Skoda Enyaq iV – prima electrică din Cehia

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Skoda Enyaq, primul SUV electric al mărcii din Cehia a ajuns la testele AutoReport.ro de la Avia Motors. Prilej pentru a ne arăta că putem opta și pentru o mașină de familie electrică.


Cine s-ar fi așteptat ca prima mașină electrică a cehilor de la Skoda să fie un SUV impunător? Noi cu siguranță, nu! Enyaq este o alternativă excelentă la SUV-urile pe combustie, oferă spațiu, practicalitate și rafinament. Toate acestea cu un design care arată foarte bine.
Partea față este dominată de o grilă fără perforații, dar și de blocuri optice mari cu LED Matrix. Unghiurile care o compun sunt agresive și dau impresia unui SUV robust. Exercițiile de geometrie continuă și pe partea spate, mai ales în zona blocurilor optice. Din lateral, Enyaq pare masiv, ca un compromis perfect între MPV și SUV.
ENYAQ iV este primul model ŠKODA construit pe baza platformei modulare electrice MEB (Modular Electric Drive Kit).
În interior vedem un design modern, dar și materiale cu care cehii se laudă că sunt sustenabile. Spațiul este suficient pentru 5 persoane. Atenția la detalii este una apropiată de clasa premium. Bandoul decorativ ce se întinde pe întreaga lățime a autoturismului, de la bord la panourile portierelor, amplificând și mai mult senzația de spațiu generos. Sub display-ul central, acesta copiază forma grilei caracteristice radiatorului ŠKODA și, de asemenea, servește ca sprijin pentru mână când utilizatorul folosește ecranul tactil.
Sistemele de infotainment de nouă generație cu SIM integrat oferă numeroase funcții practice, precum informații din trafic și conexiunea WiFi pentru dispozitivele mobile ale pasagerilor. Skoda Connect vine cu ecranul central de 13 inchi și noul display head-up. Ecranul are touch slider, astfel că pe bord ai o tabletă mai mare. Același sistem poate fi accesat și printr-o aplicație pe mobil care îți permite, printre altele, să pornești și climatizarea.
Motorul electric oferă o putere de 180 CP și un cuplu maxim de 310 Nm. Acestea sunt oferite prompt, făcând din Enyaq IV o mașină sprintenă. Autonomia în oraș se apropie de 400 kilometri. Testând modelul prin traficul din București, am realizat că mașină este ușor de manevrat și destul de stabilă.
În ceea ce privește siguranța activă, Skoda Enyaq este foarte bine protejată de aproape orice situație cu care te poți trezi în trafic: front assist și asistentul pentru manevrele de evitare, asistentul pentru viraje, lane assist și side assist, asistentul la ieșire din automobil, sistem proactiv de protejare a ocupanților și frânarea multicollision brake.

Skoda Enyaq iV 62 kWh
0-100 km/h: 8,7 secunde
Viteza maximă: 160 km/oră
L/l/î: 4.649/1.879/1.616
Masă proprie: 1.890
Volum portbagaj (l): 585
Putere (CP): 180
Cuplu maxim (Nm): 310
Autonomie: 350-400 kilometri
Acumulatori: 62 kWh
Tracțiune: față
Cutie de viteze: Automată
Consum mediu de energie: 14.4 kWh/100 km

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts