Constructorii auto germani cer amânarea acordului vamal post-Brexit

Da mai departe!

După apelul făcut de Stellantis, Ford și producătorii de automobile din Germania se aliniază și ei solicitărilor făcute autorităților din Marea Britanie, pentru a modifica sau măcar amâna prevederile vamale post-Brexit. În caz contrar, ei amenință cu închiderea de fabrici.

Asociația constructorilor auto din Germania (VDA) cere o renegociere a reglementărilor vamale introduse după acordul Brexit, din cauza unor „dezavantaje competitive semnificative”, în raport cu producătorii din Asia, pe piața din Marea Britanie, potrivit Automobilwoche, care citează un purtător de cuvânt al asociației.

Reglementările vamale post-Brexit urmează să intre în vigoare din 2024 iar producătorii de autoturisme susțin că acestea ar face ineficiente afacerile cu autovehicule. Motivul este dat de vehiculele electrice și cele electrificate, în special din cauza bateriilor acestora și a materiilor prime necesare producției lor.

„Regulile de origine aplicabile trebuie extinse până la sfârșitul anului 2026”, au cerut producătorii germani prin intermediul VDA, pentru a câștiga timp necesar producției de materii prime pe teritoriul UE. Potrivit noului regulament vamal, scutirea de tarife vamale pentru producătorii EU se acordă doar dacă 45% din valoarea automobilului electric este generată în Marea Britanie sau în Uniunea Europeană. Ford, care are uzine în Marea Britanie și în Germania, are o poziție similară și susține că dacă regulementul vamal nu se va amâna costurile de vânzare ale automobilelor vor fi mai mari și vor împiedica tranziția la propulsia electrică.

Compania americană cere amânarea până în 2027 a introducerii noului sistem de tarifare post-Brexit, pentru a permite crearea unui lanț de aprovizionare cu baterii pe teritoriul UE. Ford are în derulare o investiție în uzina din Halewood, pentru a demara producția de motoare electrice, în locul celor cu combustie.

Constructorii auto din Uniunea Europeană ar urma să plătească taxe vamale atât la exportul de automobile electrice în Marea Britanie, cât și la exportul acestora în afara Marii Britanii.

Stellantis a fost prima companie care a avertizat că va fi nevoită să închidă uzine în Marea Britanie dacă acordul Brexit nu va fi renegociat. Carlos Tavares a transmis oficialilor britanici că va fi nevoit să plătească taxe vamale pentru vehiculele pe care le va exporta din Marea Britanie în UE, după intrarea în vigoare a acordului, ceea ce va conduce la scumpirea acestor vehicule.

„Dacă prețul producției va deveni necompetitiv și nesustenabil, operațiunile vor fi închise”, a mai spus Tavares care a avertizat că uzinele de autovehicule vor fi relocate în UE, așa cum s-a întâmplat deja cu facilități ale Ford sau Mini.

Related posts