Volvo S90 – competitor serios în clasa premium

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

AutoReport.ro a testat în sfârșit sedanul executiv al celor de la Volvo. Este vorba despre frumosul S90, o mașină care ne arată că producătorul suedez are o nouă politică îndrăzneață și mașini cu cele mai noi tehnologii.

Volvo Cars își completează seria „90” cu S90 și V90. Volvo S90 în versiunea D5 este subiectul testului nostru. S90 se remarcă de la prima vedere prin design elegant, linii simple și profil impresionant. Partea față a primit o grilă frontală mai agreșivă, dar și forma DRL-urilor asemănătoare cu cea de pe XC90. S90 pare mai masiv decât celelalte mașini din segmentul său.
Sub capotă avem un motor diesel D5 (asta scrie pe spatele mașinii). De fapt este un diesel de 2 litri care produce 235 de cai și un cuplu maxim de 480 de Nm, livrați încă de la 1750 rpm, adică destul de jos. Acest propulsor este încă foarte lăudat, iar când este cuplat la transmisia automată, cum este cazul modelului de test, avem o combinație perfectă ce nu duce niciodată lipsă de putere.
Comportamentul dinamic al mașinii este unul excelent, mai ales pe autostradă. Suspensiile sunt foarte confortabile, dar fac și ca mașina să stea foarte bine în viraje.
În interior, mașina a devenit mai impresionantă, spațiul pentru pasageri este suficient și bine gândit, în spate ai spațiu mult pentru picoare. Curbele stilizate și elegante ale interiorului și materialele senzaționale definesc acum interiorul noului sedan. Volvo devine acum un competitor mai serios în segmentul premium.
Ce îți atrage atenția în primul rând este ecranul tactil montat central, care pare de dimensiunea unei tablete și de unde controlezi majoritatea funcțiilor mașinii. Merge foarte bine și este ușor de folosit. Sistemul audio de la Bowers & Wilkins asigură un ambient sonor perfect.
Odată cu lansarea S90 și V90, Volvo Cars introduce o nouă funcție în premieră pentru sistemul City Safety, este vorba despre sistemul de prevenire și evitare a coliziunilor frontale animale de mari dimensiuni, pe timp de zi sau noapte. Sistemul oferă un avertisment intuitiv și asistență la frânare, incluzând și funcția de prevenire a coliziunilor frontale în intersecții, precum și de detectare a cicliștilor și pietonilor. De altfel, S90 și V90 oferă cel mai bun nivel de echipare standard din segment în materie de sisteme de sigurantă.
Pe lângă sistemele de siguranță de ultimă generație, S90 mai vine și cu aplicații și servicii de tip cloud. Pilot Assist, funcția avansată de condus semi-autonom acționează ușor asupra direcției pentru a menține mașina corect încadrată în marcajele benzii de circulație și funcționează până la o viteză de aproximativ 130 km/h.

Volvo S90 D5
– 0-100 km/h: 7 secunde
– Viteza maximă: 240 km/h
– L/l/î: 4.963/1.890/1.443
– Masă proprie: n/a
– Volum portbagaj (l): 500
– Cilindree (cmc): 1.969
– Putere (CP): 235 la 4.000 rpm
– Cuplu maxim (Nm): 480 la 1.750 rpm
– Consum mediu: 7 l/100 km (mixt)
– Cutie de viteze: automată, 8 trepte

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts