Ford S-Max Vignale, stilat și high-tech

Ford S-Max Vignale (2)
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Ford S-Max s-a întors la testele AutoReport.ro într-o nouă variantă – Vignale. Am profitat de ocazia oferită de acest test și la gadgeturile mașinii am mai adăugat și noi unele de la Huawei.

Ford S-Max s-a întors cu o nouă generație, noi tehnologii și cu un plus: această variantă Vignale. Înainte de toate trebuie să menționăm că MPV-urile nu sunt cele mai frumoase mașini din lume, iar designerii au o misiune grea atunci când trebuie să contureze o astfel de mașină. Cu toate acestea, cei de la Ford cu al lor Kinetic Design au reuși să scoată un monovolum care arată foarte bine. Grila imensă trapezoidală arată foarte bine, la fel și blocurile optice imense care găzduiesc cea mai nouă generație de lumini adaptive. Acesta este unul dintre puținele MPV-uri de pe piață care maximizează eficiența aerodinamică. Designerii au mai importat elemente inspirate de vehiculele sport pe acest model. Astfel S-Max are detalii cromate, un eleron spate mai discret, dar și blocuri optice înguste și frumos conturate.
Varianta Vignale adaugă multe elemente cromate, începând de la bara frontală, în jurul proiectoarelor de ceață și al grilei hexagonale, mergând pe laterale, la baza portierelor și pe ramele geamurilor, până în spate, unde sigla Vignale stă mândră în centrul haionului.
Sub capotă, mașina de test are un motor de 2.0 TDCi bi-turbo care produce 210 CP. În combinație cu transmisia automată cu 6 trepte oferă suficientă putere pentru ca această mașină destul de mare să fie și ușor de condus prin traficul urban dar și pe autostrăzi. Acest S-Max este echipat și cu sistemul de tracțiune integrală inteligentă. Acesta poate determina câtă aderență și balans sunt în fiecare viraj și ce nivel de reacție este necesară în condiții de carosabil umed, uscat sau chiar și pe teren ușor accidentat. Comportamentul de rulare al acestei mașini este ireproșabil și mult peste ceea ce am văzut în gama monovolumelor.
În înterior, regăsim un cockpit high-tech, cu un ecran de înaltă definiție pe care se afișează toate comenzile importante. Materialele folosite sunt foarte bune, iar finisajele demne de clasa premium. Cei din interior au suficient de mult spațiu. Este suficient spațiu pentru 5 persoane. Vignale adaugă și la S-Max un plus de rafinament prin pielea perforată de pe scaune de culoare albă, dar și prin finisajele premium. Având în față o mașină cu sistemul Sync High-Tech, am folosit-o și pentru testele Technoreport.ro pentru a conecta un supercharger Huawei și un smartphone Huawei P9 Lite. Încărcătorul auto permite încărcarea simultană a 2 dispozitive, este rapid pentru că are cablu cu conector USB Type-C inclus dar, cel mai important protectie impotriva supra-incarcarii, descarcarii in gol si a scurtcircuitarii. Smartphoneul Huawei s-a conectat la sistemul Sync, permitându-ne să îi accesăm funcțiile pe toată durata călătoriei noastre de peste 600 kilometri.

Pentru cã o mașinã de familie trebuie sã fie și sigurã, Ford a înghesuit pe S-Maxul de test cele mai noi sisteme de sigurațã disponibile. Printre acestea se aflã programul de asistențã la frânarea de urgențã (EBA), un Sistem de asistențã pentru unghiul mort (BLIS) care te poate ajuta sã schimbi benzile mai în siguranțã, controlul stabilitãții la rasturnare care poate detecta dacã existã un grad semnificativ de deplasare a caroseriei și contracareazã alte manevre ce ar putea duce la o posibila rãsturnare.
Sistemul de asistențã la parcare poate inclusiv atunci când iesi cu spatele dintr-un loc de parcare și ai vizibilitate redusa asupra situatiei traficului, sã activeze alerta la intersectarea cu traficul care poate detecta vehicule care se apropie și emite un avertisment sonor. Noi am apreciat în mod deosebit farurile adaptive Ford Dynamic LED. La acestea, faza lungã anti-orbire se ajusteazã automat, maximizând vizibilitatea fãrã sã deranjeze alți șoferi. Aceste lumini inteligente urmeazã, de asemenea, drumul ajutând șoferul sã vadã mai clar în viraje.
S-Max-ul Vignale este ceea ce poți sã cumperi mai bun pe piața MPV, iar în mod paradoxal este o mașinã mare și spațioasã care nu stã pe drum ca o mașinã mare și spațioasã.

Ford S-Max 2.0 TDCi 4×4 auto Titanium
0-100 km/h: 8,8 secunde
Viteza maximã: 218 km/h
L/l/î: 4.796/1.916/1.655
Masã proprie: 1.691 kg
Volum portbagaj (l): 700
Cilindree (cmc): 1.997
Putere (CP): 180 la 3.750 rpm
Cuplu maxim (Nm): 450 la 2.000 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: automatã/6 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts