Mercedes-Benz vine cu o abordare interesantă pentru mașinile sale electrice: abonament la extra-cai putere

Da mai departe!

Proprietarii nord-americani de vehicule electrice Mercedes-Benz pot cumpăra un plus de 60 CP pentru 60 de dolari pe lună. Acest tip de abordare pe bază de abonament nu este nou, asta după ce rivalii de la BMW au avansat ideea unui abonament pentru înncălzirea în scaune.

S-a ajuns și aici. Proprietarii de vehicule electrice care doresc temporar mai multă putere și viteză pot cumpăra acum cai-putere care sunt „adăugați” printr-un simplu update de soft și pe baza unui abonament.

Conform CNN, compania germană Mercedes-Benz le oferă clienților săi de mașini electrice din America de Nord posibilitatea de a plăti pentru a adăuga, temporar sau permanent, mai multă putere acestora. Pentru a obține o mașină mai rapidă aceștia nici nu trebuie să se deplaseze la service, totul fiind făcut, de la distanță, printr-un upgrade de soft over-the-air.

Costurile lunare pentru a adăuga 60 CP mașinilor deja cumpărate sunt de circa 60 de dolari în cazul anumitor modele sau de 80 de dolari pentru 90 CP. Cei care decid că vor o perioadă mai lungă de utilizare a puterii suplimentare pot plăti un abonament anual. Desigur, există și posibilitatea achiziționării permanente a întregii puteri. De exemplu, cei care cumpără un sedan Mercedes-Benz EQE 350 cu tracțiune integrală pot avea permanent versiunea de 348 CP în loc de cea cu 288 CP pentru un plus de 1.950 de dolari.

Acest nou mod de a „închiria” clienților anumite dotări aflate deja în echiparea mașinii, dar dezactivate de producător, este în plină expansiune în industria auto. Cu câteva luni în urmă, paginile web erau pline de detalii despre modul în care BMW oferă activarea temporară a încălzirii în scaune sau volan, iar șefa General Motors, Mary Bara, explica într-o conferință de presă că „abonamentele” de acest fel ar putea aduce anual companiei sale între 20 și 25 de miliarde de dolari la nivelul lui 2030. Și cei de la Stellantis au anunțat că intenționează să genereze miliarde de dolari din abonamente.

În viziunea producătorilor care au în plan comercializarea unor astfel de abonamente, scopul ofertei este acela de a permite o personalizare a mașinii în funcție de fiecare moment din viața utilizatorului. Astfel, de exemplu, volanul sau scaunele încălzite sunt necesare numai iarna și doar în anumite zone ale globului, iar proprietarul trebuie să plătească pentru acestea doar în perioada dorită. La fel se întâmplă cu pornirea de la distanță sau plusul de putere pe care un deținător de vehicul le poate dori doar în anumite perioade.

Din nefericire, detaliile oferite de producători pentru a susține acest nou model de business ocolesc explicații privind costurile aferente existenței echipamentului respectiv pe mașină fără ca acesta să fie utilizat. Ca în orice domeniu, un produs neutilizat la capacitate își justifică doar parțial costul de achiziție.

Rămâne de văzut cum vor reacționa clienții care vor apăsa butonul pentru încălzirea scaunelor într-o zi ploioasă de vară sau pe cel pentru parcarea laterală automată și vor primi un mesaj pe tableta de pe bord care îi va anunța că pentru a utiliza astfel de servicii trebuie să se aboneze mai întâi. Asta, desigur, dacă nu au cumpărat „pachetul complet” încă de la început.

Related posts