Cele două mărci italiene istorice ar putea forma o alianță mai strânsă într-o încercare de a reduce costurile și de a-și asigura viitorul în cadrul grupului Stellantis. Maserati se poate lăuda cu o moștenire bogată și un brand iconic, dar în ceea ce privește vânzările și profitabilitatea, este una dintre verigile slabe din grupul Stellantis, și asta este puțin spus. Luați în considerare acest lucru: are o gamă mai largă de modele decât Dodge, Chrysler și Alfa Romeo la un loc, însă vânzările sale sunt de-a dreptul jalnice.
Pe măsură ce Maserati se luptă să revină pe drumul cel bun, caută să-și unească forțele cu sora sa italiană, Alfa Romeo, în speranța unui colac de salvare atât de necesar.
Santo Filici, CEO atât pentru Alfa Romeo, cât și pentru Maserati, a declarat presei australiene că cele două mărci italiene istorice ar putea uni forțele într-un efort de a reduce costurile și de a eficientiza operațiunile. O propunere formală va fi depusă spre aprobare noului CEO al Stellantis, Antonio Filosa, la scurt timp după preluarea mandatului.
Planuri de Sinergie
Potrivit publicației australiene Drive, Filici a remarcat: „Vom avea noul CEO pe 23 iunie. Va exista un anunț pentru a defini alinierea cu el. Apoi vom merge mai departe cu prezentarea planului strategic al Alfa Romeo și Maserati, găsind împreună sinergii acolo unde este posibil.”
El a adăugat: „Desigur, ne ocupăm de dezvoltarea vehiculelor. Este unul dintre pilonii acestui plan pe care urmează să-l finalizăm. Cu siguranță, ne ocupăm și de alte aspecte… adică structura organizațională, adică amprenta rețelei noastre de dealeri și luând în considerare fabricile noastre de aici, din Italia. Există o muncă mare de făcut. Urmează să finalizăm acest plan.”
Deși propunerea nu ajunge la o fuziune completă, probabil că va intensifica partajarea platformelor și a componentelor între cele două mărci în segmentele de piață suprapuse. Intenția este ca Maserati și Alfa Romeo să-și păstreze identitățile distincte și pozițiile pe piață sub umbrela Stellantis.
Dificultățile Ambelor Branduri
Maserati, în special, a avut o perioadă dificilă. Vânzările sale globale au scăzut la jumătate, ajungând la doar 11.300 de unități, în ciuda faptului că are o gamă relativ nouă. Marca a trebuit, de asemenea, să anuleze modelul MC20 Folgore complet electric, iar revenirea sedanului Quattroporte a fost amânată din nou.
Alfa Romeo nu este într-o situație mult mai bună. Deși a atins 62.000 de vânzări în 2024, aceste cifre sunt încă sub așteptări. Modelul Junior arată promițător, dar Tonale a fost o dezamăgire. Mai mult, Alfa a renunțat recent la planul său de a deveni complet electric, ceea ce a dus la întârzieri în lansarea modelelor actualizate Stelvio și Giulia. Aceste modele, deja vechi de un deceniu, vor trebui acum să lupte cu concurenți mai moderni pentru încă o perioadă.