Din arhive, pe pistă: CINTURATO CN12 a renăscut după 50 de ani

Da mai departe!

Cinturato CN12, care a echipat cândva prototipul Lamborghini Countach LP500 din 1971, este din nou pe drum după o așteptare de 50 de ani. Versiunea definitivă a lui Countach a intrat în producție în sfârșit în 1974 cu o anvelopă diferită ca specificație de prototipul original CN12, care a rămas doar pe LP 500.

Cu toate acestea, acum Lamborghini a decis să recreeze mașina istorică din 1971 pentru un colecționar. Inginerii Pirelli – după un proces minuțios de analiză și cercetare în arhiva Fundației Pirelli – au recreat anvelopa CN12, care a fost concepută la acel moment pentru capodopera Lamborghini.

CINTURATO CN12 pentru LP500 1971

Pirelli, care a lucrat cu Lamborghini din 1963, a refăcut anvelopele utilizate pentru prototipul LP500, care purta capacele unice Cinturato CN12 când a fost afișat pentru prima dată la Salonul Auto de la Geneva. Aceasta a fost prima anvelopă cu profil redus, deja folosită de legendarul Miura pe diferite dimensiuni. Pirelli a dezvoltat o versiune specifică a acestei anvelope pentru LP500, cu un raport înălțime / lățime de 0,6: cel mai mic care fusese văzut vreodată la acea vreme. Anvelopele în sine aveau dimensiunea de 245/60 R14 pe față și dimensiunea de 265/60 R14 pe spate: exact aceleași dimensiuni utilizate pentru versiunea reconstruită de astăzi. Și designul modelului benzii de rulare este identic, în timp ce compusul și structura utilizează cea mai recentă tehnologie modernă pentru a oferi mai multă siguranță decât cea disponibilă la acea vreme.

Renașterea Countach LP500, care debutează la Villa d’Este Concours, a fost realizată de divizia de patrimoniu Lamborghini, care a depus peste 25.000 de ore de muncă pentru a aduce la viață visul unuia dintre cei mai dedicați colecționari ai mărcii. Lamborghini Countach a devenit un clasic instantaneu, cu o serie de indicii de design ce sunt imediat recunoscute, care vor continua să caracterizeze mașinile din anii 1970 până în prezent.

Gama P ZERO

Colaborarea istorică dintre Pirelli și Lamborghini – două companii italiene – poate fi definită ca un proces continuu de inovație tehnică reciprocă, ce a continuat fără încetare de-a lungul deceniilor. De la primele modele Lamborghini, care au folosit anvelope din familia Cinturato, povestea continuă până în prezent, fiecare Lamborghini modern purtând cele mai noi anvelope Ultra High Performance (UHP) P Zero, care unesc experiența Pirelli câștigată în cadrul celor mai prestigioase campionate de motorsport din lume, cu o colaborare continuă, care implică cei mai buni producători de automobile. Gama Lamborghini este în continuă evoluție, ceea ce înseamnă că Pirelli continuă să dezvolte anvelope personalizate pentru a se potrivi cu caracteristicile de performanță exigente ale fiecărui model: de la P Zero și P Zero Corsa pentru coupe, spyders și roadster, până la Scorpion pentru SUV-ul Urus.

Trecut și viitor

Familia Pirelli Collezione are misiunea de a păstra și de a promova istoria automobilelor, combinând aspectul vintage cu tehnologia modernă și procesele de producție pentru o mai bună eficiență și siguranță. Anvelopele Pirelli Collezione garantează materiale de calitate și o structură sigură care poate fi realizată doar cu ajutorul celor mai noi tehnici de fabricare a anvelopelor. Pe lângă reproducerea unui design clasic al benzii de rulare sau a inscripțiilor de epocă, anvelopele Pirelli Collezione reflectă, de asemenea, etapele esențiale ale designului anvelopelor de epocă, cum ar fi carcasa încrucișată a istoricei Stella Bianca. Gama Collezione este alcătuită din câteva nume cu adevărat legendare: de la iconica Stella Bianca lansată în 1927, la Stelvio și până la cele mai recente Cinturato P7 (1974), P5 (1977), P Zero (1984) și P700-Z (1988). Rezultatul acestei strânse colaborări cu cei mai de dorit producători auto din lume îmbunătățește performanța originală a mașinilor clasice pe care sunt montate acum aceste anvelope Collezione.

Anvelopele Pirelli Collezione sunt disponibile atât la dealeri specializați în anvelope auto clasice, cum ar fi Longstone Tyres, precum și la emblematicele magazine Pirelli P Zero World din Los Angeles, München, Monaco, Dubai și Melbourne.

Mai mult de 3,5 kilometri de istorie la Fundația Pirellli

Pentru a reproduce anvelopele prezentate în Pirelli Collezione, era vital accesul la toate materialele utilizate în dezvoltarea lor, de la proiectare la producție. Aceste documente despre fiecare anvelopă Pirelli sunt păstrate cu atenție la Fundația Pirelli: arhiva istorică a grupului. În cadrul acesteia se găsesc zeci de mii de documente referitoare la dezvoltarea fiecărei anvelope de-a lungul secolului trecut, precum și specificațiile mașinilor utilizate pentru fabricarea acestora, fără a menționa fișele tehnice care specifică dimensiunea matrițelor pentru vulcanizare, designul modelului benzii de rulare și marcajele originale – cu dimensiunea, tipul anvelopei și sigla companiei – pe peretele lateral.

Fundația Pirelli, creată în 2008, menține o arhivă de peste 3,5 kilometri lungime, care acoperă istoria Pirelli de la inaugurarea sa în 1872 și până astăzi. Arhiva conține, de asemenea, toate elementele vizuale utilizate pentru a spune povestea, cum ar fi fotografii, schițe și postere, precum și înregistrări audio și de film și reviste corporative. Din 1972, a fost protejat de departamentul național de patrimoniu cultural. Fundația Pirelli găzduiește mai multe activități care evidențiază patrimoniul industrial al companiei, inclusiv publicații, expoziții și convenții, precum și tururi cu ghid. Aceste evenimente implică mii de oameni în fiecare an, iar un element cheie este educația, având cursuri destinate școlilor și universităților de top. Obiectivul cheie este creșterea gradului de conștientizare a lumii Pirelli chiar și în rândul celor mai tineri studenți, aducându-i mai aproape de valorile și cultura companiei.

Related posts