Renault a prezentat noul Captur

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Renault a prezentat astăzi a doua generație Renault Captur. Lansarea Noului Captur face parte din planul strategic al Groupe Renault Drive the Future (2017-2022) și este unul dintre modelele sale cheie.

Pionier pe segmentul SUV-urilor urbane, Captur s-a vândut în 1,2 milioane de unități de la lansarea sa în 2013. A devenit rapid un bestseller în segmentul său, atât în Franța, cât și în Europa. A păstrat această poziție şi anul trecut când s-a vândut în peste 230.000 de unități în întreaga lume.

Captur este acum un produs global în adevăratul sens al cuvantului. Deja vândut pe toate continentele, Noul Captur va fi fabricat în China, o regiune strategică pentru Groupe Renault. Acesta are acum același nume pe fiecare piață, inclusiv în Coreea de Sud şi este comercializat sub marca Renault.

 

Importanța sa se datorează și dimensiunii sale tehnologice, deoarece îndeplinește cei trei piloni ai mobilității viitorului:

  • Electrificare: până la sfârșitul planului, Groupe Renault va avea 12 modele electrice în gama sa. Noua generație Captur va fi primul model Renault care va beneficia de un motor plug-in hibrid numit E-TECH Plug-in, rezultatul sinergiilor din cadrul Alianței.
  • Conectat: la sfârșitul aceleiași perioade, 100% dintre vehiculele de pe piețele-cheie ale companiei vor fi conectate. Noul model ilustrează perfect această dinamică, folosind noul sistem multimedia și sistemul Renault EASY CONNECT.
  • Autonomă: până la sfârșitul planului, Groupe Renault va comercializa 15 modele echipate cu tehnologii autonome de conducere. Captur va fi unul dintre primele modele echipate cu acest tip de tehnologie. Cu Noul Clio, sistemele de asistență care duc la condusul autonom vor fi disponibile încă de pe nivelul de bază în segmentul B.

Noul Captur este în centrul strategiei de consolidare a sinergiilor din cadrul Alianței. Acest lucru este realizat, în special, prin dezvoltarea de tehnologii comune și prin utilizarea de noi platforme, cum ar fi platforma CMF-B, prezentă şi pe Captur. Noua sa arhitectură electrică și electronică face posibilă introducerea celor mai avansate tehnologii pentru a satisface noile cerințe ale pieței.

 

Noul Captur este mai lung (4,23 m sau +11 cm), propune jante de 18 inch (în funcție de versiune) și un ampatamentul mărit (2,63 m sau +2 cm). Designul său reinventat, reglajele sale perfect milimetrice, luminile LED cu semnătura luminoasă în forma literei C, luminile spate mai subțiri și inserțiile decorative cromate contribuie la îmbunătățirea calității.

 

Design cu linii SUV 

Cu ajutorul design-ului său mai atletic și caroseriei înălțate, Noul Captur are un adevărat aspect de SUV. Acest lucru este accentuat prin componente specifice, cum ar fi scutul de protecție față și spate, mulajele de protecție prezente pe întreaga lungime a caroseriei inferioare și în zona arcurilor roților și barele de plafon din aluminiu.

Capota sculptată care plonjează, plafonul stilizat în spate şi reducerea suprafeței vitrate sporesc dinamismul.

 

90 de combinații

Atacama Orange, Flame Red, Iron Blue și Amethyst Black pe versiunea INITIALE PARIS sunt doar câteva dintre culorile de caroserie oferite pe Noul Captur. Oferind adâncime și strălucire remarcabilă, ele pun accentul pe designul său și pe plafonul personalizabil, în special atunci când sunt combinate cu o culoare de plafon contrastantă. În total, 11 culori de caroseriei, 4 culori de plafon contrastante și 3 pachete de personalizare externă vor fi disponibile la momentul lansării, oferind un potențial unic în acest segment de 90 de combinații posibile.

Bara de protecție frontală și deflectoarele

Sub grila largită, bara de protecție expresivă a Noului Captur nu se mulțumește doar să-i întărească personalitatea și dinamismul. Aceasta adaugă o caracteristică funcțională sub forma a două deflectoare de aer în fața arcurilor roților. Acestea ajută la limitarea turbulențelor și la îmbunătățirea aerodinamicii, reducând astfel consumul.

Faruri

Acum, cu tehnologia 100% LED disponibilă încă de la primul nivel de echipare, farurile noului model păstrează semnătura luminoasă in forma literei C prin care se disting modelele Renault. Foarte stilizate, ele sunt completate de segmente ornamentale cu efect 3D.

Luminile din spate

Luminile din spate foarte subțiri ale noului Captur păstrează semnătura luminoasă Renault, o premieră pe un model de producție. La fel ca în partea din față, există o rețea 3D distinctivă și segmente ornamentale laterale care subliniază în continuare design-ul și care animă laturile în 3D. Design-ul original al acestor lumini, montate pe panoul hayonului, oferă iluzia unui vehicul mai mare.

Profil

Cu aripile sale distincte, conturul, linia laterală curbată și plafonul personalizabil, care este sesizabil chiar dacă are aceeași culoare cu cea a caroseriei, profilul lui Captur îl face uşor de recunoscut. Ampatamentul crescut, jantele de 18 inci (în funcție de versiune) și linia nouă a caroseriei îl fac mai ușor de remarcat. Calitatea percepută îmbunătățită este accentuată de componentele cromate, cum ar fi rama geamurilor, protecția ușii laterale și decorarea aripii din față.

Panoul din spate

În plus față de semnătura luminoasă în formă de C, liniile cromate văzute pe lateral reapar în spate. Design-ul hayonului, cu zonele sale evidențiate din punct de vedere design, a fost regândit să ofere un nivel ridicat de finisare.

Plafon personalizabil

Ca parte majoră a programului de personalizare, plafonul este furnizat în aceeași culoare cu cea a caroseriei sau într-una din cele patru culori contrastante: Midnight Black, Atacama Orange, Highland Gray și White Alabaster. Captur poate fi dotat și cu bare longitudinale de acoperiș sau cu o trapă cu deschidere semi-vitrată.

Noul Captur. Acesta reține și dezvoltă un” Smart Cockpit „, înclinat ușor spre conducător, cu o nouă consolă de bord. Oferind cele mai noi tehnologii și cele mai mari ecrane din categoria sa, noul SUV de segment B propune o ergonomie modernă pentru o experiență de conducere imersivă.

Cu toate acestea, nu este revoluționară doar poziția de conducere. Întreg spațiul destinat pasagerilor din a intrat într-o nouă dimensiune a calității și a confortului, asigurând o experiență similară celei disponibile pe modelele din segmente superioare. Cu ajutorul materialelor de top, învelișului moale al bordului, panourile ușii, conturului consolei centrale, accesoriilor finisate cu meticulozitate și arhitecturii scaunelor evoluția modelului se resimte pe fiecare nivel de echipare.

 

Ecranul multimedia

O componentă cheie a „Smart Cockpit-ului”, ecranul multimedia de 9,3 inch (de două ori mai mare în comparatie cu versiunea de 7 inchi, măsurat în diagonală) este cel mai mare din segment. Această tabletă portret, ușor curbată, modernizează habitaclul, iar ușoara curbură îmbunătățește lizibilitatea ecranului. Orientat spre șofer, cu noul sistem multimedia Renault EASY LINK, toate serviciile multimedia, navigație și infotainment-ul sunt ușor accesibile, la fel ca și setările MULTI-SENSE și parametrii pentru sistemele de asistență la conducere.

 

Panoul de instrumente digital

Ca în cazul lui Clio V, noul Captur se mândrește cu un ecran digital în zona panoului de bord. Acest ecran color măsoară între 7 și 10,2 inch și oferă o metodă foarte intuitivă de personalizare a experienței la condus. Versiunea de 10,2 inch include sistemul de navigație GPS afișat pe ecran. Cu cele două ecrane de 9,3 și 10,2 inch, Noul Captur are unul dintre cele mai mari ecrane de afișare din categoria sa.

 

Consola dominantă

Consola centrală este de asemenea o componentă cheie a „Smart Cockpit-ului”. Ridicată pentru îmbunătățirea ergonomiei poziției de conducere și pentru a face schimbatorul de viteze mai ușor de manevrat, ultima sa versiune este complet nouă şi oferă habitaclului un aspect mai aerodinamic. Mai presus de toate, aceasta eliberează spațiu pentru stocare și pentru  suportul sistemului de încărcare prin inducție a smartphone-ului. Această consolă este asociată cu un schimbător futurist EDC „e-shifter„, care asigură mișcări fluide, precise pentru a îmbunătăți experiența de conducere. Spațiul de depozitare poate fi personalizat pentru a se potrivi cu ambianța interioară și este pus în evidență cu ajutorul unei lumini ambientale LED.

 

Tabloul de bord

De la capota superioară la învelișul spumos al secțiunii inferioare, care găzduiește componentele practice, cum ar fi compartimentul torpedoului, tabloul de bord al noului model a fost complet redesenat. S-au făcut toate eforturile pentru a asigura calitatea acestuia. În centru, banda orizontală găzduiește gurile de ventilație pe două niveluri separate, împreună cu elemente decorative personalizabile. În partea de jos a ecranului central, o atenție deosebită a fost acordată ergonomiei, cu butoane de tip pian și un reglaj al aerului condiționat, ușor accesibile conducătorului auto.

 

Volan

Volanul este mai subtire pentru a deveni mai elegant, datorită utilizării unui airbag mai compact decât în cazul modelului anterior. Primul beneficiu: șoferul are o vedere mai bună asupra ecranului de pe panoul de bord. Dispunând de o formă care oferă suport degetului mare și un invelis moale, volanul Noului Captur este foarte plăcut în utilizare şi poate fi încălzit, în funcție de versiunile de echipare. Finisajul cromat satinat şi noul set complex de comenzi de iluminare asigură o calitate percepută superioară. Clapetele pentru schimbarea treptelor echipează toate versiunile care au cutie de viteze EDC.

 

Habitaclu

Habitaclul de pe Noul Captur este îmbogățit cu accesorii şi echipamente moderne care îmbunătățesc confortul, ergonomia şi calitatea. De exemplu, putem remarca oglinda retrovizoare fără ramă, frâna de parcare automată cu funcție “auto hold”, cotiera centrală culisantă cu spațiu pentru depozitare, două prize USB și o priză de 12 V pentru pasagerii din spate sau chiar compartimentele pentru depozitare ale ușilor, fiecare dintre acestea putând depozita o sticlă de  1,5 litri.

 

Scaune

Cu o arhitectură complet nouă, locurile din Noul Captur sunt demne de segmentele superioare. O bază de scaun cu o lungime de 15 milimetri și o formă care învăluie asigură o susținere mai mare. Căptușeala golită a cochiliei lor semi-rigide asigură spațiu suplimentar pentru genunchi pentru pasagerii din spate (+17 mm), în timp ce tetierele noi, mai înguste, în formă de lacrimă, îmbunătățesc vizibilitatea în spate. Aceste scaune contribuie la o calitate superioară a habitaclului. Comenzile electrice sau cele manuale (în funcție de versiune) asigură o utilizare facilă şi mai multă ergonomie.

 

Tapiţerie

Mai multe pachete sunt disponibile pentru noul model, contribuind la personalizarea ambianței interioare: Pachetul Saffron Orange Signature cu scaune negre și motive laterale portocalii în TEP și țesătură; pachetul Arhitect Grey cu scaune realizate dintr-un o țesătură mixtă cu motive laterale gri; Pachetul INITIALE PARIS cu tonul cald Gray Saddler. Sunt disponibile și scaune Titanium din piele, cu perforări gri deschis.

 

Panouri laterale ale ușilor

Materialele care utilizate în zona usilor sunt, de asemenea, unice în categorie. Panourile căptușite sunt decorate cu inserții ample care, la fel ca și cotierele, se potrivesc cu diferitele ambianțe de interior disponibile. Inserțiile de pe ușă au avantajul iluminatului ambiental indirect, subtil și difuz.

 

Portbagajul

Asa cum s-a intamplat şi în cazul Noului Clio, subwoofer-ul sistemului audio premium BOSE este complet integrat în partea dreaptă a portbagajului, fără a reduce volumul acestuia. Acest volum este mărit la peste 536 litri (cel mai bun nivel din categoria sa), pe lângă cei 27 de litri de depozitare interioară. Volumul său poate fi ajustat cu ajutorul banchetei posterioare care îşi modifică poziția cu 16 cm și cu ajutorul podelei detașabile, care oferă o configurație pe două niveluri pentru a ușura încărcarea zilnică. Portbagajul prezintă o podea aproape plată atunci când scaunele din spate sunt pliate, asigurând o lungime de încărcare crescută la 1,57 m, cu 11 cm mai mult decât generația anterioară.

Un procent de  80% din vânzările Captur este constituit de exemplare în două culori, iar modelul este recunoscut pentru posibilitățile de personalizare. Noul model îmbunătățește acest aspect şi oferă noi opțiuni și culori, disponibile atât la interior, cât și la exterior.

 

Personalizarea exterioară

Caroseria BITON, un avantaj puternic în alegerea modelului, este disponibilă pe Noul Captur cu noi combinații de culori. În plus față de gama de 11 culori ale caroseriei, în momentul lansării vor fi disponibile 4 nuanţe de culoare: Starry Black pentru oglinzi şi plafon, iar la exterior, Atacama Orange, Highland Gray și Alabaster White pentru plafon, plus aceeași culoare ca cea de pe caroserie.

 

Aspectul exterior al modelului poate fi personalizat și cu o gamă de 3 culori pentru scuturile din față și spate și pentru protecția ușilor inferioare: Highland Gray, Alabaster White și Atacama Orange.

 

În total, noul crossover de segment B va oferi aproximativ 90 de combinații de personalizare externă pentru a permite clientului să creeze un Captur cât mai aproape de personalitatea sa.

 

Personalizarea interiorului

Habitaclul poate fi personalizat și cu detalii colorate. Acestea sunt oferite în 7 pachete interioare:

  • 4 pachete: Volwanilis Blue, Sofron Orange, Chili Red și Ocean Blue pentru a decora gurile de aerisire și baza schimbatorului de viteze (de la al doilea nivel de echipare).
  • 3 pachete: Architech Grey, Gray și Saffron Orange pentru semnalizarea ușilor interioare, a tabloului de bord și a tapițeriei (de la al treilea nivel de echipare).

 

Cu toate acestea, Noul Captur va oferi nu mai puțin de 18 configurații de ambianță interioară. În plus, vor exista 8 culori de iluminare ambientală pentru interiorul ușilor și partea inferioară a consolei centrale care se pot schimbă în funcție de setările sistemului MULTI-SENSE.

Noul Renault CAPTUR INITIALE PARIS

Oferta INITIALE PARIS a fost regandită și pentru Noul Captur, oferind astfel know-how-ul Renault în domeniul eleganței.

La exterior, Noul Captur INITIALE PARIS se distinge printr-un design curat, foarte elegant și printr-o culoare exclusivă de caroseriei – Ametist Black. În plus față de detaliile cromate care animă conturul geamurilor, protecțiile inferioare ale ușilor și grila radiatorului, badge-ul INITIALE PARIS însoțește grila și elementele de protecție ale ușilor din spate. Antena tip rechin și jantele INITIALE PARIS de 18 inch completează acest design distinctiv.

 

Interiorul modelului oferă o ambianță Titanium Negru sau un pachet exclusiv Sellier Gray INITIAL PARIS Signature. Scaunele din piele, special concepute pentru această versiune, se disting prin comenzile lor electrice din zona șoferului. Acestea combină o țesătură matlasată cu un design de piele perforată, în forma siglei Renault, un element de design de culoare “whisky” pe zonele laterale de sprijin și logo-ul INITIALE PARIS. Există, de asemenea, un volan special din piele încălzit.

 

Pentru a se potrivi cu scaunele, banda de bord are un finisaj mat. Cotiera centrală, cotierele ușilor și consola centrală, sunt acoperite cu o cusătură de culoare whisky.

 

Versiunea INITIALE PARIS va fi disponibilă în momentul lansării cu motoarele TCe 130 GPF, TCe 155 GPF și Blue dCi 115 cu o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj EDC – și ulterior va fi disponibilă cu propulsia hibridă E-TECH Plug-in.

Noi motorizări

Noul Captur propune o gamă mai largă de motoare pe benzină și diesel, reproiectate în mare măsură. Împreună cu o cutie de viteze manuală cu 5 sau 6 trepte sau cu o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj cu 7 trepte, aceste motoare oferă o gamă de putere mai mare: de la 100 la 155 CP pentru benzină și de la 95 la 115 CP pentru diesel. Toate acestea sunt motoare de ultimă generație care includ tehnologii de top pentru a respecta standardele actuale și pentru a oferi un nivel optim de consum și emisii.

 

Gama completă de motoare Captur va fi îmbunătățită începând cu anul 2020 cu un motor plug-in hibrid numit E-TECH plug-in. Primul pentru Groupe Renault, dar și o ofertă unică pe piață. Un model popular conceput pentru un public larg, Noul Captur va susține răspândirea tehnologiei hibride plug-in pentru toți.

 

Cu motoarele sale 1.0 TCe, 1.3 TCe și motorul E-TECH Plug-in dezvoltat de Alianță, noul model este întruchiparea sinergiilor inspirate de strategia Groupe Renault și a partenerilor săi.

Urmând exemplul lui Clio V, Noul Captur este cel de-al doilea model din gama Renault care va fi echipat cu 1.0 TCe cu turbocompresor cu trei cilindri, cel mai nou motor care rezultă din sinergiile din cadrul Alianței. Tehnologiile sale, cum ar fi turbocompresorul cu o supapă de descărcare controlată electric, colectorul de evacuare parțial încorporat în blocul motorului, controlul hidraulic al reglajului distribuției şi al tratamentului special al cilindrilor (tehnologia Bore Spray Coating)  reduc consumul și emisiile de CO2.

Cu 100 CP și un cuplu de 160 Nm, acest motor de nouă generație transformă Noul Captur într-un SUV versatil, confortabil atât în ​​oraș, cât și pe autostradă. Acesta asigură o plăcere optimă de conducere, datorită unui supliment de 10 CP și 20 Nm – disponibil chiar și la viteze reduse – în comparație cu TCe 90 pe care îl înlocuiește.

Combinat cu o cutie de viteze manuală cu 5 trepte, se va dovedi chiar mai eficient și mai economic, deoarece va fi echipat cu un sistem GPL şi combustibil dublu. Acest sistem echipat din fabrică dispune de un mod automat de comutare a combustibilului.

Versiunea de 130 cp și 240 Nm a motorului 1.3 TCe GPF este încă disponibilă pe gama Noului Captur, eficiența fiindu-i dovedită în generația anterioară pe multe alte modele din gama Renault. Oferit în asociere cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau cu o cutie de viteze automată cu dublă ambreiaj cu 7 trepte şi butoane pentru selectarea modurilor de condus (eficient sau dinamic), noul model va câștiga în finețe și eficiență, răspunzând astfel cerințelor clienților. Permițând conducerea dinamică, menținând în același timp consumul și emisiile de CO2, acest motor constituie nucleul ofertei disponibile pentru SUV-ul de segment B.

Versiunile de 155 CP și 270 Nm ale motorului 1.3 TCe GPF sunt concepute pentru cei care doresc să profite mai mult de calitățile dinamice ale Noului Captur și ale noului său șasiu de platformă CMF-B. Experiența de conducere este îmbunătățită de cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj cu 7 trepte. Padelele de schimbare a vitezelor situate în spatele volanului și modul sport MULTI-SENSE oferă un sentiment sporit de sportivitate și plăcere la volan.

Această versiune de 155 CP / 270 Nm a motorului 1.3 TCe este calibrată diferit față de versiunea de 150 CP / 250 Nm pe care o înlocuiește. Acest lucru a permis ca optimizarea consumului și a emisiilor de CO2 să respecte protocolul de aprobare WLTP.

Noul Captur oferă două opțiuni diesel potrivite pentru utilizatorii care utilizează intens mașina. Motorul 1.5 Blue dCi a fost îmbunătățit pentru a respecta noile standarde de control al emisiilor prin includerea unui sistem de reducere catalitică selectivă (RCS). Disponibil în două versiuni potrivite pentru utilizarea urbană si pentru cea pe autostrăzi: 95 CP / 240 Nm cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte pentru condus super-economic și 115 CP / 260 Nm cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau 7 trepte sau cu o transmisie automată cu ambreiaj dublu şi butoane pe volan pentru selectarea modurilor de condus eficient sau dinamic.

E-TECH plug-in

Fidel tradiției sale ca pionier pe piață, în 2020, Captur va fi primul model accesibil în segmentul său care va fi oferit cu un motor plug-in hibrid. Cu numele de Plug-in E-TECH, acesta a fost dezvoltat în cadrul Alianței. Mulțumită Alianței și propriului know-how ca lider european în mobilitatea electrică, Renault face experiența unică de conducere cu un hybrid accesibilă tuturor. Cu ajutorul unui modelul popular, cum este Noul Captur, acest motor E-TECH Plug-in va fi propus, în timp, pe un nivel de echipare mediu. Concentrându-se pe așteptările clienților, va oferi cea mai largă gamă de conducere în modul electric și cele mai bune performanțe de pe piață pentru un model plug-in hybrid generalist.

 

Inginerii Renault au înregistrat peste 150 de brevete pentru motorul E-TECH Plug-in. Aceștia au folosit componente proiectate în cadrul Alianței, așa cum este cazul noului motor pe benzină de 1,6 litri, care a fost refăcut special pentru această ocazie și echipat cu un filtru de particule pentru a reduce emisiile nocive. Crossover-ul de segment B este însoțit de două motoare electrice de tracțiune, cu o cutie de viteze inovatoare multimod (o arhitectură sinonimă cu o eficiență energetică mai bună, provenind din experiența echipei Renault F1) și o baterie de 9,8 kWh.

 

Similar tehnologiei noului Clio E-TECH, tehnologia inovatoare a noului Captur E-TECH plug-in oferă o eficiență maximă de conducere electrică: acesta pornește mereu în modul electric, are o cu funcționare silențioasă și confortabilă, este dinamic în reacție, oferind o plăcere neașteptată a conducerii și o pierdere de energie limitată. Datorită unui sistem de frânare preluat direct din domeniul vehiculului electric și din experienţa managementului energiei din F1, este permisă recuperarea energiei maxime pentru auto-reîncărcarea rapidă a bateriei.

 

Cu o capacitate de a conduce 45 kilometri cu o viteză de 135 km / h în utilizare mixtă și de 65 de kilometri în utilizarea urbană (WLTP city), Noul Captur demonstrează o alta formă de versatilitate: poate funcționa fără a consuma benzină în călătoriile zilnice, în timp ce se poate folosi la sfârșitul săptămânii sau în vacanță pentru călătorii lungi, fără grijă în ceea ce privește autonomia.

 

Datorită modul de proiectare special, a capacității sale de regenerare continuă de energie și a celor două motoare electrice de tracțiune, noul model rulează în călătoriile lungi ca model hibrid E-TECH și păstrează principalele avantaje ale acestui sistem: porneşte în mod electric și consumul este redus.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts