KIA Sorento – multivalent

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Noua generație KIA Sorento a sosit la testele AutoReport.ro. Modelul a venit cu noi tehnologii, multe alte schimbări majore și sub o nouă formă care îl face mai redutabil în lupta cu concurenții săi din topul segmentului SUV.

Designul redefinit al modelului Sorento încorporează linii mai ascuțite și suprafețe continue, fluide, ceea ce îl face vizibil mai sculptural decât predecesorul său cu margini rotunjite. Cu detalii geometrice moderne și cu proporții mai alungite, ce se întind spre partea din spate, rezultatul este un design mai încrezător, mai matur și care pare mai robust. Partea față mai impunătoare a modelului Sorento evoluează, de asemenea, cu o nouă interpretare a grilei emblematice ‘nas de tigru’ Kia. Mai largă și mai expansivă, se înfășoară organic în jurul blocurilor optice integrate pe fiecare parte. Farurile în sine au o nouă lumină de zi ‘ochi de tigru’, de tip LED, ce atrag o atenție suplimentară asupra designului. Din profil, proporțiile modelului Sorento sunt adaptate subtil pentru a-l face să pară mai lung, cu console față și spate mai scurte și cu un ampatament mai lung. Noile sale proporții extind și lungimea capotei, mutând stâlpul A cu 30 mm mai în spate față de axa frontală, pentru a oferi un design interior mai orientat către partea din spate. Linia joasă a podelei se învăluie în jurul aripilor din față și se transformă într-o singură linie puternică, care se extinde de-a lungul părții laterale a modelului Sorento și curge spre noile stopuri amplasate vertical.
Sub capotă, dar și pe sub caroserie, Sorento Hybrid este animat de noul sistem de propulsie electric ‘Smartstream’, cuplat la un motor T-GDi de 1.6 litri (motor turbo pe benzină cu injecție directă), un pachet de baterii litiu-ion polimer de 1.49 kWh și un motor electric de 44.2 kW. Structura inteligentă a noii platforme a modelului Sorento face ca pachetul de baterii să poată fi amplasat sub podeaua habitaclului, cu un impact minim asupra spațiului pentru pasageri și bagaje. Ansamblul oferă o putere de 230 CP și un cuplu maxim de 350 Nm. Noul motor T-GDi de 1.6 litri dispune de noua tehnologie CVVD – Continuously Variable Valve Duration, care reglează perioada de deschidere a supapelor în funcție de condițiile de rulare, în loc să opereze pe o perioadă fixă. Acest lucru îmbunătățește performanța la turații mici și medii ale motorului și îmbunătățește consumul de combustibil. Puterea este trimisă către transmisia automată cu șase trepte printr-un dispozitiv electric, permițând ca puterea totală a motoarelor termic și electric să fie transferată în paralel, cu o pierdere minimă de energie. Rezultatul este o mașină destul de sprintenă și cu care poți scoate un consum bun chiar la viteze de autostradă.
Noul Sorento oferă scaune confortabile ce pot acomoda până la cinci persoane pe versiunea testată de noi și unul dintre cele mai mari compartimente pentru bagaje din segmentul său (până la 910 litri, în funcție de versiunea de echipare și motor). Dotările de confort includ tapițerie din piele și sistem audio premium BOSE®. Designul interior este unul foarte interesant și modern, iar pretențiile clieților premium pot fi satisfăcute de noua generație. Cabina dispune de un panou de bord complet digital, head-up display și un sistem de navigație de 10.25 inch ce include serviciile online UVO Connect.
Generația a patra a modelului se bazează pe o platformă cu totul nouă. Comportamentul dinamic al modelului pe asfalt şi pe autostradă este unul foarte bine. În ciuda faptului că este un SUV de dimensiuni mari, modelul stă foarte bine pe asfalt. O funcționalitate importantă pentru călătorille off-road este noul sistem Terrain Mode’ al SUV-ului, care îl ajută să obțină o tracțiune mai bună în noroi, nisip și zăpadă. Nici pe zăpadă, modelul testat nu a întâmpinat dificultăți.
Gama largă de sisteme inovative pentru asistența șoferului oferită de modelul Sorento include sistemul Smart Cruise Control ce utilizează sistemul de navigație și sistemul de asistență în timpul deplasării pe autostradă (Highway Driving Assist).
De asemenea, noul Sorento este disponibil cu sistemul activ de păstrare a benzii de circulație, o tehnologie de asistență a șoferului care operează la viteze cuprinse între 0 și 180 km/h. Sistemul LFA oferă asistență șoferilor prin urmărirea automobilelor din față și detectarea marcajelor rutiere pentru a menține automobilul pe banda sa de rulare la deplasarea pe autostradă. Alături de sistemul Smart Cruise Control cu tehnologia Stop & Go, sistemul LFA poate asista șoferul controlând accelerarea, frânarea și direcția în funcție de grupul de automobile din față, utilizând senzori radar pentru a menține o distanță de siguranță.

Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV AT 4×4 Premium
0-100 km/h: n/a
Viteza maximă: 193 km/oră
Dimensiuni (L/l/î) mm: 4.810/1.900/1.695
Masă proprie: 1.741 kg
Volum portbagaj (l): 910
Motor Termic
Cilindree (cmc): 1.598
Putere (CP/rpm): 180 la 5.500
Cuplu maxim (Nm/rpm): 265 la 1.600
Motor electric: 60 CP
Cuplu: 264 Nm
Putere (CP): 230 combinată
Consum mediu: 6,5 l/100 km
Transmisie automată – 6 trepte

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts