Stellantis își consolidează locul doi în Europa, pe segmentul electric, după Grupul VW

Da mai departe!

Stellantis a reușit să se poziționeze pe locul al doilea în Europa, pe segmentul de autovehicule electrice, după VW, în primele 10 luni ale anului, având în același timp o poziție secundă pe toate segmentele de vânzări și locul 1 pe segmentul LCV.

Mărcile Stellantis au vândut în intervalul iulie  – septembrie 87.000 de autovehicule complet electrice, pe piața din Europa, având o creștere consistentă, de 41% pe acest segment. Cota de piață a grupului s-a majorat la 15,3%, la vânzările de BEV, ceea ce plasează grupul pe locul al doilea în Europa, după VW Group. Stellantis vinde automobile electrice cu mărcile Citroen, Fiat, Opel, Peugeot și Jeep, atât pe segmentele de autoturisme, cât și pe cele de vehicule utilitare, ceea ce îi asigură o expunere substanțială pe o categorie largă de clienți.

Stellantis și-a consolidat cota de piață și pe celelalte tipuri de motorizări, astfel că ponderea în vânzările de autovehicule din Europa a fost de 18,3%, consolidând poziția secundă a grupului pe această piață, după o creștere de 5 procente a vânzărilor.

Pe segmentul de LCV-uri, Stellantis domină piața cu o cotă de peste 30%, fiind încă de la înființarea companiei lider absolut al acestei piețe. Stellantis a avut un octombrie puternic în Germania, unde vânzările de vehicule comerciale aproape s-au dublat, contribuind la o cotă de piață record de 25,7%.

Uwe Hochgeschurtz, COO Stellantis pe piața din Europa extinsă spună că grupul a depășit unii dintre rivali și se pregătește de noi lansări.  „Lansarea planului nostru de electrificare s-a consolidat în octombrie și suntem pe cale să dublăm oferta noastră de modele complet electrice până la sfârșitul anului 2024, ca parte a planului nostru strategic Dare Forward 2030”.

Principalul competitor din piața auto europeană pentru Stellantis este VW Group, care a vândut în trimestrul al treilea mult peste performanțele companiei formate din fuziunea PSA – FCA. Mărcile VW Group au livrat în iulie – septembrie 124.000 de vehicule, cu 49,2% mai multe decât în anul anterior, ajungând la un total de 341.100 autovehicule complet electrice livrate pe piața din Europa, în primele trei trimestre. Marca VW a vândut 273.000 de autovehicule electrice la nivel global, cea mai mare parte fiind livrate în Europa. Pe locul al doilea, Audi a livrat 123.000 de vehicule electrice, în trimestrul al treilea.

Related posts