Subaru a prezentat joi primul vehicul al său integral electric, SUV-ul Solterra

Da mai departe!

.Compania japoneză Subaru a prezentat joi primul său vehicul integral electric, SUV-ul Solterra, care este rezultatul unui proiect dezvoltat în ultimii doi ani împreună cu Toyota Motor, cel mai mare acţionar al său.

Lansarea SUV-ului are loc pe fondul cererii accelerate de vehicule electrice, pe măsură ce naţiunile din întreaga lume înăspresc reglementările de mediu pentru a reduce emisiile de carbon.

Toyota şi-a prezentat luna trecută versiunea unui vehicul electric cu baterie, bZ4X.

Tranziţie tehnologicăă de la motoarele cu ardere internă reprezintă o provocare pentru producătorii de automobile mai mici, cum ar fi Subaru, care sunt mai puţin capabili să finanţeze dezvoltarea costisitoare a vehiculelor electrice. În acelaşi timp, este o oportunitate pentru producătorii auto de top, cum ar fi Toyota, de a-şi apropia rivalii mai mici.

”Piaţa de vehicule electrice nu este încă matură, aşa că vom răspunde la aceasta prin aprofundarea cooperării noastre cu Toyota”, a declarat CEO-ul Subaru, Tomomi Nakamura, în timpul unui eveniment de lansare.

Deocamdată, a spus el, Solterra va fi construit de Toyota în Japonia, iar Subaru ar putea muta producţia pe piaţa sa principală, Statele Unite, când va avea un volum suficient de vânzări.

Toyota, o pionieră a maşinilor electrice hibride, dar care se află în întârziere pe piaţa vehiculelor integral electrice, intenţionează să aibă o gamă de 15 modele BEV până în 2025.

De asemenea, Toyota va cheltui 13,5 miliarde de dolari în următorul deceniu pentru a extinde capacitatea de producţie a bateriilor auto.

Vânzările de vehicule ale Subaru sunt mai puţin de o zecime din cele de la Toyota, cel mai mare producător auto din lume după volumul de producţie.

Solterra, cu tracţiune pe faţă, are o autonomie de 530 km, în timp ce versiunea cu tracţiune integrală poate parcurge 460 km cu o singură încărcare, a spus Subaru într-un comunicat de presă.

Toyota deţine o cincime din Subaru şi o participaţie de 5% la Mazda Motor, care intenţionează să lanseze 13 vehicule electrice până în 2025, inclusiv hibride şi BEV-uri care vor încorpora tehnologia Toyota.

Related posts