Renault a prezentat noul ZOE cu autonomie de până la 400 km

Test Renault ZOE (1)
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Pionier al mobilității electrice și constructorul cu cele mai mari vânzări de vehicule electrice în Europa, Renault a crescut nivelul programului de inovație și al implementării strategiei Zero Emisii. Echipată cu noua baterie Z.E. 40, Renault ZOE permite o autonomie de 400 km NEDC (echivalentul unei distanțe reale de 300 km în mediu urban și limitrof) după doar o singură încărcare.

Autonomia de 400 km NEDC înseamnă o distanță dublă față de cea avută de modelul anterior și este cea mai bună autonomie disponibilă pe toate automobilele 100% electrice destinate publicului larg din România. Am testat noua versiune în zonele din jurul Bucureștiului și în ciuda vremii nefavorabile și a consumatorilor porniți am consumat destul de puțin din autonomia disponibilă. Având în vedere și subvențiile promise de Guvern, mașina chiar devine o alternativă reală la cele clasice.
ZOE este cel mai bine vândut vehicul electric din Europa și oferă o reală alternativă la automobilele cu motor termic.
Noua baterie elimină bariera psihologică din procesul de achiziție a unei mașini electrice, din moment ce acum utilizatorii ZOE pot călători mai departe și se pot bucura de o varietate de destinații fără a-și face griji cu privire la încărcare.

Bateria Z.E. 40 (41kWh) – autonomie de până la 400 km
Noua baterie este disponibilă încă de pe versiunea de baza Life. Timpul de încărcare pentru bateria Z.E. 40 este similar cu cel al bateriei standard, astfel încât procesul nu durează mult. De exemplu, sunt necesare doar 30 de minute în medie pentru a încărca bateria pentru încă 80 km de mers, dacă mașina este conectată la unul dintre puncte de încărcare (4).
Noua baterie Z.E. 40 oferă 41kWh de energie utilă, echivalent cu aproape dublu capacitatea de stocare a bateriei standard ZOE (22kWh de energie utilă).

Dezvoltată în parteneriat cu LG Chem, bateria folosește tehnologia litiu-ion cu densitate mai mare de acumulare a energiei. Inginerii Renault și LG au reușit să crească capacitatea de stocare fără a face bateria mai mare sau mult mai grea. Aceasta a fost optimizată lucrând pe chimia pilelor pentru a crește densitatea lor energetică, în loc de a suprapune module de baterii suplimentare, o tehnică folosită uzual.

Această nouă tehnologie majoră a fost dezvoltată, asigurând în același timp fiabilitatea și siguranța bateriei.

Capacitatea mare de stocare a bateriei asigură o autonomie mai mare grație activității meticuloase care a avut loc la integrarea bateriei în vehicul. Sistemul de management electronic al bateriei optimizează folosirea energiei în mișcare, în timp ce noul sistem de circulare a aerului menține temperatura bateriei la nivel constant.

Așa cum își concepe și își produce majoritatea trenurilor de rulare, Renault a conceput și produs ZOE grație nu doar experienței dobândite ca pionier în lumea mobilității electrice și ca prim brand de autovehicule electrice, dar și mulțumită rolurilor sale tehnice și sportive în Campionatul FIA Formula E. Know-how-ul Grupului Renault își are rădăcinile în Franța, unde vehiculele și componentele sale de mare valoare sunt concepute și produse.

La fel ca bateria de 22kWh, noua baterie Z.E. 40 este asamblată în fabrica Flins din apropiere de Paris, aceeași fabrică responsabilă pentru producția modelului Renault Clio.

Modelul ZOE a fost conceput și tehnologizat la Centrul Tehnologic Renault din Guyancourt, de lângă Paris.

Motorul R90 este produs la fabrica Renault Cleon din Normandia, un punct cheie în domeniul producției de motoare și sisteme de transmisie. Lansat în primăvara anului 2015 și cunoscut inițial ca R240, acest motor a fost dezvoltat în întregime de Renault și a dus la completarea a 95 de brevete.

Carcasa care permite integrarea bateriei în ZOE, precum și sistemele de suspensie față și spate, au fost concepute de Divizia de Inginerie Vehicule Electrice și Șasiuri a Groupe Renault și sunt produse în fabrica Renault din Le Mans.
Noul model oferă caracteristici noi pentru nivelurile de echipare: două culori noi pentru caroserie (roșu intens și gri titan). De asemenea, există noi opțiuni de interior care oferă un design modern și mai strălucitor: contur cromat al consolei R-LINK, tipar geometric alocat bordului și un finisaj gri metalic lucios fume pentru gravajul manetei de viteze, ramele difuzoarelor, oglinzi reglabile electric, jante noi și elemente de tapițerie noi pentru versiunile INTENS.

Versiunea INTENS vine acum tapițerie nouă și jante noi de aluminiu de 16 inch în două tonuri. Există un plus de rafinament la interior, grație unui nou finisaj pe negru a tapițeriei și diferitelor materiale din habitaclu. De asemenea, un nou pachet interior albastru este disponibil pentru versiunile de top.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts