Triplă premieră auto pentru Porsche: Taycan 4S, Macan Turbo și 99X Electric în California

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Modelele Porsche Taycan 4S, Macan Turbo și 99X Electric strălucesc la Salonul Auto de la Los Angeles în premieră mondială. SUA este a doua cea mai mare piață pentru Porsche. În 2018, compania a livrat peste 57.000 de automobile acolo, ceea ce reprezintă nouă ani de creștere progresivă. Tendința din anul fiscal curent este, de asemenea, pozitivă, cu o creștere de șase la sută a livrărilor de la an la an reprezentând 45.062 de unități în primele nouă luni.

Porsche Taycan și-a sărbătorit premiera americană la Salonul Auto LA din 20 noiembrie 2019. Berlina electrică sport, cu patru uși, oferă performanța și conectivitatea așteptate de la un Porsche, în regim de utilizare zilnică. Metodele de producție extrem de avansate și funcțiile Taycan stabilesc noi standarde în domeniul sustenabilității și al digitalizării. Pe scena centrală a standului Porsche se va afla noul Taycan 4S, care devine acum punctul de plecare al unei game care până acum a constat doar din Taycan Turbo și Taycan Turbo S. Taycan 4S este disponibil cu două dimensiuni ale bateriei: Performance Battery, care generează până la 390 kW (530 CP), în timp ce Performance Battery Plus livrează o putere de supraîncărcare de până la 420 kW (571 CP).

„În urmă cu un an am introdus noua generație a modelului 911 în Los Angeles”, spune Oliver Blume, președintele Comitetului Executiv al Porsche AG. „Acum venim cu Taycan – prima mașină sport electrică de la Porsche. California a fost ca o a doua casă pentru Porsche, de mai multe decenii. Este locul unde se află cea mai mare bază de fani 911 din lume. Suntem siguri că noul Taycan va continua această poveste de succes.”

Pe lângă Taycan, Porsche a ales Salonul Auto LA ca locație și pentru premiera americană a noului Macan Turbo. Cu 324 kW (440 CP), își asumă statutul de lider în rândul SUV-urilor compacte Porsche. În paralel cu debutul producătorului în Formula E pe 22 și 23 noiembrie 2019, Porsche 99X Electric, primul automobil electric de curse al brandului va fi, de asemenea, expus la Salonul Auto din LA.

Porsche Taycan 4S: a treia versiune a mașinii sport electrice

După Taycan Turbo S și Taycan Turbo, Taycan 4S este noul punct de pornire al liniei electrice. O baterie performantă, cu un singur strat, cu o capacitate brută de 79,2 kWh, vine în dotatarea standard, în timp ce varianta Plus Battery, cu două straturi, (capacitate brută 93,4 kWh), cunoscută de pe Taycan Turbo S și Taycan Turbo, este disponibilă opțional.

Astfel, puterea și autonomia variază. Cu Performance Battery, Taycan 4S generează până la 390 kW (530 PS) putere în regim overboost; echipat cu Performance Battery Plus, generează până la 420 kW (571 CP). Ambele variante ale Taycan 4S accelerează de la 0-100 km/h în 4,0 secunde. Viteza maximă pe care o poate atinge este de 250 km/h în ambele cazuri, iar autonomia este de până la 407 kilometri cu Performance Battery și până la 463 kilometri cu Performance Battery Plus (în conformitate cu WLTP în fiecare caz). Puterea maximă de încărcare (vârful) este de 225 kW (Performance Battery) și 270 kW (Performance Battery Plus).

Accelerația impresionantă, sistemul de tracțiune specific mașinilor sport și puterea excepțională disponibilă continuu – punctele tari ale modelului Taycan – se aplică și la 4S. Motorul sincron cu magnet permanent de pe puntea spate are o lungime activă de 130 de milimetri, ceea ce îl face cu 80 mm mai scurt decât cel de pe Taycan Turbo S și Taycan Turbo. Cu motoare pe ambele punți – față și spate – pentru a facilita tracțiunea integrală, precum și cu o transmisie cu două trepte pe puntea spate, arhitectura de acționare a modelului 4S cuprinde aceleași aspecte tehnice principale ca și a fraților săi. Acest lucru este valabil și pentru gestionarea inteligentă a încărcării și aerodinamica impresionantă: cu o valoare Cd de la 0,22, aerodinamica aduce o contribuție semnificativă la consumul redus de energie și la creșterea autonomiei.

Prin designul său curat, purist, Taycan marchează începutul unei noi ere. În același timp, păstrează inconfundabilul ADN de design Porsche. Din față, arată deosebit de jos și lat, cu aripi extrem de conturate. Silueta este modelată de linia sportivă a acoperișului înclinat în jos spre partea din spate. Secțiunile laterale extrem de sculptate sunt, de asemenea, caracteristice Porsche. Habitaclul elegant, stâlpul D tras în spate și umerii pronunțați ai aripilor au ca rezultat un spate accentuat, care este caracteristic mărcii. Există, de asemenea, elemente inovatoare, cum ar fi sigla Porsche cu efect de sticlă, care este integrată în bara de lumină continuă din spate.

Structura clară și arhitectura complet nouă a cockpit-ului semnalează, de asemenea, începutul unei noi ere. Ecranul care reunește instrumentele de bord, curb, independent, reprezintă cel mai înalt punct al bordului. Un ecran central de 10,9 inci de infotainment și un afișaj opțional pentru pasageri se alătură pentru a forma o bandă de sticlă unitară, cu aspect negru. Porsche utilizează un sistem de control în rețea centrală pentru șasiul Taycan. Controlul integrat al șasiului Porsche 4D analizează și sincronizează toate sistemele de șasiu în timp real. Taycan 4S dispune în dotarea standard de suspensie de aer adaptativă, cu tehnologie cu trei camere, inclusiv controlul electronic al amortizoarelor PASM (Porsche Active Suspension Management). De asemenea, este echipat standard cu un sistem de frânare cu etrier fix de culoare roșie, monobloc, din aluminiu, cu șase pistoane, în față și etriere din aluminiu cu patru pistoane în spate. Discurile de frână din fontă ventilate intern au un diametru de 360 mm în față și 358 mm în spate.

Porsche Macan Turbo cu 440 CP: mai puternic, mai rapid, mai agil

Noul Macan Turbo este acum vârf de gamă pentru modelul SUV compact Porsche. Noul motor biturbo de 2,9 litri, cu șase cilindri, al acestuia, reproiectat, oferă 324 kW (440 CP), cu zece la sută mai multă putere decât predecesorul său, la o cilindree cu 20% mai mică.

Cu pachetul opțional Sport Chrono, mașina acelerează de la zero la 100 km/h în 4,3 secunde – cu trei zecimi mai repede decât înainte. Viteza maximă a mașinii este de 270 km/h, ceea ce reprezintă o creștere de patru km/h. Un punct culminant al șasiului actualizat este sistemul de frânare cu o acoperire specială (PSCB) de înaltă performanță Porsche, care vine în dotarea standard. Datorită unei pelicule subțiri din carbură de tungsten, discurile de frână produc cu până la 90% mai puține reziduuri în comparație cu frânele convenționale, din fontă.

La exterior, Macan Turbo se caracterizează prin tendințele de stil revizuite, specifice noii generații ale modelului. Noul model de top al gamei se diferențiază, de asemenea, prin propiile sale accente, cum ar fi partea frontală specifică Turbo și spoilerul fixat pe acoperiș cu designul său cu două aripi.

Șoferii și pasagerii beneficiază deopotrivă de interiorul îmbunătățit al noului Macan, care include scaune sportive adaptabile, cu 18 poziții și sistemul de sunet surround BOSE®.

Porsche 99X Electric: Prima cursă în Formula E în paralel cu Salonul Auto LA

După mai bine de 30 de ani, Porsche revine la cursele de formulă. Cu Porsche 99X Electric, compania stabilește o prezență a fabricii în Campionatul ABB FIA Formula E 2019/2020. Reorganizarea angajamentelor din motorsport este derivată din planul strategic Porsche până la 2025, în care sunt prezentate atât mașini sport puriste GT, cât și mașini sport electrice. Participarea și succesul în competițiile cu mașini electrice de curse este o parte importantă a strategiei „Mission E” a companiei.

Porsche 99X Electric va servi, de asemenea, ca platformă de dezvoltare pentru viitoarele mașini de serie integral electrice. Elementul central al acestei mașini de curse complet electrice este Porsche E-Performance Powertrain, a cărui dezvoltare a jucat un rol central încă de la început. Reglementările Formula E prevăd un șasiu și o baterie standard, în timp ce tehnologia de acționare este dezvoltată de producător.

La jumătatea lunii octombrie, echipa TAG Heuer Porsche Formula E a finalizat trei zile de testare intensă pe circuitul Ricardo Tormo, lângă Valencia. Aceasta a fost prima dată pe pistă cu toate celelalte echipe care concurează în sezonul 6 al Campionatului ABB FIA Formula E 2019/2020 și a oferit o experiență valoroasă pentru echipa de fabrică și pentru cei doi piloți, Neel Jani și André Lotterer.

Primele două curse pentru echipa TAG Heuer Porsche Formula E au loc la Diriyah E-Prix de la periferia Riyadhului (Arabiei Saudite) pe 22 și 23 noiembrie 2019.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts