Dacia Duster – economic

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Dacia Duster a primit și ea „din fabrică” instalația care îi permite alimentarea cu GPL. Acesta este montată pe motorul supraalimentat de un litru aflat în gama Dacia pe mai multe modele. În această formă, SUV-ul românesc s-a întors la testele AutoReport.ro

Designul Daciei Duster a fost modificat substanțial. Liniile orizontale care marchează atât partea frontală cât și cea din spate a vehiculului accentuează impresia de lățime și de stabilitate a mașinii.
Noile bare de pavilion, scutul frontal și elementul de protecție al barei din spate beneficiază de un design care consolidează aspectul robust al Noului Duster. Tot parte din noua identitate pe care o vor avea toate modelele Dacia, este și semnătura luminoasă în formă de L a luminilor de zi de tip LED. Blocurile optice spate au o formă ușor pătrată și sunt foarte moderne.
Sub capotă avem un nou motor produs de Alianța Renault-Nissan. Noul propulsor turbo cu injecție directă integrează un filtru de particule (GPF) care asigură reducerea semnificativă a emisiilor poluante. Unitatea de un litru TCe are dubă alimentare cu benzină și GPL, fiind unul dintre cel mai ieftine propulsoare de exploatat. Motorul aflat pe mașina de test produce 100 CP. Acesta face din Duster-ul 4×2 o mașină sprintenă și rapidă. Cutia cu 5 trepte, bine etajată livrează puterea motorului foarte bine, asigurând astfel un plus de confort în exploatare. Cu ajutorul GPL, mașina rulează în cel mai ieftin mod cu putință. De asemenea, autonomia cumulată a celor două rezervoare trece cu mult peste 1000 de kilometri.
Noul Duster are un comportament dinamic mai bun decât precedenta generație și o direcție mai bună. Mașina a fost insonorizată mai bine, iar suspensiile sunt mai confortabile și, în același timp, fac ca Duster să stea mai bine în viraje.
Designul interior a fost complet revăzut pentru a deveni mai practic și mai confortabil. Dispunerea parbrizului cu 10 centimetri mai în față conferă o senzație de spațiu mărit la interior. O atenție deosebită a fost acordată înbunătățirii designului și materialelor. Sistemul MediaNav este poziționat mai bine față de șofer, ergonomia fiind per total mai bună.
Volumul spațiilor de depozitare de la interior sporește cu 5,8 l, ajungând în total la 28,6 l. Printre spațiile noi se numără un sertar situat sub scaunul pasagerului din față, având capacitatea de 2,7 l.
În interior au loc 5 persoane cu tot cu bagajele, ceea ce îl face pe Duster următorul vehicul multifuncțional și de familie pe care vrem să îl achiziționăm.
Noul Duster propune totodată o serie de echipamente inedite în gama Dacia, așteptate de clienți: sistem « multiview camera », senzor de depășire în unghiul mort și aribag-uri de tip cortină. Sistemul de control la coborâre (Hill Descent Control), completat de sistemul de asistență la demarajul în rampă (Hill Start Assist) facilitează conducerea în teren accidentat.
Pentru adepții traseelor offroad, ecranul de informații 4×4 afișează o busolă și indică în timp real înclinarea vehiculului.

Dacia Duster TCe 100 GPL
0-100 km/h: 14,4 sec
Viteza maximă: 172 km/h
L/l/î:4.341/1.804/1.693
Masă proprie:1.252 kg
Portbagaj: 467 litri
Rezervor benzină: 50 litri
Rezervor GPL: 33 litri
Cilindree (cmc): 999
Putere (CP): 100 la 5.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 170 la 2.000 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km (mixt) – benzină
6,9 l/100 km (mixt) GPL
Cutie de viteze: manuală, 5 trepte

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts