Toyota a preluat controlul unui joint-venture creat cu Panasonic

Da mai departe!

Toyota va prelua controlul asupra joint venture-ului de baterii de la Panasonic. Primearth EV Energy va începe producția de baterii pentru hibrizi, PHEV-uri și vehicule electrice.

Compania mixtă de baterii a Toyota cu Panasonic va deveni o subsidiară integral deținută de producătorul auto japonez la finalul lunii martie.

Compania, Primearth EV Energy Co., Ltd (PEVE), este în prezent deținută în proporție de 51% de Toyota și 49% de Panasonic. Produce în masă baterii pentru vehicule electrice hibride, dar are planuri să înceapă să producă și baterii pentru vehicule complet electrice și plug-in hybrid electric vehicles (PHEV-uri) și să joace un rol important în planurile de electrificare în creștere ale Toyota.

Toyota afirmă că „bateriile mai competitive vor îmbunătăți atractivitatea ofertelor sale de vehicule electrice și vor contribui la realizarea neutralității carbonului printr-un abordaj multifazat.”

Primearth EV Energy a fost formată ca Panasonic EV Energy Co în decembrie 1996, cu Toyota deținând o cotă de 40% și Panasonic deținând restul de 60%. Compania a fost redenumită Primearth EV Energy în iunie 2010 și la acea vreme era deținută în proporție de 80,5% de Toyota. În prezent, are aproximativ 4.700 de angajați.

Producătorul auto remarcă faptul că achiziționarea PEVE-ului îi va permite să răspundă flexibil la creșterea cererii de baterii și să-și crească competitivitatea. Toyota nu lucrează doar la bateriile tradiționale.

La sfârșitul anului trecut, Toyota s-a unit cu producătorul japonez de petrol Idemitsu Kosan pentru a dezvolta și produce baterii cu stare solidă pentru viitoarele vehicule electrice. Idemitsu a desfășurat cercetări și dezvoltare privind bateriile cu stare solidă încă din 2001, în timp ce Toyota a făcut același lucru din 2006. Ei speră să înceapă producția în masă a bateriilor cu stare solidă până în 2027-2028, dar Toyota a anunțat recent că va lansa primul său vehicul electric cu o baterie cu stare solidă în „câteva ani”, cu o autonomie de 750 mile (1.200 km) și capacitatea de a se încărca în doar 10 minute.

Într-un viitor mai apropiat, vehiculele electrice viitoare de la mărcile Toyota și Lexus vor ajunge pe piață cu celule de baterie prismatică menite să crească autonomia și să reducă greutatea.

Related posts