Suzuki Baleno – la granița dintre segmente

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Suzuki Baleno a renăscut într-o nouă formă, în segmentul compact și a venit la AutoReport.ro pentru niște teste de weekend.

Suzuki şi-a propus să creeze un hatchback diferit de orice este acum pe piață. Astfel, în urma colaborării cu Maruti, a putut aduce pe piața din Europa noul Baleno. Nouă ni se pare mai mult că mașina joacă în clasa subcompactă și combină armonios un design fluid cu programe de asistențăgăsite până acum doar în segmentele superioare.
Limbajul de design adoptat de acest model Suzuki se numește “Liquid Flow”. Partea față arată foarte bine, fiind dominată de o siglîă frumos conturată și blocuri optice cu elemente LED și Xenon. Partea spate este puțin cam neobișnuită, Baleno având niște blocuri optice care ies din linia generală a portbajaului și care la o primă vedere nu par foarte la locul lor.
Mașina este salvată de interiorul spaţios. Surprinzător, aici avem spațiu chiar mai mare decât în unele subcompacte și este prima dată când 4 inși stăteau foarte confortabil într-o mașină din segmentul B. Pe lângă confortul sporit pe distanțe lungi, mașina oferă și un spaţiu generos pentru bagaje. Finisajele și marterialele sunt destul de bine, în timp consola include display-ul color avansat și sistemul de sincronizare a telefonului mobil Smartphone Linkage Display Audio compatibil cu Apple CarPlay. Acest sistem poate fi regăsit și pe Vitara.
Modelul testat de noi are sub capotă motorul pe benzină 1.2 DUALJET de 90 CP, care deși este cuplat la o cutie de viteze manuală cu 5 trepte, reușește performanțe destul de bune în ceea ce privește economia de combustibil. Baleno este o mașină destul de sprintenă în oraș, fiind ajutat și de masa proprie destul de mică. Suspensia intuitivă MacPherson este una destul de confortabilă, absorbind bine gropile. În condiții normale de conducere, Baleno se comportă foarte bine. Cu toate acestea, nu trebuie tratată ca o mașină sport.

Noul Baleno dispune de o serie de dotări pentru o siguranţă sporită. Printre acestea se numără şi sistemul radar de asistenţă la frânare. Cu RBS, când vehiculul se deplasează cu o viteză mai mare de 5 km/h, un sistem de camere radar detecteaza obiectele sau vehiculele din faţă. În cazul depistării unei potenţiale coliziuni, în funcţie de situaţie vehiculul 1) alertează şoferul, 2) creşte forţa de frânare, sau 3) frânează automat.
Printre dotările legate de siguranţă se numără şi ESP, şase airbag-uri SRS, şi o caroserie dezvoltată pentru a absorbi cât mai mult şocurile în cazului unui impact. Cruise controlul adaptiv, camera de marșarier, dar și senzorii de parcare fac și ei parte dintr-un pachet complet, poate unul dintre cele mai generoase din clasa subcompactă.

Suzuki Baleno 1,2 Dualjet

0-100 km/h: 12,3 secunde
Viteza maximă: 180 km/h
Cilindree (cmc): 1.242
Putere (CP): 90 la 6.000 rpm
Cuplu maxim: 120 Nm la 4.400 rpm
L/l/î: 3.995 / 1.745 / 1.470
Masă proprie: 940 kg
Volum portbagaj (l): 573
Consum mediu: 6 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: manuală, 5 trepte

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts