BMW X3 – perfecționare

Test BMW X3 3.0 d (1)
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Ne-am grăbit să testăm noul BMW X3 de la Automobile Bavaria într-un test pe drumul București-Constanța. Nu a trecut foarte mult timp de la lansarea în România, iar noul SUV BMW este omniprezent și menționat de toată lumea, asta pentru că noua generație vine cu schimbări importante.

Încă de la apariție, BMW X3 a fost un succes comercial. Acum suntem la a 3-a generație și SUV-ul bavarez are o personalitate distinctă în gamă, dar și cel mai atrăgător look de până acum. Din punct de vedere al dimensiunilor, această generație X3 este undeva apropiată de prima generație a X5. BMW X3 a fost automobilul care, în 2003, a lansat segmentul SAV (Sports Activity Vehicle) de clasă medie. De atunci, BMW a vândut peste 1,5 milioane de unităţi.
A treia generaţie a primului model Sports Activity Vehicle (SAV) premium din clasa medie urmează linia familiară a gamei BMW X prin combinarea aspectului off-road robust cu o apariţie sportivă.
În partea frontală, vedem formatul compact al grilei tridimensionale a radiatorului şi proiectoarele de ceaţă cu design hexagonal, o premieră pentru un model BMW X. Mergând spre spate, stopurile (al căror aspect tridimensional, cu LED-uri integrale în variantă opţională, asigură o prezenţă marcantă), spoilerul de pe acoperiş – semnificativ înclinat în jos – şi ţevile de eşapament duble creează o imagine puternică. Dinamismul modelului de test era accentuat și de pachetul M Sport.
Modelul testat de noi este BMW X3 xDrive30d. Are sub capotă un motor diesel, cu şase cilindri dispuşi în linie și cuplat transmisie Steptronic cu opt trepte. Propulsorul oferă o putere de 195 kW/265 CP la 4.000 rpm și un cuplu maxim: 620 Nm între 2.000 şi 2.500 rpm. Cu performanțe bune pentru un SUV (Acceleraţie (0-100 km/h): 5,8 secunde, viteză maximă: 240 km/h), noul X3 oferă toată puterea de care ai nevoie atât pe asfalt, cât și în offroad. Acolo ultima generație a sistemului xDrive se achită foarte bine de sarcini. Noi am testat mașina pe porțiuni cu nisip, dar și pe traseul București-Constanța pe A2.
Interiorul noului BMW X3 urmează tradiţia BMW cu designul cockpitului optimizat ergonomic şi orientat către conducător. Numeroase aspecte ale designului exterior sunt reflectate şi la interior. În principiu, interiorul a primit materiale mai bune, dar și finisaje apropiate de cele de lux. Ca atenție la detalii, menționăm logoul X, care reapare în mod frecvent sub diferite forme. În interior, călătoresc în condiții foarte bune 5 persoane, iar spațiile de depozitare în interior sunt numeroase. Portbagajul de 550 de litri este mai mult decât suficient chiar și pentru vacanțe mai lungi.
BMW X3 vine cu o gamă fără egal de tehnologii în segment, inclusiv ultima generaţie de BMW iDrive cu ecran cu funcţie touch (disponibil în combinaţie cu sistemul de navigaţie BMW Professional), control prin gesturi, cel mai sofisticat sistem head-up display și BMW display key.
BMW X3 poate fi comandat, opţional, cu cea mai recentă generaţie de tempomat activ şi pachetul de siguranţă Driving Assistant Plus, care include asistentul de direcţie şi menţinere a benzii şi asistentul de menţinere a benzii cu protecţie în caz de coliziune laterală.

BMW X3 3.0 d XDrive
Viteza maximă: 240 km/h
Acceleratie 0-100 km/h s: 5.8
L/l/î: 4.708/1.891/1.676
Masă proprie: 1.958 kg
Cilindree (cmc): 1.895
Putere (CP): 265 la 4.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 620 la 2.000 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km
Cutie viteze: automată, 8 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts