VW T-Roc – seriozitate într-un nou segment

Da mai departe!

De mult nu am mai avut un VW la testele AutoReport.ro, așa că am apelat la Porsche București Nord și am testat noul T-Roc.

Din punctul de vedere al designului, VW ne-a obișnuit cu un limbajul în care domină practicul în detrimentul emoționalului. T-Roc încearcă să iasă cumva din standardul grupului Volkswagen prin niște DLR-uri LED cu o formă interesantă. Forma laterală este și ea una destul de lină, ceea ce i-a făcut pe germani, la lansarea din 2017 să îl prezinte ca pe un SUV cu linii de coupe. În partea spate, blocurile optice au o formă ulta-modernă, pe care am reîntâlnit-o ulterior și la alți producători.
SUV-urile sunt și ele afectate de downsizing, mai ales cele din categoria SUV-urilor compacte. Sub capotă avem un motor de un litru, pe benzină, supraalimentat. Vedem motorul ăsta și pe la concurență, îl vedem și la VAG. Propulsorul oferă 115 CP și cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Mașina este destul de sprintenă, mai ales în oraș și stă destul de bine pe asfalt și în curbe. Direcția este și ea destul de precisă, iar orice VW provenit de pe platforma MQB ne-a obișnuit să stea bine în curbe. Modelul testat de noi vine echipat cu tracțiune față, deci nu am vrut să ne aventurăm cu el în offroad.
În interior regăsim un design marca VW: eficient, dar parcă lipsit de emoție. Bordul este construit tot din linii drepte. Am apreciat display-ul TFT de 8 inch cu touch-screen capacitiv și sensor de proximitate amplasat în centrul planșei de bord, care ne arată cea mai clară imagine a camerei de marșarier din segment, dar nu ne-au plăcut anumite plastice tari. Un mare plus pentru mașinile producătorului german este asocierea cu beats audio. Sistemul multimedia oferă suport Apple CarPlay, Android Auto și Mirror Link.
În VW T-Roc pot călători 5 persoane cu tot cu bagajele aferente. Portbagajul se află din punct de vedere al dimensiunilor peste media segmentului.
Pe lista sistemelor de siguranță prezente la bord regăsim cruise control adaptiv, un sistem de frânare automată de urgență cu posibilitate de detectare a pietonilor, asistent pentru menținerea benzii de mers, recunoașterea semnelor din trafic (are o oarecare întârziere), monitorizarea unghiului mort monitorizarea stării de oboseală a șoferului și avertizare la ieșirea cu spatele din parcare. De asemenea, am testat și sistemul de parcare automată, acesta descurcându-se foarte bine.

Volkswagen T-Roc Design 1.0 TSi

0-100 km/oră: 10,1 s
Viteză maximă: 187 km/h
L/l/î: 4.230/1.819/1.573
Masă proprie: 1.270 kg
Volum portbagaj (l): 445
Cilindree (cmc): 999
Putere (CP): 115 la 5.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 200 la 2.000 rpm
Consum mediu: 7 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Related posts