Renault Megane Estate – mai mult spațiu

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

După varianta Hatchback, Renault Megane a primit alte două versiuni. Una dintre ele a sosit la testele AutoReport.ro… este vorba de varianta Renault Megane Estate.

Megane adoptă un design provocator și oferă un pachet tehnologic unic, caracteristic modelelor din segmentele superioare. Modelul preia noua linie a identității de marcă și beneficiază de semnătura luminoasă Renault distinctivă, cu un design masculin, cu umerii sculptați și partea frontală inconfundabilă care integrează logo-ul vertical. Proporțiile sale desenează o siluetă sportivă, iar identitate luminoasă specifică blocurilor optice față, în formă literei C, contribuie la aspectul dinamic al modelului. Acum, varianta estate este mai mare decât precedentul model, dar și mai arătoasă.
Sub capotă am avut parte de un motor destul de puternic și economic: Energy 1.6 dCi 130, cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte bine etajată și precisă.
Pentru prima dată vorbim despre sportivitate la unul dintre estate-urile mărcii franceze. Mașina se descurcă foarte bine pe asfalt, chiar și la viteze mari, iar cu anvelopele potrivite te poți descurca chiar dacă autoritățile nu apucă să deszăpezească foarte bine drumul național.
În noul Megane Estate au loc 5 persoane. Acestea au suficient loc, iar portbagajul este destul de mare.
În interior avem parte de un design mult mai interesant decât al precedentei generații cu o consolă centrală dominată de un ecran tactic de dimensiunile unei tablete. Am fost plăcut surprinși de calitatea materialelor și finisajelor, care acum duc Megane în rândul modelelor din vârful segmentului C.
Noul Megane vine cu sistemul multimedia R-LINK2, un adevărat centru de comandă cu un ecran de 8,7-inch. Unic în segment, ecranul oferă un confort similar utilizării unui smartphone sau a unei tablete. Tehnologia inclusă in sistemul Multi-Sense permite personalizarea comportamentului mașinii, cu ajutorul a patru moduri pre-programate: Confort, Sport, Neutru, Eco și un mod „Perso” care poate fi setat de către șofer. Fiecare mod, accesibil din sistemul multimedia R-Link 2 sau direct de pe consola centrală, gestionează răspunsul motorului, schimbarea de viteze a cutiei EDC, opțiunile de confort ale habitaclului, ambianta luminoasa, variația efortului volanului, sau parametrii sistemului 4Control. Pachetul cu sisteme de asistentă condus, toate moderne și ușor de utilizat, ce includ și un sistem de tip „head-up display”, asigură un plus de siguranță si confort.
Dotările de siguranță includ: ABS cu sistem de asistentă la frânarea de urgență (AFU), ESP cu asistentă la pornirea în pantă (HSA), Cruise Control și sistem complet de airbag-uri.

Renault Megane 1.6 dCi 130 Man
– 0-100 km/h: 10,6 secunde
– Viteza maximă: 198 km/h
– L/l/î: 4.626/1.814/1.457
– Masă proprie: 1.469 kg
– Volum portbagaj (l): 521
– Cilindree (cmc): 1.598
– Putere (CP): 130 la 4.000 rpm
– Cuplu maxim (Nm): 320 la 1.750 rpm
– Consum mediu: 6 l/100 km (mixt)
– Cutie de viteze: manuală, 6 trepte

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts