă este constituită dintr-un ansamblu de patru careuri.
Noile modele Logan, Logan MCV și Sandero dispun de o bară de protecție frontală redesenată care oferă un plus de modernitate, datorită grilei de admisie a aerului cu contur cromat. Designul barelor de protecție față și spate accentuează impresia de robustețe pe care o degajă vehiculele.
Această evoluție de design este și mai marcată în cazul noului Sandero Stepway. Partea frontală preia elementele de stil ale modelului Duster, într-o combinație care inspiră dinamism. Alura sportivă a vehiculului este subliniată de garda supraînălțată, de protecțiile de culoarea cromului satinat precum și de barele longitudinale de pavilion. La acestea se adaugă ornamentul cromat al eșapamentului.
La rândul ei, gama de jante de aluminiu, precum și capacele de roți sunt reînnoite (în funcție de țară și de model). Ornamentele Flexwheel conferă vehiculelor un stil și mai pronunțat.

La interior, Dacia propune o nouă ambianță, mai valorizantă, cu elemente de crom satinat la nivelul tabloului de bord (ornament central al volanului, aeratoare, cadrane de bord, planșa centrală), al mânerelor de portieră și a manetei schimbătorului de viteze.
Logo-ul mărcii figurează în centrul noului volan cu patru brațe, care integrează și comanda claxonului. Pe nivelele de finisare superioare volanul este îmbrăcat într-un material „Soft Feel” rezistent și plăcut la atingere.
Vehiculele gamei dispun de materiale de interior moderne și confortabile. Noul Sandero Stepway beneficiază în plus de un material textil cu cusături aparente. Această alegere accentuează impresia de dinamism și robustețe pe care o generează armonia interioară a vehiculului.

Dacia propune noi echipamente și prestații menite să aducă un plus de confort în utilizare. Printre acestea se numără camera de marșarier (disponibilă în funcție de versiune) şi asistența la plecarea din rampă. De acum, butoanele de acționare a geamurilor electrice faţă şi spate sunt situate la îndemână, pe panourile portierelor. Șoferul dispune în plus de o comandă impulsională pentru geamul portierei sale. Scaunul șoferului integrează în plus o cotieră escamotabilă (în funcție de versiune) care asigură un acces ușor la comenzile situate între locurile din față.
Pentru un plus de funcționalitate, la interior își fac apariția și câteva spații de depozitare noi: un buzunar pentru telefonul mobil (amplasat în partea laterală a scaunului pasagerului), un spațiu de depozitare pe marginea consolei centrale, consolă care integrează în plus o alveolă în partea din spate în care își poate găsi locul o sticlă de 0,5 litri. Pasagerii din spate dispun de acum de o priză de 12 volți cu ajutorul căreia își pot încărca dispozitivele mobile.

Noi am testat Dacia Sandero Stepway cu facelift și motorul 1.5 dCi de 90 CP și transmisie manuală, dar și vedeta lansării, Dacia Sandero cu noul motor 1.2 SCe 75 CP. Acesta este un motor care va face intrarea în gama Dacia.
Dacia este prima marcă a Grupului Renault care beneficiază de noul motor pe benzină SCe 75 CP. Acest propulsor, cu 3 cilindri, de 1,0l furnizează un cuplu de 97 Nm. Față de motorul 1.2 16v 75 CP, economia de carburant și emisiile de CO2 sunt diminuate cu 10%.
Această performanță este obținută ca urmare a unei mase scăzute cu 20 kg, datorită blocului din aluminiu și tehnologiilor moderne integrate, printre care:
O pompă de ulei cu cilindree variabilă.
Capace de supape din material DLC (Diamond Like Carbon).
Utilizarea grafitului în componența unor elemente ale pistonului.
La acestea se adaugă sistemul de distribuție dublă variabilă (double VVT) care permite un condus mai agreabil.
Motorul SCe 75 CP răspunde tuturor standardelor de calitate ale Alianţei Renault Nissan. Modern, economic și accesibil, noul propulsor va fi disponibil, de la începutul anului 2017 (în funcție de țară).
Am testat acest motor și îl recomandăm în special pentru cei care vor să folosească mașina mai mult în oraș. Cuplul este destul de mic, dar dacă vitezele sunt schimbate la turații mai mari, autoturismul se descurcă destul de bine.
Principalele avantaje ale acestui motor sunt prețul mic de achiziție, dar și economia de combustibil.
Alături de acest motor SCe 75 CP, Dacia propune pe gama Logan și Sandero o ofertă largă de motorizări și transmisii:
Pe benzină: TCe 90 CP cu Stop & Start (S&S), TCe 90 CP S&S GPL și TCe 90 CP S&S cu transmisia pilotată Easy-R.
Diesel : dCi 75 CP S&S, dCi 90 CP S&S cu transmisie manuală sau pilotată Easy-R. Toată gama Dacia este disponibilă de acum şi în variantă GPL (în funcție de țară).

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts