Kia Ceed – culmea downsizingului

Da mai departe!

Kia Ceed nu putea să nu fie afecatată de febra downsizingul extrem care a luat amploare prin Europa. Astfel, compacta coreeană a venit la autoreport.ro în teste cu un motor de 1 litru, turbo.

Am testat modelul prin București și am descoperit o mașină corectă – mai ales din punct de vedere al situării în piața auto dar și din punct de vedere al prețurilor.
Prima generație a Kia Cee’d a fost concepută care o concuretă pentru mai clasicele VW Golf și Ford Focus, modele care domină și au definit clasa compactă europeană. Pentru a se pregăti de a concura serios aceste modele cu tradiție grupul Hyundai-Kia a proiectat aceste mașini în Europa. Cee’d este gândit şi desenat în Europa la Frankfurt şi Russelsheim şi asamblat în Slovacia la uzina de Zilina.
Aceasta este cea de-a doua generație proiectată pe Bătrânul Continent, iar odată cu noul facelift, deja se vede că începe să prindă mult din rafinamentul European.
La capitolul design sunt diferențe foarte mari între prima și cea de-a doua generație. Partea față este dominată de niște blocuri optice cu lumini de zi de tip LED care înfrumusețează mult mașina. Grila cu margini cromate denumită „Tiger Nose” a ajuns deja o semn distinctiv al brandului Kia. Liniile sunt mai frumos conturate, iar Cee’d pare mai masiv acum. Partea spate are un design plăcut, blocurile optice fiind desenate frumos. Privit din orice unghi, modelul pare agresiv și musculos.
În interior, materialele și finisajele și-au îmbunătățit considerabil calitatea, spațiul este gestionat mai bine ceea ce permite pasagerilor să beneficieze de mai mult loc. Postul șoferului este ergonomic, scaunele sunt decente, iar viziblitatea bună. Noi am avut parte de un model foarte bine echipat și, astfel am văzut ce pot da mai bun coreenii pe un model din clasa compactă. Am avut o trapă de dimensiuni mari, acoperiș panoramic, dar și instrumentar de bord complet digitalizat.

Modelul de test este echipat cu versiunea de top 1.0 T-GDI de 120 CP a motorului KIA. Propulsorul vine sa inlocuiasca in gama mai vechiul motor 1.4 MPI care inca se afla in echiparea standard pe modelul Ceed. În combinație cu manuala cu 6 trepte reprezintă o combinație foarte bună pentru o mașină compactă.
Din punct de vedere al confortului, datorăm foarte multe suspensiei. Aceasta este foarte confortabilă și va fi foarte apreciată în țări cu drumuri precum cele din România. Direcția nu va fi în schimb foarte apreciată. Aceasta a primit trei tipuri de asistare. Avem la dispoziţie modul normal, confort şi sport. Dintre acestea, doar tipul normal pare bun de a fi folosit pentru un feedback bun.

La capitolul dotări, modelul de test stă foarte bine. Avem senzori de parcare, dar şi cameră pentru mersul cu spatele, iar aceasta poate proiecta imaginile pe display-ul de 4,5 inch. Asta pe lângă o mulțime de airbaguri și sisteme de siguranță care au permis gamei să ia 5 stele la testele EuroNCAP. Opțional sunt disponibile și sisteme mai avansate precum Lane Departure Warning (care te avertizează dacă părăsești accidental banda de rulare.

Acum putem vorbi despre marca coreeană Kia ca despre una care și-a construit deja o identitate de design. Cee’d nu este cea mai bună compactă din punct de vedere dinamic, dar are ca avantaje un design atrăgător și prețul. Nu duce lipsă de putere și rămâne aceeași mașină confortabilă pe care o cunoșteam, un plus al mașinii de test este reprezentat de echiparea GT Line, un fel de top pentru gama compactă coreeană.

Kia Cee’d 1.0 T-GDi
– 0-100 km/h: 11,1 secunde
– Viteza maximă: 190 km/h
– L/l/î: 4.310/1.780/1.470
– Masă proprie: 1.375 kg
– Volum portbagaj (l): 380
– Cilindree (cmc): 998
– Putere (CP): 120 la 6.000 rpm
– Cuplu maxim (Nm): 171 la 4.000 rpm
– Consum mediu: 6 l/100 km (mixt)
– Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Related posts