Mașinile electrice ale Grupului Renault se fac de râs la testele EuroNCAP. Dacia Spring a primit o singură stea – Renault Zoe are rating zero

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Constructorul auto francez Renault a primit miercuri o lovitură dură, după ce European New Car Assessment Programme (NCAP) a atribuit un rating zero modelului Renault Zoe, iar Dacia Spring a primit o singură stea, după noul protocol de testare care a devenit standard pentru Europa, conform rezultatelor trimise redacției de EuroNCAP.

AFP adaugă faptul că cele două modele electrice se situează pe ultimele locuri cu prilejul ultimei runde de teste efectuate de Euro NCAP în 2021, după alte două vehicule marca Dacia: Logan şi Sandero Stepway.

În schimb, Euro NCAP a acordat cinci stele modelelor Subaru Outback, Nissan Qashqai, Mercedes EQS şi Genesis E80, Fiat 500 şi Skoda Fabia, ceea ce înseamnă că acestea se numără printre cele mai sigure modele testate în acest an.

„Renault era odată sinonim cu siguranţa. Însă, aceste rezultate dezamăgitoare pentru Zoe şi Dacia Spring arată că acum siguranţa a devenit o victimă colaterală în tranziţia grupului spre automobilele electrice”, a declarat secretarul general de la Euro NCAP, Michiel van Ratingen. Acesta subliniază că Renault Laguna a fost primul autoturism care a primit vreodată cinci stele la testele NCAP, în 2001. În ultimul an, însă, Renault a demarat un ambiţios program de reducere a costurilor şi relansare a performanţelor după mai mulţi ani în care a urmat o strategia ambiţioasă de expansiune globală.

Potrivit Euro NCAP, Renault Zoe oferă „o slabă protecţie împotriva accidentelor, o protecţie insuficientă a pietonilor şi îi lipseşte o tehnologie anti-coliziune”. Lansat în 2013, popularul model electric al celor de la Renault a beneficiat anul trecut de un ultim lifting şi de o baterie îmbunătăţită. Însă airbagul lateral care proteja capul şi toracele a fost înlocuit cu un airbag mai puţin eficient, subliniază Euro NCAP.

În ceea ce priveşte modelul Dacia Spring, lansat la începutul acestui an drept cel mai ieftin model electric de pe piaţa europeană, rezultatele sale la testele de impact sunt „problematice”, potrivit Euro NCAP, care menţionează în special „riscul ridicat de răniri grave la piept pentru şofer şi la cap pentru pasagerii din spate în caz de coliziune frontală şi o protecţie limitată a pieptului în caz de coliziune laterală”.

Pe măsură ce consumatorii sunt îndemnați din toate părțile să treacă la mașini electrice cu baterii, nu este surprinzător faptul că unii producători de mașini lansează pe piață produse mai accesibile, care pot atrage un public mai larg. Renault a fost printre primii producători care au avut succes pe piață cu popularul ZOE lansat în 2013. „Noul” ZOE, un facelift introdus în 2020, a primit mai multe îmbunătățiri ale bateriei, dar nu a adăugat și siguranță. Dimpotrivă, airbag-ul lateral montat pe scaun, care proteja anterior capul și toracele, a fost înlocuit cu un airbag mai puțin eficient doar pentru torace, reprezentând o degradare a protecției ocupanților. "Noul" ZOE oferă o protecție slabă în cazul accidentelor în ansamblu, o protecție slabă a utilizatorilor rutieri vulnerabili și nu are o tehnologie semnificativă de evitare a accidentelor, descalificându-l pentru orice stele.

Din nefericire, lucrurile nu merg mai bine pentru sub-brandul Renault - Dacia. Spring-ul complet electric, comercializat ca un vehicul nou-nouț, se bazează în mare parte pe Renault City K-ZE de fabricație chineză, ea însăși un derivat al supărătoarei din punct de vedere al siguranței Renault Kwid, vândut de câțiva ani în India și Brazilia. Dacia are susținători convinși în toată Europa: cumpărători de mașini care apreciază prețurile mici de bază și se feresc de „funcțiile inutile” ale mașinii lor. Cu toate acestea, odată cu Spring, „maeștrii ingineriei frugale” de la Renault, au lansat un produs care depășește simplitatea. Performanța sa la testele de impact este de-a dreptul problematică, cu un risc ridicat de răni care pun viața în pericol pentru pieptul șoferului și capul pasagerului din spate în testele de impact frontal și protecție marginală a pieptului în cazul impactului lateral. Performanța mediocră a accidentelor și tehnologia slabă de evitare a accidentelor au ca rezultat evaluarea cu o stea pentru Dacia Spring.
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts