Am testat Porsche Macan și Macan S în Portugalia

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

În săptămâna care tocmai s-a încheiat am fost la Lisabona pentru a testa din nou Macan facelift, dar și pentru un prim contact cu noul Macan S facelift.

Macan facelift
Noul Porsche Macan a primit schimbări destul de evidente de design. Cea mai evidentă vizează partea posterioară, acolo unde o bandă lumnioasă LED unește cele două stopuri. Farurile LED sunt acum oferite standard, și au o semnătură luminoasă interesantă.
Mai multe dintre elementele de design ale lui Macan au fost optimizate şi preluate de la modelele sportive ale Porsche, fiind clar încă de la prima privire că Porsche Macan se anunţă ca prima sportivă din segmentul SUV-urilor compacte.
Modelul testat de noi este entry-level pentru gama Macan. Motorul turbo, de doi litri, de pe noul Macan, dezvoltă o putere de 180 kW (245 CP) la o turație cuprinsă între 5,000-6,800 rpm și vine în dotarea standard cu o transmisie automată PDK, cu șapte trepte și ambreiaj dublu. Astfel, Macan atinge 100 km/h în 6,7 secunde, iar cu pachetul opțional Sport Chrono, poate coborî până la 6,5 ​​secunde. Viteza maximă pe care o poate atinge noua versiune este de 225 km/h. Porsche trece în contul upgradeului adus SUV-ului său mai mult confort și o dinamică superioară. La testul dintre Lisabona și Setubal am redescoperit conforul și sportivitatea acestui SUV compact de lux.
În interior, materialele și finisajele sunt ireproșabile. Scaunele şoferului şi pasagerului oferă o poziţie joasă, tipică maşinilor sport.
Este suficient spațiu aici pentru 5 persoane, iar ergonomia unui cockpit creat în jurul șoferului este perfectă. Mașina primește și noul sistem multimedia Porsche Communication Management (PCM), împreună pe un ecran tactil de 10,9 inci. Acesta poate fi controlat acum și vocal. Sistemele Apple CarPlay și Android Auto sunt integrate la bord, iar șoferul poate accesa inclusiv asistentul vocal Siri. Un volan GT cu buton Sport Response, un parbriz încălzit, asistență la rularea în blocaje rutiere și ventilații repoziționate se regăsesc, de asemenea, la bord.
Gama de opţiuni în dotarea de serie a lui Macan este amplă, incluzând transmisie integrală, PDK, volan sport multifuncţional cu padele, jante de mari dimensiuni, sistem audio de înaltă performanţă şi hayon acţionat electric. Asemenea tuturor modelelor Porsche, Macan este capabil să transforme puterea motorului într-o dinamică de condus sportiv excepțională. Acest lucru este asigurat de sistemul standard, Porsche Traction Management PTM, cu distribuția variabilă a puterii către toate cele patru roți, în combinație cu un sistem de suspensie agil și o direcție precisă. Opțional, este disponibil un sistem de suspensie pneumatică cu funcție de auto-nivelare, inclusiv sistemul PASM cu amortizoare adaptive
Lista opţiunilor Porsche include cunoscuta asistenţă pentru lumini de drum care face parte din sistemul Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus), care ajustează continuu nivelul farurilor, în funcţie de traficul în acelaşi sens de mers sau din sensul opus. La acesta se adaugă cele mai avansate sisteme de siguranță activă.

Macan S
Versiunea Macan S beneficiază și ea de toate schimbările aduse de facelift. Modelul a fost condus de noi între Setubal și Lisabona. Această versiune aduce un plus de sportivitate, dar și un motor care produce cu 110 CP în plus.
Sub capotă întâlnim un V6 turbo pe benzină de 3 litri cu filtru de particule. Motorul livrează 354 CP (260 kW) și are un cuplu maxim 480 Nm. Față de precedentul model, produce cu 14 CP în plus, având și o creștere de cuplu. Sportivul SUV, accelerează la 100 km/oră în doar 5,1 secunde (cu pachetul Sport Chrono). Viteza maximă ce poate fi atinsă este de 254 km/oră. Modelul este se lipește, practic de asfalt, chiar și la viteze mari.
Motorul are o arhiectură optimizată, cu the turbocharger-ul localizat în interiorul V-ului format din cei 6 cilindri. Astfel se asigură un răspuns surprinzător al motorului, dar și un cuplu cât mai mare ce poate fi atins la turații mai mici.
Sistemul de tracțiune integrală Porsche Traction Management (PTM) a fost optimizat odată cu faceliftul. Pe puntea față, niște componente de aluminiu le-au înlocuit pe cele mai vechi, de oțel. De asemenea, sistemul de frânare a fost îmbunătățit, iar modelul poate fi comandat cu opționala Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Volanul opțional de tip GT, care poate fi întâlnit și pe 911, completează interiorul sport al Macan S. Tot la nivelul dotări opționale putem menționa Traffic Jam Assist, un ionizator al aerului din interior dotat cu filtru de particule fine. Astfel, în interiorul acestui model, chiar respiri alt aer.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts