MG4 – nișa electrică

Da mai departe!

MG4 a venit la testele Autoreport.ro pentru a ne ajuta să îi supărăm pe Tesla FanBoys. Modelul britanico-chinezesc, vine să tulbure apele atât în zona Model 3 cât și în zona Dacia Spring cu două atuuri, preț și autonomie.
MG4 Electric intră pe piața românească în importantul segment C. Modelul electric este primul dintr-o serie de modele MG bazate pe noua platformă inteligentă MSP („Modular Scalable Platform”) dezvoltată de compania-mamă – SAIC Motor. Pe lângă designul interesant ce amintește de mașinile sport, modelul oferă dimensiuni impresionant de compacte.
Farurile ascuțite și indicatoarele de semnalizare verticale înclinate conferă modelului MG4 Electric un aspect frontal inconfundabil, evidențiat de 28 de LED-uri și șase benzi verticale din fibră optică. Trei unități pentru lămpile de ceață și faza scurtă sunt combinate cu lumini de semnalizare cu tehnologie LED. Influența acestor linii continuă până la partea posterioară, cu stopurile sale complexe cu tehnologie LED printr-un design diversificat al marginilor luminoase corespunzătoare. 172 de LED-uri și o bandă luminoasă în partea din spate care se întinde pe toată lățimea automobilului accentuează în plus elementele optice. Plafonul în două tonuri de culoare și aerodinamica sa sofisticată fac tranziția către un spoiler de plafon dublu, extinzând optic linia mașinii și îmbunătățind aerodinamica.
Interiorul generos al modelului MG4 Electric a fost proiectat în mod deliberat într-un mod minimalist, subliniind principiile de bază ale simplității, tehnologiei și calității. Cabina maximizează spațiul disponibil cu panouri de instrumente și elemente de control simple, folosind materiale de înaltă calitate și proiectare atentă. În versiunea Exclusive, designul plutitor al consolei centrale creează mai mult spațiu și integrează funcții utile, precum plasarea smartphone-ului și încărcarea wireless. Înălțimea și poziția volanului cu spițe duble sunt reglabile. Volanul este disponibil cu finisaj din piele în versiunea Excite.
Versiunea testată de noi are culoarea Brighton Blue, dar și vine în echiparea Excite, care oferă un acumulator de 64 kWh. Motorul electric produce 204 CP livrați foarte prompt. Mașina sprintează foarte rapid, iar dimensiunile o fac foarte ușor de manevrat, chiar în spații mai strânse.
Cu motorul amplasat în partea din spate și tracțiunea pe roțile din spate, însoțite de o distribuție echilibrată a greutății 50:50, modelul MG4 Electric oferă o manevrabilitate și o plăcere de condus remarcabile. La fel ca automobilele mai mari de la producători europeni premium, MG Motor folosește o punte față MacPherson pentru modelul MG4 Electric și o suspensie complexă cu cinci brațe pentru fiecare roată a punții spate. Împreună cu o servodirecție electrică cu două pinioane de la Bosch, care ajustează rapid și precis forța direcției la viteza automobilului în timp real – de la o direcție ușoară la viteză mică la o direcție mai grea la viteze mai mari – și trei moduri configurabile de condus (Light, Standard, Sport).
MG4 Electric folosește o serie de sisteme avansate de asistență și siguranță pentru șofer. Pe lângă sistemul de avertizare pentru coliziunea frontală (FCW – Front Collision Warning) și frânarea automată de urgență (AEB – Automatic Emergency Braking), toate versiunile oferă, de asemenea, sistemul de control adaptiv al vitezei de croazieră (ACC), asistență pentru blocajele de trafic (TJA), sistemul de avertizare pentru părăsirea benzii de rulare (LDW – Lane Departure Warning) și sistemul de asistență pentru menținerea benzii de circulație (LKA) în dotarea standard , grupate sub denumirea MG Pilot și care permit un anumit grad de conducere autonomă. Acestora li se alătură sistemul de control inteligent al farurilor (IHC – Intelligent Headlamp Control) și sistemul de asistență pentru viteză (SAS – Speed Assist System) cu recunoaștere a semnelor de circulație. Modelul a primit chiar și 5 stele EuroNCAP. Modelul testat oferă un sprint de la 0 la 100 km/h în 7,9 secunde și atinge o viteză maximă de 160 km/h. Un încărcător de bord (AC) de 11 kW este oferit în dotarea standard. Între timp, bateria poate fi încărcată rapid (DC) de la 10 la 80% în 35 minute, cu o viteză de până la 135 kW – oferind suficientă putere pentru aproximativ 300 km în 32 de minute de încărcare.

MG4 64 KWh Excite
0-100 km/h: 7,7 secunde
Viteza maximă: 161 km/oră
L/l/î: 4.287/1.836/1.504
Masă proprie: 1.685
Volum portbagaj (l): 363
Putere (CP): 204
Cuplu maxim (Nm): 250
Autonomie: 450 kilometri
Acumulatori: 64 kWh
Tracțiune: spate
Cutie de viteze: Automată
Consum: 16,6 kWh/100 km

Related posts