Modelul electric Zoe al Renault nu a primit nicio stea la testele EuroNCAP, devenind cea mai nesigură mașină comercializată în prezent în UE

Da mai departe!

Modelul electric Zoe al Renault nu a primit miercuri nicio stea în testele de siguranţă efectuate de programul european de evaluare a maşinilor noi (NCAP), care sunt considerate standarde în Europa, transmite Reuters.

”Renault a fost cândva sinonim cu siguranţa. Dar aceste rezultate dezamăgitoare pentru ZOE şi Dacia Spring arată că siguranţa a devenit acum o daună colaterală în tranziţia grupului la maşinile electrice”, a declarat secretarul general al Euro NCAP, Michiel van Ratingen, într-un comunicat.

Compania Renault spune că ZOE este sigură într-o încercare lamentabilă de a acoperi dezastrul

Renault a afirmat într-un comunicat că Zoe este un vehicul sigur, care îndeplineşte toate standardele de siguranţă ale autorităţilor de reglementare. ”Aceste standarde evoluează constant şi devin din ce în ce mai stricte în toate domeniile, în special în ceea ce priveşte securitatea. Renault îşi îmbunătăţeşte, aşadar, în mod continuu oferta, pentru a se conforma cu reglementările aplicabile acolo unde sunt vândute vehiculele sale”, a adăugat compania.”

Evaluările Euro NCAP nu sunt obligatorii, deoarece nu certifică vehiculele pentru circulaţie rutieră. Dar consumatorii europeni acordă atenţie testelor Euro NCAP, iar producătorii de maşini comercializează în mod agresiv evaluările bune.

Este doar a treia oară când Euro NCAP acordă unei maşini o calificare cu zero stele şi, dacă va afecta vânzările lui Zoe, acest lucru ar presa Renault să facă o actualizare rapidă sau să accelereze lansarea următoarei versiuni a maşinii.

Euro NCAP a spus că cea mai recentă  versiune a Zoe are un airbag lateral montat pe scaun mai prost decât cel de pe versiunile anterioare.

Euro NCAP a remarcat că Renault Laguna a fost prima maşină care a primit vreodată un rating de cinci stele în 2001.

Renault nu a abordat problema airbag-ului în comunicatul său.

”Este păcat să vezi că Renault pune în pericol un pedigree de siguranţă construit încă de la crearea ratingului”, a declarat Matthew Avery, director de strategie de cercetare al Thatcham şi membru al consiliului de administraţie al Euro NCAP.

Related posts