Daimler va avea în plan renunțarea la brandul smart care este neprofitabil

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Daimler va decide până la sfârşitul acestui an viitorul brandului Smart, care înregistrează pierderi. Viitorul director general al Daimler, Ola Kallenius, care-i va succeda în mai lui Dieter Zetsche, „nu este legat de Smart” şi „nu are scrupule să renunţe la brand dacă va fi necesar”, a declarat o sursă din interiorul companiei pentru publicaţia germană Handelsblatt, transmite Automotive News.

Daimler are o ofertă foarte variată de produse, care include automobile de mici dimensiuni marca Smart, limuzine de lux Mercedes-Benz, camioane şi autobuze. Dar, în ultimul timp, Daimler şi-a pierdut răbdarea cu pierderile înregistrate de Smart, susţine Handelsblatt.

De la lansarea sa în 1998, Smart a înregistrat pierderi de miliarde de euro, estimează analiştii financiari. Daimler nu a dat publicităţii performanţele financiare ale brandului.

În cel mai recent proces de restructurare al brandului, Daimler a anunţat că va transforma Smart într-un vehicul complet electric. Însă, o astfel de decizie s-ar dovedi costisitoare, apreciază publicaţia germană.

Vânzările Smart pe plan global au scăzut cu 4,6% anul trecut, la 128.802 unităţi.

Compania de consultanţă Evercore ISI susţine că ar fi binevenită o eventuală decizie a Daimler de a renunţa la brand, care ar înregistrează pierderi anuale estimate la 500 – 700 de milioane de euro.

„Nu văd cum un model mini german poate genera profit, costurile sunt pur şi simplu prea ridicate”, apreciază analiştii Evercore.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts