Creștere robustă în ciuda coronavirusului: 1,2 miliarde de euro profit operațional în prima jumătate a anului

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

După o primă jumătate plină de provocări a anului 2020, Porsche AG a obținut un profit din vânzări de 9,9%. Veniturile din vânzări, de 12,42 miliarde de euro, sunt cu 7,3% mai mici decât în anul precedent; profitul operațional, de 1,23 miliarde de euro, a scăzut cu 26,3 la sută față de 2019. Performanțele bune comparativ cu concurența se bazează pe un program extins pentru îmbunătățirea rentabilității, precum și pe cele mai recente lansări de succes Porsche

.

„Situația actuală a fost una dificilă pentru compania noastră. Gestionăm în mod responsabil și sistematic criza cauzată de Coronavirus și, în același timp, o vedem ca pe o oportunitate. Vânzările au fost impulsionate de noile noastre produse atractive – de la 911 Turbo la mașina sport electrică Taycan, care a fost recent votată cea mai inovatoare mașină din lume”, spune Oliver Blume, președintele Comitetului executiv la Porsche AG. „Suntem recunoscuți ca vizionari și stabilim noi standarde. Acest spirit de pionierat este ceea ce ne animă”, spune Blume. „Vom investi 15 miliarde de euro în următorii cinci ani doar în noile tehnologii.”

„Când vine vorba despre investiții în electromobilitate și digitalizare, suntem în continuare pe banda de viteză”, confirmă Lutz Meschke, vicepreședinte și membru al Comitetului executiv, responsabil pentru Finanțe și IT la Porsche AG. „În același timp, continuăm să ne urmărim obiectivele strategice ambițioase de profitabilitate, astfel încât să putem proteja locurile de muncă la Porsche pe termen lung”. Acesta este motivul pentru care CFO-ul nostru spune că Porsche va lua măsuri suplimentare pentru creșterea eficienței. „Sunt necesare eforturi comune extraordinare pentru a asigura locurile de muncă”, spune Meschke.

Livrări: poziționare puternică la nivel mondial
Livrările din primele șase luni ale anului 2020 au scăzut la nivel mondial cu 12,4 la sută, ajungând în total la 116.964 vehicule. În ciuda faptului că centrele Porsche au rămas închise timp de câteva săptămâni, 4.480 de unități ale noului Taycan s-au livrat în prima jumătate a anului. De asemenea, emblematicul 911 a înregistrat o creștere de 2,2 la sută, cu 16.919 livrări. Cayenne a fost cel mai popular model, cu un total de 39.245 livrări, în timp ce 34.430 de unități Macan au fost predate clienților. China a rămas cea mai mare piață unică raportată la volum, pentru producătorul de mașini sport, în prima jumătate a anului 2020, cu 39.603 livrări. 32.312 de mașini au fost furnizate clienților europeni. În SUA, Porsche a livrat 24.186 de mașini între lunile ianuarie și iunie.

Perspective optimiste
„Criza Coronavirus nu a trecut peste Porsche fără urmări”, spune Meschke. „În Europa și SUA, am suferit o scădere semnificativă în prima jumătate a anului 2020. În China și alte piețe asiatice, cum ar fi Coreea și Japonia, lucrurile funcționează deja din nou, de câteva săptămâni”, spune Meschke. Este încă prea curând pentru a face o prognoză pentru restul anului. „Suntem optimiști că vom putea compensa o parte din pierderile din lunile martie, aprilie și mai. Desigur, acest lucru va fi posibil numai dacă nu mai există neplăceri din cauza Coronavirusului”, explică Meschke. În 2020, anul epidemiei, Porsche renunță la ținta strategică a unei rentabilități a vânzărilor de 15%. „Dar depunem toate eforturile”, spune Meschke, „pentru a obține tot o profitabilitate de două cifre și în 2020.”

Sustenabilitate: Porsche își asumă responsabilitatea
Porsche își urmărește obiectivele ambițioase de sustenabilitate mai consecvent ca niciodată – cu o abordare integrată pe dimensiuni economice, de mediu și sociale. „La Porsche, succesul comercial și responsabilitatea socială merg mână în mână”, spune Blume. „Este deosebit de important pentru noi în timpul crizei coronavirusului să jucăm un rol activ în societate și să ne asumăm responsabilitatea. Ajutorarea celor din jur este o parte integrantă a culturii Porsche”, spune președintele Comitetului executiv. De aceea, Porsche și-a extins considerabil activitățile sociale pe site-urile sale naționale și internaționale. Programul „Porsche aid” sprijină grupurile de lucru publice pentru criză, organizațiile de ajutor, spitalele și persoanele care sunt în nevoie, prin diferite inițiative.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts