Nissan Qashqai facelift 1.3 TCe – test de consum

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Nissan Qashqai a primit variante noi de motorizare pe benzină. Varianta mai puternică a motorului de 1,3 litri a sosit la testele AutoReport.ro pentru un test de consum pe ruta București-Constanța-București.
Nissan Qashqai este cel mai vândut crossover urban din Europa, iar acum a venit cu mai multe caracteristici care o duc spre piața premium, mai ales în această variantă de echipare de vârf.
Cele mai vizibile îmbunătățiri ale modelului Nissan Qashqai sunt la exterior: o nouă bară frontală integrată ce preia noul design al grilei frontale Nissăî=-an V-Motion, noi blocuri optice și o gamă nouă de jante de aliaj. Partea frontală pare acum mai futuristă, mai ales cu blocurile optice cu lumini de zi de tip LED și cu farurile cu Xenon.
Sub capotă avem o variantă mai puternică de motor pe benzină, un propulsor de 1,3 litri turbo care produce 160 CP. Acesta este primul Nissan după GT-R care este echipat cu cutia DCT. Cutia bine etajată are 7 trepte și un raspuns foarte bun. Livrează puterea foarte bine, făcând din SUV-ul japonez cu transmisie 4×2 unul destul de rapid. Direcția este foarte precisă, iar Qashqai stă foarte bine pe asfalt. La urcări, motorul se descurcă neașteptat de bine, făcând din SUV-ul japonez o mașină sprintenă.
În acest test am descoperit un Qashqai destul de economic, cu un consum mediu pe durata testului de 6,5 litri la 100 km. Un consum foarte bun, având în vedere că este am mers pe autostradă și în regim urban. Am mai spus, motorul de 1,3 litri al Alianței Renault-Nissan are toate șansele să ajungă un reper în industrie la fel ca 1,5 dCi.
Evoluțiile cu pretenții premium pentru Nissan Qashqai sunt vizibile și la interior: noul design al volanului, finisaje revizuite, noi materiale, scaune reproiectate. Acestea înseamnă un nivel mai mare de calitate. Datorită tehnologiei NissanConnect, Noul Qashqai devine cel mai bun prieten cu smartphoneul. Oferind o interfaţă nouă şi intuitivă, îţi vei putea accesa cu uşurinţă muzică preferată, Facebook-ul, Twitter-ul, sfaturile de pe TripAdvisor şi multe altele. La modelul de test am beneficiat și de un sistem audio premium de la Bose.
În interior este loc pentru 5 persoane cu tot cu bagajele aferente. De fapt, faceliftul nu a adus pentru Qashqai noutăți la capitolul spațiu.
Nissan Intelligent Mobility reprezintă conceptul–umbrelă pentru noile tehnologii ale mărcii. Printre noutățile tehnologice e numără: Cross Traffic Alert, pentru a reduce riscul de impact la viteze mici, când mașina iese în marșarier din parcare, funcție disponibila în premieră pentru model. Blind Spot Warning se bazează acum pe date radar mai degrabă decât pe imagini ale camerei, ceea ce înseamnă ca funcționează pe o rază mai mare și cu o precizie îmbunătățită de detectare a obstacolului.
Qashqai continuă să beneficieze de sistemele Traffic Sign Recognition, Intelligent Driver Alert, Intelligent Park Assist, Intelligent Around View Monitor și Lane Departure Warning. Nissan Qashqai este echipat standard cu șase airbag-uri, plus sisteme de asistență pentru șofer, inclusiv ABS, distributie electronică a forței de frânare și control al stabilității.

Nissan Qashqai facelift 1.3 Turbo 4×2 Tekna
0-100 km/h: 9,9 secunde
Viteza maximã: 193 km/h
L/l/î: 4.394/1.806/1.595
Masã proprie: 1.445 kg
Volum portbagaj (l): 430
Cilindree (cmc): 1.332
Putere (CP): 160 la 5.500 rpm
Cuplu maxim (Nm): 270 la 2.000 rpm
Consum mediu: 6,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 7 trepte

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts