BMW M2 Competition – adevăratul spirit M

Da mai departe!

Spiritul M trăiește și în mașinile actuale, în ciuda tendințelor de downsizing și electrificare din industrie. Este și cazul BMW M2 Competition, care a venit la testele AutoReport.ro de la Automobile Bavaria.


Modelul, apărut în 2018, arată astăzi mai actual ca oricând și, părerea noastră este că i-ar sta bine într-un garaj de colecționar… Și asta pentru că reprezintă cu adevărat spiritul M întruchipat de primele modele M3.
Designul agresiv modificat al modelului M2 Competition are adânci rădăcini în funcționalitatea gândită pentru a da performanță. Cu design inteligent, sistemul de alimentare cu ulei pentru motor este preluat direct din motorsport, în timp ce sistemul de răcire de la BMW M4 cu pachet Competition este utilizat şi el cu câteva ajustări specifice modelului. BMW M2 Competition include variante de competiţie pentru sistemele de alimentare cu ulei şi de răcire care au fost testate de-a lungul anilor în motorsport de către marca. O grilă BMW mărită şi un spoiler frontal nou, care asigură un flux de aer mai mare, sunt semnele de la exterior care indică utilizarea acestui sistem de răcire îmbunătăţit. Grila este finisată standard în negru Shadow Line foarte lucios şi uneşte printr-un element central în aceeaşi culoare cei doi „rinichi”. Acelaşi finisaj este utilizat şi pentru branhiile laterale de pe aripile faţă şi pentru cvartetul de ţevi de eşapament de la sistemul de evacuare dublu. Emblema M Competition de culoare închisă înnobilează partea spate a automobilului. Designul noilor oglinzi retrovizoare cu braţ dublu îmbunătăţeşte aerodinamica – braţele duble sunt caracteristice pentru noul BMW M2 Competition.
Sub capota modelului BMW M2 Competition este o bijuterie: vorbim despre noul motor, bazat pe propulsorul de la BMW M3 şi BMW M4. Motorul cu şase cilindri dispuşi în linie, cu două turbine şi tehnologie M TwinPower Turbo furnizează 410 CP între 5.250 şi 7.000 rpm. Cuplul maxim al motorului – 550 Nm – este disponibil pe o plajă impresionantă, între 2.350 şi 5.200 rpm. Propulsorul are o un apetit deosebit pentru turaţii pentru un motor supraalimentat considerând vârful de putere şi se desfăşoară liniar de-a lungul unui interval larg al turaţiilor. Sistemul de evacuare dublu, cu control electronic al clapetelor finale, oferă acustica M distinctivă, în timp ce tehnologia M TwinPower Turbo furnizează eficienţă remarcabilă. Dacă tot vorbim despre eficiență, BMW M2 Competition cu M DCT face sprintul de la 0 la 100 km/h, în 4,4 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.
Inginerii BMW M au ajustat şi dinamica BMW M2 Competition luând în considerare şi performanţele îmbunătăţite. Bara transversală din CFRP de la BMW M3/M4 este vizibilă imediat în compartimentul motor. Aceasta îmbunătăţeşte rigiditatea secţiunii frontale şi creşte precizia direcţiei. Curbele caracteristice ale servodirecţiei electromecanice, diferenţialul M activ şi sistemul Dynamic Steering Control (DSC) au fost şi ele ajustate.
Având în vedere aceste cuceriri tehnice, condusul este atât o plăcere pe modurile (eco pro și confort), dar și o provocare (pe modurile sport și sport plus). Modelul îți dă impresia că se lipește de asfalt dându-ți curaj să abordezi virajele aproape de limită. De fapt, e și păcat să ai o astfel de mașină și să nu îi arăți din când în când asfaltul de pe un circuit.
În interior, scaunele M Sport sunt o combinaţie spectaculoasă de design şi funcţionalitate. Forma de scoică este puternic influenţată de experienţa BMW în motorsport şi oferă conducătorului suport optim, în timp ce tetierele sunt integrate în spătarul scaunului. Spătarul are şi un logo M2 iluminat la nivelul umerilor care întărşete caracterul modelului. Scaunele sport standard are disponibile şi cu tapiţerie de culoare neagră, combinată cu cusături contrastante în albastru sau portocaliu.
Noile frâne M sport vin cu discuri de dimensiuni crescute pentru mai multă performanţă (puntea faţă: 400 mm, puntea spate: 380 mm). Sunt evidenţiate de etriere de culoare gri (puntea faţă: etrier fix cu şase pistoane, puntea spate: etrier fix cu patru pistoane).

BMW M2 Coupe Competition
0-100 km/h: 4,4 sec
Viteza maximă: 250 km/h
L/l/î: 4.461/1.854/1.410
Masă proprie: 1.575 kg
Cilindree (cmc): 2.979
Putere (CP): 410 la 5.250 rpm
Cuplu maxim (Nm): 550 la 2.350 rpm
Consum mediu: 10 l/100 km
Cutie de viteze: automată, 8 trepte

Related posts