Lamborghini si MIT breveteaza o noua tehnologie pentru supercapacitoare

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Colaborarea dintre Automobili Lamborghini și Institutul Tehnologic din Massachusetts (MIT) are un rezultat de importanță majoră: un brevet pentru un material sintetic inovator care va servi drept bază tehnologică pentru o nouă generație de supercapacitoare. Colaborarea dintre cele două organizații a început în urmă cu trei ani, când Automobili Lamborghini s-a alăturat Programului MIT-Italia și a făcut un alt pas înainte în 2017 cu lansarea a două proiecte de cercetare, unul cu profesorul Mircea Dincă (MIT – Departamentul de Chimie), iar celălalt cu profesorul John Anastasios Hart (MIT – Departamentul de Inginerie Mecanică).

 

Automobili Lamborghini este co-autor al acestui brevet. Cercetările ulterioare vor explora optimizarea suplimentară a proprietăților materialului și producția acestuia la o scară din ce în ce mai mare. Mai exact, acest rezultat este o parte a tranziției către tehnologia vehiculelor electrice pe care Automobili Lamborghini a început-o în 2017 cu prezentarea Terzo Millennio și, mai recent, cu modelul Sián, dezvelit la Salonul Auto de la Frankfurt din 2019.

 

Stefano Domenicali, președinte și director executiv al Automobili Lamborghini, a comentat: „Cercetarea comună cu MIT reflectă pe deplin valorile și vocația noastră de a anticipa viitorul: un viitor în care hibridizarea este din ce în ce mai de dorit și inevitabil necesară.”

Brevetul și colaborarea cu Departamentul de Chimie al MIT

Noul material brevetat a fost sintetizat de echipa profesorului Mircea Dincă din laboratoarele Departamentului de Chimie al MIT cu sprijinul Departamentului de Dezvoltare a Conceptelor de la Automobili Lamborghini și se bazează pe conceptul „Metal-Organic Frameworks” (MOF). Structura moleculară a acestei familii de materiale o face candidatul ideal pentru producerea de electrozi pentru supercapacitoare de înaltă performanță, deoarece maximizează suprafața specifică, adică suprafața expusă la sarcina electrică în raport cu masa și volumul de probă. Mai precis, obiectivul declarat al cercetării este îmbunătățirea densității energetice: brevetul depus astăzi promite să crească această densitate cu până la 100% în comparație cu tehnologia existentă pe piață.

 

Echipa de cercetare a început să investigheze posibilitatea de a dubla capacitatea obținută în prezent prin intermediul noii tehnologii. Brevetul actual, care este rezultatul muncii de doi ani, reprezintă un progres semnificativ, dar potențialul său este mult mai mare, chiar și în comparație cu supercapacitoarele utilizate pe Lamborghini Sián, care reprezintă avangarda tehnologiei convenționale în acest domeniu.

 

Supercapacitoarele sunt deja o soluție câștigătoare în aplicațiile din sportul de înaltă performanță, în virtutea specificațiilor lor de putere și durabilitate excepționale, și promit să devină o tehnologie esențială pentru anii următori, datorită Automobili Lamborghini.

 

Cooperarea cu Departamentul de Inginerie Mecanică MIT

O a doua colaborare, de trei ani, cu echipa profesorului John Anastasios Hart din Departamentul de Inginerie Mecanică MIT își propune să stabilească noi principii de proiectare pentru materialele  din  bateriile performante care pot fi integrate în structura vehiculului. Proiectul va avea ca rezultat prototipuri de baterii care asigură o combinație de performanțe – stocare a energiei, versatilitate geometrică și integritate structurală, esențială pentru obiectivele de performanță stabilite de Lamborghini Terzo Millennio.

 

Progresul inițial puternic al echipei lui Hart, împreună cu expertiza sa la confluența dintre materiale, procese de fabricație și proiectare de automobile, vor permite grupului să își îndeplinească obiectivele ambițioase.

 

Colaborarea cu Programul MIT-Italia

În paralel cu lucrările de laborator, parteneriatul cu programul MIT-Italia a oferit pentru doi studenți MIT șansa de a dobândi experiență de lucru la Automobili Lamborghini, prin contribuția la dezvoltarea specificațiilor compozitelor și modelarea matematică a proprietăților conductoare ale supercapacitoarelor. Având în vedere aceste reușite, Automobili Lamborghini a decis să-și extindă colaborarea cu programul MIT-Italia până la sfârșitul anului viitor.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts