Kia Soul EV – mai mult decât o „electrică”

Test Kia Soul Electric (1)
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Vehiculul electric Kia Soul s-a întors la testele AutoReport.ro în varianta sa cu îmbunătățiri. De această dată are un pachet de acumulatori care promite o autonomie de 250 kilometri.

Acesta se numeste Soul EV și reprezintă viitorul în viziunea producătorului din grupul Hyundai. Soul integrează în producția de serie sistemul EV. Gama este cunoscută în Europa însă care are un impact foarte mare în SUA și Asia.

Soul a primit un facelift consistent în 2013. Varianta electrică a preluat toate acele schimbări, aducându-se un plus de rafinament la interior. Garda la sol este de crossover, dar, de fapt poate fi privit și ca un MPV care se adresează tinerilor.
În esenţă, Soul EV nu este altceva decât un Soul din ultima generaţie care, în locul motoruluij cu ardere internă, a primit un propulsor 100% electric ce dezvoltă 81,4 kW (109 CP). Curentul vine de la un set de baterii litiu-ion-polimer de 27 kWh care oferă o autonomie maximă de 212 km (conform fișei tehnice, 250 în condițiile unui trafic urban).
Am testat acest model prin traficul din București. Autonomia este mai mare, iar avantajele de exploatare a unei astfel de mașini sunt multiple.
Daca deschidem capota lui Soul EV gasim de fapt un motor electric care are conectate toate sistemele clasice de răcire cu apă ale unei mașini normale.
Sistemul de aer condiționat, servodirecția și multe alte sisteme sunt full electrice fiind foarte silențioase.
Poate cea mai interesantă caracteristică a acestei mașini este cuplul de 285 Nm disponibil încă de la apăsarea pedalei de accelerație. Acest lucru o ajută să se miște destul de repede prin oraș, fiind și destul de rapidă.
Spre deosebire de alte mașini electrice, nu se simte că este o mașină grea din cauza acumulatorilor. Nu prea am făcut diferență din punct de vedere al manevrabilității între varianta clasică și modelul de test.
În interior au loc până la 5 persoane, iar în portbagaj este destul loc pentru bagaje. Asta datorită așezării pachetului de acumulatori sub bancheta și în zona inferioară a spatelui. Ergonomia este destul de bună și în ciuda direcției cu un feedback ce pare prea… electronic, mașina este plăcută la condus.
Să trecem la încărcare: o rețea specială CHADEMO 400V 125 Amp care poate încărca acumulatorii complet în doar 30 minute. Dacă optăm pentru o încărcare normală la o priză de 220V încărcarea full se realizează în 10-11 ore, timp relativ mare însă dacă parcurgem doar 80 de km pe zi putem să încărcăm mașina odată la doua zile.
Sprintul de la zero până la 100 km/h durează mai puţin de 12 secunde, iar viteza maximă este limitată la 145 km/h. Altfel spus, nişte valori decente pentru o maşină care îşi va duce traiul, cel mai probabil, exclusiv în mediul urban.
Kia Soul EV
0-100 km/h: 11,2 secunde
Viteza maximă: 145 km/h
L/l/î: 4.140/1.800/1.593
Putere maximă: 81,4 kW (110,67 CP)/2730 – 8000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 180 Nm/0 – 2000 rpm
Cutie de viteze: automată (electrică)
Autonomie: 212 km

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts