Record pentru Groupe Renault cu 2,1 milioane de vehicule vândute în semestrul 1 2018

Da mai departe!

Pe primul semestru, înmatriculările la nivel mondial de autoturisme + vehicule utilitare (VP +VU) ale Groupe Renault (inclusiv Lada, Jinbei, Huasong) au înregistrat o creștere de 9,8 %. Cota de piață a Grupului este de 4,3% (+0,2 puncte).

 

Atât Groupe Renault, cât și mărcile Renault și Dacia stabilesc un record de vânzări pe S1, adică 2 067 695, 1 378 583 și, respectiv, 378 095 vehicule vândute.
Vânzările Lada sunt în creștere cu 24,0 %. Cele ale Renault Samsung Motors sunt în scădere cu 26,9 %.
Începând cu 1 ianuarie 2018, Groupe Renault integrează și volumele Jinbei și Huasong care înregistrează peste 85 000 de unități vândute.

„Pentru al 3-lea an consecutiv, am bătut recordul de vânzări cu aproape 2,1 milioane de vehicule pe primul semestru. În Europa, Grupul continuă să câștige în cotă de piață, iar pe piețele internaționale înregistrăm performanțe foarte bune, în special în America Centrală și de Sud, în regiunea Eurasia și în Africa”, a declarat Thierry Koskas, membru al Comitetului Executiv, Vice Preşedinte executiv Vânzări si Marketing Groupe Renault.

În Europa, înmatriculările Grupului sunt în creștere cu 4,4 %, pe o piață care progresează cu
2,8 %, adică 1 070 718 vehicule înmatriculate în primul semestru. Cota de piață a Grupului este de 11,0 %, în creștere cu 0,2 puncte.

Renault înregistrează o evoluție de 1,1%. Cota de piață ajunge la 8,1 %. Clio 4 este al doilea cel mai bine vândut model în Europa, Captur primul crossover din categoria sa, iar Scénic vehiculul cel mai vândut din categoria sa.
Pe segmentul de vehicule electrice, Renault își menține leadership-ul cu o cotă de piață de 21,9%. Volumele de vânzări cresc cu 11,6 %, cele ale modelului ZOE cu 1,1 %, ale Kangoo Z.E. cu 125 %. De altfel, acest model are 38,9% din piața de vehicule electrice utilitare, unde rămâne lider.
Marca Dacia înregistrează un record de vânzări pe primul semestru în Europa cu 281 225 vehicule înmatriculate (+14,6 %) și o cotă de piață de 2,9 % (+0,3 puncte). Acest rezultat este generat de performanța modelelor Sandero faza 2 și al Noului Duster care totalizează în 6 luni aproape 63 900 înmatriculări.

Marca Alpine a avut primele înmatriculări de 22 de ani încoace. De la lansare până în prezent, au fost rezervate peste 4 800 de vehicule.
În alte regiuni, înmatriculările Grupului sunt în creștere cu 16,4 %. Grupul are evoluții pozitive ale vânzărilor în America Centrală și de Sud (+18,1%), Asia-Pacific (+69,5 %) și în Eurasia (+15,1 %), iar în Africa Orientul Mijlociu India contracarează o încetinire a ritmului vânzărilor (-4,5%).
În regiunea America Centrală și Latină, înmatriculările Grupului progresează cu 18,1 %, pe o piață în evoluție cu 6,3 %. Cota de piață atinge un nivel istoric în acest semestru, de 7,3%, în creștere cu 0,7 puncte, datorită ofensivei produs fără precedent care include o gamă completă de SUV-uri.

Groupe Renault continuă să profite din plin de dinamismul pieței din Argentina, iar înmatriculările sale progresează cu 22,2%, de două ori mai repede decât piața care crește cu 11,2%. Cota de piață crește cu 1,3 puncte, până la 14,6 %. În Brazilia, piața evoluează cu 13,7 %, iar Grupul profită crescându-și vânzările cu 27,8 % și dobândind o cotă de piață istorică de 8,3 % (+0,9 puncte). Kwid, lansat în al doilea semestru din 2017, se poziționează pe locul 2 în segmentul său în cele două țări.

Regiunea Asia Pacific a integrat din 1 ianuarie 2018 volumele de vânzări ale mărcilor Jinbei și Huasong ca urmare a creării unui joint venture cu Brilliance China Automotive Holdings Limited. În regiune, înmatriculările sunt în creștere cu 69,5%.
La un perimetru echivalent cu cel din 2017, volumele Grupului sunt în scădere cu 14,8% pe o piață care progresează cu 4,3%.

În China, Grupul a vândut aproape 117 646 vehicule, din care aproape 33 000 sub marca Renault. Renault Samsung Motors scade cu 26,9% în Coreea de Sud, în absența unui model nou pe o piață foarte concurențială.

În Eurasia (din care face parte şi România), înmatriculările sunt în creștere cu 15,1% pe o piață care progresează cu 9,4%. Cota de piață este cu 1,3 puncte mai mare, ajungând la 25,8% datorită dinamismului pe care Grupul îl are pe piața rusească. Aceasta evoluează cu 18,2 % pe primul semestru. Rusia rămâne a doua piață a Grupului, unde vânzările cresc cu 19,7 %, poziționând cele 8 modele în top 15 pe piața de autoturisme. Mai mult de o mașină din 4 vândute pe această piață este un Renault sau o Lada.

În Rusia, marca Lada înregistrează o creștere de 21,1%, cu o cotă de piață de 20,0 % (+0,5 puncte) datorită succesului noilor modele LADA Vesta și LADA XRAY.
Volumele mărcii Renault au o evoluție de 16,5 %, în special datorită succesului modelelor
Duster și Kaptur, aceasta înainte de sosirea, în 2019, unui nou crossover pe segmentul C.

În Africa – Orientul Mijlociu – India, înmatriculările Grupului sunt în scădere cu 4,5%, pe o piață în creștere cu 10,1%.
În Iran, vânzările scad cu 10,3%, având o cotă de piață de 8,1 % (-2,3 puncte).
În India, deși Renault rămâne prima marcă auto europeană, vânzările sale scad cu 25,4 % pe o piață foarte concurențială.
În țările Maghrebului, vânzările evoluează cu 12,4%, pe o piață în creștere cu
7,0 %. Cota de piață a Grupului atinge 44,8 %, având 2,1 puncte mai mult.

Groupe Renault își redefinește perspectivele pentru 2018. Se estimează că piața globală va crește cu 3% față de 2017 (evaluarea precedentă fusese de +2.5%). Se prevede că piața europeană va progresa cu 1,5% (vs +1%), cu +2% (vs +1%) pentru Franța.
Pentru piața din Brazilia, perspectiva de progres este de 10% (vs +5%), iar pentru cea din Rusia cu mai mult de 10% (vs aproape +10%), pentru China estimarea este de 5%, iar pentru India 8% (vs 6%).
În acest context, Grupul va beneficia în 2018, în toate regiunile, de gama sa reînnoită și își va continua evoluția, generată de piețele internaționale prin intermediul noului plan Drive the Future.

Related posts