Suzuki Vitara S – vârf de gamă

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Suzuki Vitara a venit la testele AutoReport.ro după o perioadă destul de lungă de la lansarea oficială. Așa că testul la care am supus modelul a fost mai complex, deoarece tot am mers la Cheile Grădiștei-Fundata pentru maratonul DHL.

Pentru a înțelege mai bine poziționarea Suzuki, acesta este vârful de gamă al japonezilor. Totodată, este și cel mai mare model al lor echipat cu AllGrip (cel mai mic fiind Ignis – o altă caracteristică specială a acestei mărci).
Vitara este un nume greu în istoria auto, fiind un model cu peste 30 de ani de existență. Actualul model, are un design modern și este rotunjit ca să facă față concurenței SUV-urilor contemporane. Totodată, modelul de test se numește Vitara S deoarece este un vârf de gamă cu niște caracteristici speciale. În versiunea Vitara S, modelul japonez poate fi identificat în special prin grila frontală care primește șase bare verticale cromate și prin jantele negre pe caracteristicile speciale se află sub capotă. Acolo avem un motor turbo pe benzină de 1,4 litri care livrează 140 CP și care a primit numele BoosterJet. La acesta a fost cuplată a doua caracteristică specială, cutia automată cu 6 drepte… destul de clasic, nu?
Spre surprinderea noastră, această combinație vine cu un consum destul de mic față de ceea ce am văzut la alte SUV-uri pe benzină. Comportamentul dinamic este și el unul bun, fără a avea pretenții sportive mai ales la urcare. În offroad Vitara S se comport foarte bine, dar nu atât de bine cum se comporta legendarul model al cărui nume îl poartă. Comportamentul bun pe asfalt cere niște compromisuri, de care Suzuki pare că s-a achitat destul de bine.
În interior Vitara S plusează cu o serie de tușe estetice care ne indică faptul că este o versiune de top. Primele diferențe pe care le observi la interior sunt scaunele acoperite cu un pseudo-Alcantara și cu piele artificială. Bordul rămâne o zonă a materialelor dure pe Vitara, însă versiunea S oferă câteva texturi interesante, cum ar fi plasticul inserat care imită aluminiul polișat. În plus, ecranul sistemului de infotainment de 7 inch contrastează cu butoanele care ies din instrumentarul de bord de la care se accesează computerul care afișează diverse detalii despre drum. Cu toate acestea, avem de-a face cu un model care stă foarte bine din punct de vedere al tehnologiei, mai ales în ceea ce privește sistemele de siguranță.
Printre dotările de siguranță disponibile pe modelul de test am găsit: sistemul radar pentru asistența la frânare, sistemul cruise control adaptiv, lane assist și blind spot assist.

Suzuki Vitara S 1.4 BoosterJet Allgrip
0-100 km/h: 10,2 secunde
Viteza maximă: 200 km/h
L/l/î: 4.175/1.775/1.610
Masă proprie: 1.210 kg
Volum portbagaj (l): 375
Cilindree (cmc): 1.373
Putere (CP): 140 la 5.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 220 la 1.500 rpm
Consum mediu: 7,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 6 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts