Mitsubishi a cerut un model electric o făcut de Renault la divizia Ampere

Da mai departe!

Divizia de mașini electrice și software a Renault Group, botezată Ampere, are deja contracte pregătite cu principalii doi parteneri din Alianța Renault Nissan Mitsubishi. După Nissan, care vrea un Micra electric, Mitsubishi a cerut propria versiune a SUV-ului Scenic.

Renault va produce un automobil electric pentru Mitsubishi, în perioada următoare, unul care va reprezenta o replică a SUV-ului Scenic E-Tech, pe care marca Renault se pregătește să-l lanseze pe piață în 2024. Mașina cu sigla japonezilor va fi produsă în fabrica din Douai, parte a Electricity, complexul industrial care a fost transferat la 1 noiembrie noii companii Ampere. Primele informații arată că asumarea de către japonezi a achiziției unui pachet din acțiunile Ampere s-a făcut cu angajamentul producerii acestui model destinat în principal pieței din Europa.

De asemenea, este foarte probabil ca Nissan să beneficieze la rândul său de o mașină similară, care să extindă portofoliul electric al mărcii în Europa.

Luca de Meo a confirmat în prezentarea făcută în cadrul Capital Market Day faptul că Ampere va livra către cei doi parteneri câte un SUV electric, în perioada următoare, dar și software și tehnologii electrice, cum sunt, de exemplu, motoarele și grupurile motopropulsoare electrice.

De asemenea, Nissan va produce în uzina franceză a Ampere și noua generație Micra, care va fi exclusiv electrică și va împărți platforma și o parte a caroseriei cu noul Renault 5, un automobil care se pregătește să fie lansat în 2024.

Ampere va utiliza pentru producția mașinilor sale două platforme, așa cum a explicat Luca de Meo, CEO Renault și Ampere, provenite din vechile platforme CMF-CD și CMF-B, redenumite acum AmpR Small și AmpR Medium.

Mitsubishi are un ampli program de relansare în Europa cu ajutorul mașinilor Renault, după ce în urmă cu trei ani anunța că se va retrage din Europa. Acum, noile generații ASX și Colt au preluat platforma și caroseria de la Captur și Clio și încearcă resuscitarea vânzărilor japonezilor pe piața europeană.

Related posts