Opel Astra OPC – cel mai extrem hot-hatch

Opel-Astra-OPC-11
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Există mașini care te duc din punctul A în punctul B și există mașini care par un adevărat tribut adus șofatului. Opel Astra OPC face parte din ultima categorie. Acest hot-hatch este cel mai sălbatic și mai frumos din segmentul C.

Fabulosul model coupé compact sportiv este de fapt un Astra GTC trecut prin mâinile Opel Performance Center. Astra OPC este propulsat de un motor Turbo pe benzină, cu o cilindree de 2 litri şi sistem de injecţie directă. Valori de performanţă: putere de 206 kW/280 cp şi cuplu maxim de 400 Nm.
Motorul este cuplat la o cutie manuală bine etajată. Se conduce senzațional și în viraje se lipește de asfalt. Este dedicată celor care vor și pot conduce sportiv și transformă fiecare călătorie într-o aventură. Astra OPC poate atinge, astfel, o viteză maximă de 250 km/h, fiind cel mai rapid model Astra de până în prezent.

Întregul şasiu al autovehiculului sport este proiectat pentru a furniza putere fără compromisuri. Respectând cele mai nobile tradiţii OPC, autovehiculul a fost testat şi reglat pe porţiunea Nordschleife a circuitului Nürburgring, Germania, sub supravegherea ambasadorului mărcii Opel, Joachim (“Jockel”) Winkelhock. Modelul a fost special creat pentru a oferi o dinamică laterală îmbunătăţită şi o manevrabilitate optimă.
Suspensia faţă avansată High Performance Strut din dotarea modelului GTC Astra stă la baza acestor performanţe. Pe lângă suspensia HiPerStrut, versiunea OPC dispune de sistemul de control al şasiului FlexRide, complet adaptiv. Şasiul FlexRide permite şoferului să optimizeze caracteristicile amortizoarelor, viteza de reacţie a sistemului de direcţie şi a pedalei de acceleraţie prin simpla apăsare a butoanelor „Sport” şi „OPC”. Totuşi, funcţiile inovatoare ale modelului OPC nu se opresc aici. Autovehiculul a fost echipat cu un diferenţial autoblocabil pe puntea faţă, care îi asigură un plus de stabilitate şi de manevrabilitate; spre exemplu, autovehiculul dispune de o aderenţă sporită la ieşirea din curbă cu viteză mare – chiar şi pe carosabil ud. „Am proiectat un pachet ce va convinge şi cei mai experimentaţi şoferi sportivi – şi nu doar pe Nurburgring”, spune legenda motorsportului Winkelhock. Sistemul de frânare de înaltă performanţă fabricat de renumitul producător Brembo asigură o decelerare optimă şi o stabilitate maximă, chiar şi în situaţii critice.

Caroseria exclusivistă a modelului GTC Astra OPC exprimă pasiunea pură pentru putere şi viteză. Cu aspectul său sportiv, GTC Astra a reprezentat până în prezent expresia cea mai emoţională a limbajului de design al mărcii Opel, însă versiunea OPC îşi etalează puterea.
Modelul OPC are acum un aer mai sportiv datorită unui set de bare de protecţie faţă şi spate sculptate special, pragurilor laterale, spoilerului de acoperiş aerodinamic şi celor două ţevi de eşapament cu formă trapezoidală.
În interior, autovehiculul sport compact este echipat cu scaune performante, un volan sport OPC din piele şi instrumente speciale.

Opel Performance Center (OPC), responsabil pentru accentele sportive ale gamei de modele Opel încă din 1999, este un element esenţial pentru profilul mărcii. Autovehiculele OPC sunt vârfuri pentru gamele de modele respective.

Opel Astra OPC
0-100 km/h: 6 secunde
Viteza maximă: 250 km/h
L/l/î: 4.466/1.840/1.482
Masa proprie (kg): 1.550
Volum portbagaj (l): 380
Cilindree (cmc): 1.998
Putere (CP): 280 la 5.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 400 la 2.500 rpm
Consum mediu: 11 l/100 km (în oraş)
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts