Skoda Karoq – SUV de oraș

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Skoda Karoq este un alt model îndelung așteptat la testele AutoReport.ro. Am am apelat la Porsche București Nord și compactul SUV al mărcii din Cehia a venit la probe.

În ceea ce privește SUV-urile Skoda, deja ne obișnuisem cu propunerea numită Yeti. Dar acea mașină pătrățoasă a fost înlocuită, odată cu modernizarea mărcii, cu modelele Kodiaq și Karoq.
Karoq este modelul mai compact, dar care a păstrat o mare parte din caracteristice de design ale Kodiaq. Grila față și părțile laterale sunt aproape identice, diferența făcând-o blocurile optice construite un pic altfel, dar cu aceleași unghiuri ascuțite și concave. În spate, blocurile optice în forma literei C au fost inspirate de cristalele de Bohemia.
Se înmulțesc SUV-urile pe benzină testate. Spunem asta pentru că și aici, sub capotă, am găsit un motor pe benzină de 1,5 litri TSi. Mașina oferă 150 CP și este cuplată la o cutie de viteze DSG cu moduri sport și eco. Mașina este foarte sprintenă și stă destul de bine pe asfalt și în curbe. Din păcate, pare mai puțin capabilă în offroad decât Yeti, dar tot poate aborda cu curaj un drumuri accidentate. Direcția este și ea destul de precisă, iar șoferul poate selecta modurile de condus eco, confort, sport și individual. Modelul testat de noi vine echipat cu tracțiune față, ceea ce îl face mult mai util pentru denivelările de pe drumurile din oraș.
În interior regăsim un design marca Skoda: eficient, dar parcă lipsit de emoție. Bordul este construit tot din linii drepte, dar este dominat de un ecran de 9.2 inch, aparținând sistemului multimedia Columbus. Am apreciat în mod deosebit forma scaunelor, cu susținere laterală foarte bună, dar și sistemul audio Canton. Sistemul multimedia oferă conectivitate Apple CarPlay, Mirror Link și Android Auto.
În Skoda Karoq pot călători 5 persoane cu tot cu bagajele aferente. Portbagajul se află din punct de vedere al dimensiunilor peste media segmentui.
În ceea ce privește siguranța, pe lista sistemelor prezente la bord regăsim un sistem de frânare automată de urgență cu posibilitate de detectare a pietonilor, asistent pentru menținerea benzii de mers, recunoașterea semnelor din trafic (are o oarecare întârziere), monitorizarea unghiului mort și avertizare la ieșirea cu spatele din parcare. Karoq mai oferă și nouă airbaguri.

Skoda Karoq 1.5 TSi DSG
0-100 km/h: 8,6 s
Viteză maximă: 203 km/h
L/l/î: 4.380/1.870/1.600
Masă proprie: 1.393 kg
Volum portbagaj (l): 350
Cilindree (cmc): 1.498
Putere (CP): 150 la 5.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 250 la 1.500 rpm
Consum mediu: 7 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 7 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts