Mazda CX-30 – Schimbare de abordare

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Mazda a ajuns să își diversifice gama și să își rafineze mașinile. CX-30 este o dovadă vine în acest sens, SUV-ul cu design sport venind la testele AutoReport.ro pentru a ne convinge de ce să ne îndreptăm atenția asupra acestui nou segment.

CX-30 este un nou crossover compact care combină proporțiile îndrăznețe ale unui SUV cu un stil elegant care încorporează limbajul de design Kodo. Echipa de dezvoltare a creat o mașină cu o siluetă mai zveltă, deschizând un nou segment pentru Mazda, acolo unde încă nu sunt prezenți foarte mulți producători.
CX-30 a primit frumoasele blocuri optice specifice noului design Mazda. Partea față vine cu un calandru uriaş, cu contur ce muşcă din faruri, dar şi un spaţiu liber între conturul superior al calandrului şi cel cromat inferior şi lateral. Cu toate acestea, nu putem să nu remarcăm faptul că toate SUV-urile Mazda împart aceleași linii de design. În partea spate avem un design mai fluent, de coupe, și cu niște blocuri optice mai frumos conturate ce ne duc cu gândul la MX-5.
Caracteristicile Jinba-Ittai ale primului model Mazda cu gama completă de tehnologii SKYACTIV au evoluat în concordanță cu filosofia centrată pe șofer a producătorului, pentru a le oferi și pasagerilor senzația de unitate cu mașina. Astfel, habitaclul cu dotări intuitive are un plus de confort și o ergonomie îmbunătățită, inclusiv un head up display proiectat direct pe parbriz. Materialele sunt foarte apropiate de clasa premium, iar finisajele sunt foarte bune. În Mazda CX-30 au loc 5 persoane cu bagajele aferente. De fapt, în ciuda unei siluete sportive, găsim în interior o mașină foarte spațioasă. În perioada aceasta de toamnă, am apreciat în mod deosebit încălzirea în scaune și în volan.
Confortul a fost îmbunătățit, datorită scaunelor anti-oboseală, antifonării superioare a habitaclului, suspensiei și trenului de rulare, precum și a sistemului G-Vectoring Control (GVC), care sporește deopotrivă manevrabilitatea și siguranța. Noul CX-30 vine și cu ultimele inovații Mazda în materie de siguranță activă. La exterior, linia mai joasă a plafonului și stilul minimalist inspiră o postură sportivă, dar rafinată, poate cel mai bine exprimată prin intermediul culorii premium roșu soul cristal, foarte profundă și cu reflexii strălucitoare.
În plus, CX-30 a fost conceput pentru a fi ușor de condus. Înălțimea crescută față de o mașină de pasageri asigură o vizibilitate excelentă și face ca intrarea și ieșirea să fie foarte facile, în timp ce dimensiunea caroseriei asigură o manevrabilitate crescută pe orice drum și în orice loc de parcare.
Sub capotă avem un motor pe benzină de 2,5 litri. Acesta produce 192 CP și este cuplat la o cutie automată cu 6 trepte. Deși ne așteptam ca acest motor să fie gurmand, am descoperit că pe DN 1 și pe A3 a consumat destul de puțin. Deci avem acum o Mazda care pornește destul de prompt și se descurcă foarte bine și pe autostradă. Cutia își face treaba foarte bine, fiind la fel de rafinată ca cele mai bune din gamă. Direcția este și ea foarte precisă și, per total, niponii au făcut o mașină confortabilă, dar care oferă și note sportive. Atributele de performanță de bază, cum ar fi accelerarea, virarea și frânarea, au fost îmbunătățite semnificativ.
GVC este în echipare standard și ambele modele sunt disponibile cu o gamă extinsă de sisteme de siguranță activă i-ACTIVSENSE care beneficiază, printre altele, de avantajele noilor tehnologii de camere video. Printre programele avansate prezente la bord se numără: asistentul de frânare inteligent pentru oraș cu recunoașterea semnelor de circulație, controlul vitezei de croazieră cu radar, farurile adaptive cu LED și multe alte inovații în domeniul siguranței.

Mazda CX-30 Skyactiv-G 122
0-100 km/oră: 10,6 s
Viteză maximă: 186 km/h
L/l/î: 4.395/1.795/1.540
Masă proprie: 1.320 kg
Volum portbagaj (l): 430
Cilindree (cmc): 1.998
Putere (CP): 122 la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 213 la 4.000 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km (extraurban)
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts