Vânzările Volkswagen AG au urcat anul trecut la aproximativ 10,7 milioane de vehicule, grupul german fiind în grafic pentru a-şi păstra titlul de cel mai mare producător auto din lume, înaintea companiei nipone Toyota.
Majorarea livrărilor la nivel de grup, care includ şi brandurile premium și de lux Audi şi Porsche, au ajutat la o creştere a veniturilor de peste 220 de miliarde de euro, pentru prima dată după nivelul record din 2016, de 217 miliarde de euro, susţine publicaţia germană.
Un purtător de cuvânt al VW a refuzat să comenteze informaţia. Grupul german va publica în 17 ianuarie datele oficiale privind vânzările în 2017 şi rezultatele financiare spre sfârşitul lunii februarie.
Scandalul Dieselgate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit în 18 septembrie 2015, iar VW a pierdut peste 20 de miliarde de euro din capitalizarea bursieră. În 2016, vânzările grupului au urcat cu 3,8%, la nivelul a record 10,3 milioane de vehicule, datorită majorării cererii în China şi Europa.
Luna trecută, Toyota a anunţat că se aşteaptă să vândă pe plan global 10,35 milioane de vehicule în 2017, în creştere cu 2% faţă de 2016. Compania niponă, care deţine brandurile Toyota, Lexus, Daihatsu şi Hino, estimează că va livra anul acesta 10,5 milioane de vehicule.