BMW i3s – electrificare sport

BMW i3s test sport (1)
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Mașină electrică cu versiune sportivă? BMW ne promite asta odată cu faceliftul aplicat electricei i3. Astfel a apărut i3s, model care a venit de la Automobile Bavaria la testele AutoReport.ro

BMW i3 a fost îmbunătăţit, nu doar cu accente de stil, cu echipamente de ultimă generaţie şi noi servicii digitale, ci şi adăugării unei noi variante de model. BMW i3s a debutat alături de deja consacratul model electric. Cu putere mai mare, tehnologie de şasiu modificată, calităţi dinamice mai pronunţate şi caracteristici de design proprii, această variantă promite un plus important în plăcerea de a conduce, emblematică pentru marcă.
BMW i3s oferă o mobilitate cu emisii locale zero, cu o livrare spectaculoasă a puterii, utilizare eficientă a energiei şi o autonomie optimizată pentru caracter practic cotidian care se extinde dincolo de cerinţele unei călătorii exclusiv urbane. Energia provine de la bateria litiu-ion de înaltă tensiune, dezvoltată de BMW Group, cu o capacitate de 94 amperi-oră (Ah) sau 33 kilowatt-oră (kWh).
Restilizarea barelor faţă şi spate accentuează lăţimea automobilului, întărind percepţia dinamică. O bandă decorativă cromată, care acoperă întreaga lungime a spatelui, şi poziţionarea denumirii modelului şi a emblemei eDrive pe marginile exterioare ale hayonului sunt alte elemente de desing care întăresc percepţia lăţimii automobilului. Modelul a primit faruri LED integrale, care folosesc unități LED atât pentru faza scurtă şi cea lungă, cât şi pentru luminile de zi. Noile indicatoare de semnalizare sunt dotate şi ele cu tehnologie LED şi sunt integrate în bara frontală sub forma unor benzi orizontale. BMW i3s încorporează o serie de elemente de design proprii. Barele față şi spate se remarcă prin contururile puternic modelate, specifice modelului. La partea din față, finisajele în negru crează o prezenţă dinamică. Secţiunile laterale ale barei faţă sunt marcate în partea inferioară prin benzi de accent în BMW i Blue, care accentuează suplimentar lăţimea automobilului. De asemenea, elementele de accent din grila BMW închisă este vopsit în negru lucios la BMW i3s, pentru a oferi grilei un aspect mai mare şi mai proeminent.
Noul BMW i3s vine echipat standard cu suspensie sport, care include o reducere cu 10 milimetri a gărzii la sol. Extinderea cu 40 de milimetri a ecartamentului în comparaţie cu BMW i3 are un impact suplimentar asupra marginilor negre ale pasajelor roţilor.
BMW i3s oferă o interpretare şi mai sportivă, dispunând de un motor electric de 135 kW/184 CP care generează un cuplu maxim de 270 Nm. Trenul de rulare actualizat include controlul modificat al motorului şi lagăre cu role conice specifice, care au fost utilizate pentru a optimiza suplimentară a livrării puterii şi a curbei de putere la turaţii mai mari. La limitele intervalului de turaţii ale motorului, puterea şi cuplul dezvoltate vin cu o creştere de până la 40% faţă de BMW i3.
În plus, noul BMW i3s este echipat cu suspensie sport cu arcuri, amortizoare şi bare antiruliu special dezvoltate. De asemenea, conducătorii pot selecta modul SPORT utilizând comutatorul Driving Experience Control. Doar 6,9 secunde sunt suficient pentru ca noul BMW i3s să accelereze de la 0 la 100 km/h, în drum spre viteza maximă de 160 km/h.
Am testat acest model prin traficul din București și prin împrejurimi. Demarajul acestui model în modul sport este surprinzător. La fel de plăcut am fost surprinși și de felul în care acest model se comportă în viraje. BMW i3s reușește să fie o electrică sportivă cu dimensiuni compacte.
În interior, prin ușile cu deschidere specială, pot intra 4 persoane care au parte de spațiu suficient. În viața reală, BMW i3 pare mai mare decât în poze, iar BMW i3s este și puțin mai rafinat în interior decât precedenta variantă.
Sistemele de asistență prezente la bord sunt dintre cele mai moderne. Pachetul opţional Parking Assistance include Park Distance Control, camera pentru mers înapoi şi Parking Assistant. După ce a fost selectat un loc de parcare paralel cu drumul, Parking Assistant preia controlul acceleraţiei, frânării, selecţiei vitezelor şi direcţiei.
Driving Assistant Plus, disponibil şi ca opţiune, include funcţia de avertizare de coliziune şi pietoni cu funcţia City Braking, Speed Limit Info, Proactive Driving Assistant, tempomat activ cu funcţia Stop & Go şi Traffic Jam Assistant, care nu numai că menţine o distanţă sigură până la automobilul din faţă în trafic aglomerat la viteze de până la 60 km/h, dar menţine şi maşina pe bandă. Sistemul ia informaţii de la marcajele benzii, lăţimea drumului şi vehiculele care călătoresc în faţă.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts