Porsche AG intră în cel în cel mai mare an de lansări de produse dintr-o poziție puternică

Da mai departe!

Porsche a avut un an financiar 2023 de succes: Veniturile din vânzări ale Grupului au crescut la 40,5 miliarde de euro, iar profitul operațional al Grupului la 7,3 miliarde de euro. Compania va lansa în 2024 patru noi modele.

Porsche AG a încheiat cu succes anul financiar 2023 și planifică pentru 2024 cel mai mare an de lansări de produse din istoria companiei. Cu patru noi lansări în liniile de modele Panamera, Macan, Taycan și 911, producătorul de mașini sport va continua să ia viteză în 2025. „Am avut un an financiar puternic”, a declarat președintele Consiliului de Administrație, Oliver Blume. „2024 va fi un an de lansări de produse pentru Porsche – mai mult decât orice alt an din istoria noastră. Vom introduce pe șosele o varietate de mașini sport incitante, care vor încânta clienții noștri din întreaga lume. Acest lucru ne va da un impuls puternic pentru anii ce vin.”

Veniturile din vânzări ale grupului au atins 40,5 miliarde de euro în 2023. Acest lucru marchează o creștere de 7,7% (anul precedent: 37,6 miliarde de euro). Profitul operațional al grupului a crescut cu 7,6%, ajungând la 7,3 miliarde de euro (anul precedent: 6,8 miliarde de euro). Rentabilitatea operațională a Grupului în raport cu vânzările a rămas stabilă, la 18,0% – în ciuda perturbărilor survenite pe lanțurile de aprovizionare globale, a inflației semnificative și a investițiilor semnificative în digitalizare, în portofoliile de produse și inovații și în experiența de brand. „Rezultatele noastre solide se datorează cererii ridicate pentru produsele noastre atractive și disciplinei noastre stricte în materie de costuri”, a declarat Lutz Meschke, vicepreședinte al Comitetului executiv și membru al Comitetului pentru finanțe și IT. Fluxul net de numerar din auto, în anul financiar 2023 s-a ridicat la 4,0 miliarde de euro (anul precedent: 3,9 miliarde de euro).

Porsche este extrem de profitabil și și-a îndeplinit dezideratele ambițioase propuse de-a lungul timpului
Lutz Meschke: „Porsche a demonstrat în 2023 că suntem rezilienți, profitabili și puternici din punct de vedere financiar, chiar și în perioade volatile. Și beneficiem de o structură de vânzări și mai bine echilibrată decât în trecut”, spune el. „Pe această structură, punem bazele în 2024, pentru un start fulminant în 2025. Ne concentrăm în continuare pe succesul durabil al companiei. Clienții și angajații noștri, compania și acționarii noștri, cu toții au de câștigat.”

În anul fiscal 2023, câștigul pe acțiune ordinară a fost de 5,66 euro, iar câștigul pe acțiune preferențială a fost de 5,67 euro. În conformitate cu actuala politică de dividende, Comitetul executiv și Consiliul de supraveghere vor propune Adunării generale anuale distribuirea de dividende în valoare de 2,1 miliarde de euro pentru anul fiscal 2023. Această sumă reprezintă peste 40% din profitul net după impozitare al grupului și 2,30 euro pe acțiune ordinară, respectiv 2,31 euro pe acțiune preferențială. Pe termen mediu, Porsche intenționează să distribuie acționarilor 50% din venitul net, după impozitare, al grupului.

Patru lansări de modele fac din 2024 un an al produselor Porsche
„Echipa Porsche poate fi mândră de performanțele sale în 2023. În ciuda tuturor provocărilor, clienții noștri au fost încântați de produsele noastre, din toate liniile de modele”, continuă Blume. În 2023, livrările către clienți au crescut cu 3,3%, ajungând la 320.221 de automobile. Rezultatele din diferitele regiuni de vânzări au fost chiar mai echilibrate decât în anul precedent. Pe această bază stabilă, Porsche își propune să aducă pe piață nu mai puțin de patru linii de modele noi sau considerabil revizuite în acest an de lansări de produse.

Totul începe cu cea de-a treia generație a modelului Panamera. Berlina de lux își accentuează caracterul sportiv cu un sistem de propulsie și mai puternic. Un concept de control modernizat în mod fundamental și numeroase tehnologii inovatoare îi accentuează și mai mult profilul. Printre acestea se numără noua suspensie Porsche Active Ride. Aceasta combină un nivel de confort semnificativ mai ridicat, cu caracteristicile de condus sportiv, pentru care Porsche este recunoscut.

Următoarea generație a mașinii sport Taycan, complet electrică, va fi pusă în vânzare în primăvară. Noua versiune are mai multă putere, o autonomie mai mare, accelerează mai repede și se încarcă într-un timp mai scurt, cu o stabilitate mai mare. Taycan Turbo GT și-a sărbătorit, de asemenea, ieri, premiera mondială. Cu acesta, Porsche transferă pentru prima dată tradiția sa GT în era electrică – cu o viteză maximă de 305 km/h, până la 815 kW (1108 PS) și un sprint de la 0 la 100 km/h de 2,2 secunde.

În a doua jumătate a anului, cea de-a doua generație a modelului Porsche Macan se va alătura gamei în variantă complet electrică. Acesta va fi fabricat la Leipzig, alături de modelul cu ardere internă, care va fi oferit în continuare. Cererea clienților a evoluat foarte pozitiv de la momentul deschiderii listei de comenzi.

Actualizarea modelului 911 este planificată pentru începutul verii – inclusiv o versiune cu motor hibrid de înaltă performanță. Oliver Blume: „Încă o dată, implementăm în modelele de serie tehnologii pe care le-am preluat din lumea motorsportului. Iar clienții noștri pot să se aștepte și la alte inovații tehnologice pe aceeași linie.”

Modelul Cayenne reînnoit va ajunge pe piață la sfârșitul anului 2023. Cea de-a treia generație a SUV-ului de lux a fost extensiv modernizată la nivelul grupului motopropulsor, al șasiului, ca design, echipare și concept de control.

Strategie consecventă pe termen lung
Cu gama lor largă de opțiuni de personalizare, noile modele pun bazele pentru ca Porsche să avanseze și mai mult în strategia sa de creștere bazată pe crearea de valoare. Porsche se angajează să combine trei tipuri de propulsoare: motoare cu combustie eficiente, hibrid plug-in incitant și modele inovatoare complet electrice. O parte a strategiei constă în păstrarea celei mai mari flexibilități posibile în producția diferitelor tipuri de grupuri motopropulsoare. În același timp, Porsche investește în marcă și în ecosistemul său pentru a inspira clienții cu experiențe și servicii excepționale. În procesul de transformare a companiei, Porsche investește masiv în inovație, digitalizare și sustenabilitate – și în oamenii care modelează Porsche prin munca lor zilnică.

Având în vedere transformarea societății și tendințele pe termen lung în ceea ce privește cererea clienților, Porsche promovează dezvoltarea e-mobilității cu aceeași dedicare ca întotdeauna. Modelul complet electric 718 este planificat pentru mijlocul deceniului. Acesta va fi urmat de Cayenne complet electric. De asemenea, Porsche plănuiește să își extindă portofoliul de produse – cu un SUV complet electric, poziționat sportiv deasupra Cayenne. Acest concept auto complet nou se bazează pe platforma SSP Sport dezvoltată de Porsche și va fi construit la Leipzig. Performanțele sale puternice, funcțiile de conducere automatizate și o experiență interioară complet nouă sunt menite să exploateze un nou potențial de clienți – în special în SUA și China.

Sajjad Khan – noul membru al Consiliului de administrație al Car IT
În noiembrie 2023, Sajjad Khan s-a alăturat Consiliului de Administrație al Porsche AG. El este responsabil pentru unitatea nou creată, Car IT, din cadrul Consiliului Executiv, care cuprinde subiectele de conectivitate și infotainment. „Prin Sajjad, am câștigat un expert recunoscut în acest domeniu”, spune Blume. „El aduce multă experiență și, împreună cu echipa sa, va face ca unitatea noastră Car IT să avanseze continuu”. La Centrul de Dezvoltare Porsche din Weissach, Khan lucrează îndeaproape cu Michael Steiner, membru al Consiliului Executiv pentru Cercetare și Dezvoltare.

În primul trimestru al anului 2024, Porsche a investit masiv în parteneriate digitale și software. Printre acestea se numără preluarea integrală a companiei de consultanță în management și IT MHP și o investiție în Applied Intuition. Compania cu sediul în Silicon-Valley va consolida și mai mult expertiza Porsche în domeniul Car-IT și al experienței clienților. A fost demarat un parteneriat de dezvoltare cu compania din Mountain View.

Sustenabilitatea rămâne în centrul atenției
Porsche își menține, de asemenea, obiectivele ambițioase de sustenabilitate. În 2030, Porsche are ambiția de a livra peste 80% din vehiculele noi complet electrificate – în funcție de cererea clienților noștri și de dezvoltarea electromobilității în regiunile respective ale lumii. Complementar, Porsche se concentrează, de asemenea, pe eFuels. Combustibilii sintetici regenerabili permit motoarelor cu combustie să funcționeze potențial aproape neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon. Porsche se gândește, de asemenea, la flota existentă. În lume există aproximativ 1,3 miliarde de vehicule cu motoare cu combustie. Multe dintre acestea vor fi probabil încă folosite peste 30 de ani sau mai mult. Împreună cu partenerii, Porsche a demarat prima fabrică de eFuels comerciali în Chile. Cu această uzină pilot, Porsche și partenerii săi arată cum poate funcționa producția de eFuels la scară industrială. Atunci când sunt adăugați la combustibil, eFuels pot reduce emisiile de CO2 de origine fosilă.

Porsche își propune, de asemenea, să utilizeze materiale mai ecologice în noile sale mașini – de exemplu, în interiorul modelului Macan, care este complet electric. Producția noului Macan la Leipzig este net neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon. Uzina din Leipzig este alimentată în întregime cu energie electrică ecologică și își acoperă necesarul de încălzire în mod proporțional cu biometan și biomasă. Porsche sprijină extinderea energiilor regenerabile pentru a acoperi cererea de electricitate pe care se estimează că o va necesita flota Macan complet electrică.

Porsche se așteaptă la o rentabilitate operațională a vânzărilor la nivel de grup de 15-17%
Având în vedere reînnoirea cuprinzătoare a gamei sale de produse în 2024, condițiile globale, deprecierile mai mari ale costurilor de dezvoltare capitalizate și investițiile continue în marcă și în ecosistemul Porsche, Porsche AG se așteaptă la o rentabilitate operațională a Grupului în domeniul vânzărilor cuprinsă între 15 și 17 procente pentru întregul an 2024. Această prognoză include venituri din vânzări previzionate cuprinse între 40 și 42 de miliarde de euro. „Pe termen mediu, ne menținem previziunile noastre privind un randament operațional al vânzărilor de aproximativ 17 până la 19 procente”, continuă Meschke. „Iar pe termen lung, vizăm o rentabilitate operațională a Grupului în raport cu vânzările de peste 20 de procente”.

În vederea atingerii obiectivului său de rentabilitate pe termen lung, Porsche continuă programul Road to 20. „Și aici investim multe fonduri în dezvoltarea de noi surse de venit”, spune Meschke. „Primele proiecte ale programului Road to 20 vor fi oferte și servicii exclusive, cu care dorim să depășim așteptările clienților noștri. În prezent, dezvoltăm produse și servicii foarte interesante.”

La sfârșitul anului 2023, Grupul Porsche avea 42.140 de angajați. Acest lucru echivalează cu o creștere de 7,6%. În special în domeniile de dezvoltare și IT, Porsche a angajat mai multe persoane pentru a-și consolida în continuare expertiza tehnică și software.

    Grupul Porsche AG    Anul Fiscal 2023    Anul Fiscal 2022 Schimbare
     Livrări320,221309,884+3.3%
     Venituri din vânzări€40,530 milioane€37,637 milioane+7.7%
     Profit operațional€7,284 milioane€6,772 milioane+7.6%
     Rentabilitatea operațională a vânzărilor18.0%18.0% 
     Fluxul net de numerar din auto€3,973 milioane€3,866 milioane+2.8%

1 1 Anul precedent a fost ajustat în conformitate cu IFRS.

Related posts