Citroen C5 Aircross Hybrid – și mai multă eficiență

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Oferta de mașini electrificate ale grupului PSA s-a diversificat. Printr-o astfel de metamorfoză a trecut și modelul Citroen C5 AirCross, care are acum o versiune plug-in hybrid, supusă la încercări de AutoReport.ro într-un test pe Valea Prahovei.

Cu toții ținem minte de confortul oferit de sedanurile C5. Acum tot acest confort s-a mutat spre un nou produs: un SUV modular. C5 Aircross este echipat cu suspensii cu amortizare hidraulică progresivă (Progressive Hydraulic Cushions) și scaune Advanced Comfort și propune o nouă experiență la bord tipică Citroën. Tot tipic Citroen este și designul îndrăzneț. Toată gama SUV de la C3 și până la C5 Aircross împarte cam aceleași caracteristici de design. Dar, după cum v-ați aștepta, cel mai atrăgător este acesta: vârful de gamă.
Cu o lungime de 4.50 m, robust și cu linii puternic evidențiate și evitând aroganța într-un mod echilibrat, noul model se remarcă pe segmentul SUV-urilor prin liniile sale fluide și elementele grafice puternice precum Airbump, diametrul mare al roților de 720 mm, garda la sol de 230 mm și bare transversale distinctive.
La interior, pe lângă scaunele și conceptul modular, senzația de putere și spațiu te cuprinde instant, datorită bordului robust, dezvoltat în plan orizontal, scaunelor confortabile a căror poziție ridicată dă impresia că poți domina drumul, consolei centrale înalte și materialelor moi și prietenoase.
Interiorul tehnologizat este dominat de un panou de instrumente digital TFT de 12.3” și ecran tactil amplu de 8”. Ultimul ecran este interfața sistemului de infotainment care include și Apple Car Play sau Android Auto.
Modelul testat de noi este un plug in hybrid. Asta înseamnă că are autonomie electrică de până la 53 kilometri. Bateria are 13,2 kWh și poate ajuta atât la acest tip de rulare, cât și la mersul în sistem hibrid. La o priză clasică bateria se reîncarcă peste noapte (între 4 și 7 ore, în funcție de tipul de conexiune prin cablu). Dacă utilizezi o soluție Wallbox de 32A vei putea reîncărca bateria în mai puțin de 2 ore. Motorul termic de sub capotă este unul de 1.6 litri, pe benzină, ce produce 181 CP. Puterea ansamblului este de 225 CP, iar cuplul maxim este de 360 Nm. Sistemul hybrid este cuplat la o cutie automată cu 8 trepte.
C5 Aircross-ul testat de noi este o mașină sprintenă, care, în ciuda dimensiunilor de SUV, stă bine pe asfalt și în curbe. Comportamentul dinamic este foarte bun, dar și consumul este unul foarte bun.
Noul SUV C5 Aircross oferă 20 de sisteme de asistență la condus de ultimă generație, inclusiv sistem de asistență pe autostradă, un sistem pentru condusul autonom de nivel 2 și șase tehnologii avansate pentru conectivitate. Noul model ultra-conectat dispune de încărcare wireless pentru smartphone sau ConnectedCAM Citroën.

Citroen C5 Aircross SHINE 1.6 HYBRID FWD 225 EAT8
0-100 km/h: 8,7 secunde
Viteza maximă: 225 km/h
L/l/î: 4.500 / 1.969 / 1.654
Masă proprie: 1.770 kg
Volum portbagaj (l): 468
Motor termic
Cilindree (cmc): 1.598
Putere (CP): 181 la 6.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 300 la 3.000 rpm
Motor electric
Putere (CP): 110
Cuplu (Nm): 320
Ansamblu:
Putere (CP): 225
Cuplu (Nm): 360
Consum mediu: 4 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 8 trepte

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts