Dacia Logan MCV – Stepway – Varianta optimă

Test Dacia Logan MCV Stepway (3)
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Dacia a lansat recent noua versiune Stepway și pentru Logan MCV. Acum break-ul Dacia este pregătit și pentru terenuri mai accidentate și a sosit la testele AutoReport.ro

La sfârșitul lui 2016, marca Dacia și-a înnoit cea mai mare parte a gamei sale. Noul model Logan MCV vine cu un design mai modern, o nouă identitate luminoasă, o nouă ambianță interioară, noi echipamente și spații de depozitare suplimentare, totul la un preț la fel de accesibil.
Blocurile optice față și spate au fost redesenate. În partea frontală, luminile de zi, cu lămpi de tip LED, se compun din patru blocuri dreptunghiulare suprapuse pe verticală. În partea din spate, identitatea luminoasă este constituită dintr-un ansamblu de patru careuri.
Logan MCV are de o bară de protecție frontală redesenată care oferă un plus de modernitate, datorită grilei de admisie a aerului cu contur cromat. Designul barelor de protecție față și spate accentuează impresia de robustețe pe care o degajă vehiculele.
Gama Stepway s-a afirmat în timp ca un succes al mărcii Dacia datorită elementelor de stil inspirate din universul vehiculelor crossover. Noul Logan MCV Stepway propune, la rândul său, un design modern și atrăgător.
Aspectul robust este subliniat atât de garda la sol, înălțată cu 50 mm, cât și de protecțiile laterale specifice, de ornamentele dispuse în partea inferioară a barelor de protecție față și spate, precum și de calandrul care amintește de cel al modelului Duster. La interior regăsim detalii de stil specifice familiei Stepway. Evident, noul Logan MCV Stepway oferă un spațiu generos pentru toți ocupanții săi și pentru bagajele acestora, volumul portbagajului situându-se la cel mai bun nivel din segment.
La interior, Dacia propune o nouă ambianță, mai valorizantă, cu elemente de crom satinat la nivelul tabloului de bord (ornament central al volanului, aeratoare, cadrane de bord, planșa centrală), al mânerelor de portieră și a manetei schimbătorului de viteze.
Logo-ul mărcii figurează în centrul noului volan cu patru brațe, care integrează și comanda claxonului. Pe nivelele de finisare superioare volanul este îmbrăcat într-un material „Soft Feel” rezistent și plăcut la atingere.
Materialele din interior par mai bune, iar Logan MCV în versiunea de echipare pe care am testat-o noi pare că se desparte de imaginea de vehicul low cost.
Pentru un plus de funcționalitate, la interior își fac apariția și câteva spații de depozitare noi: un buzunar pentru telefonul mobil (amplasat în partea laterală a scaunului pasagerului), un spațiu de depozitare pe marginea consolei centrale, consolă care integrează în plus o alveolă în partea din spate în care își poate găsi locul o sticlă de 0,5 litri. Pasagerii din spate dispun de acum de o priză de 12 volți cu ajutorul căreia își pot încărca dispozitivele mobile. Versiunea Stepway are o tapițerie interioară specifică, precum și o serie de ornamente interioare în nuanța cuprului.
Modelul de test este echipat cu motorul 1.5 dCi de 90 CP și transmisie manuală. Acest tip de motor este în continuare la fel de economic, are suficient cuplu pentru drumuri în oraș dar și în afară. Suspensiile au rămas la fel de confortabile și rezistente la drumuri cu gropi. Am avut ocazia să le testăm din plin, mai ales că prin București și-au făcut aparția gropi ce par descurajante chiar și pentru SUV-uri.
Dacia propune noi echipamente. Printre acestea se numără camera de marșarier şi asistența la plecarea din rampă. De acum, butoanele de acționare a geamurilor electrice faţă şi spate sunt situate la îndemână, pe panourile portierelor. Șoferul dispune în plus de o comandă impulsională pentru geamul portierei sale. Scaunul șoferului integrează în plus o cotieră escamotabilă (în funcție de versiune) care asigură un acces ușor la comenzile situate între locurile din față.
Modelul de test are culoarea exclusivă Gris Islande și niște jante noi ce pot fi găsite doar pe gama Stepway.

Dacia Logan MCV Stepway 1.5 dCi
0-100 km/h: 11,8 sec
Viteza maximă: 170 km/h
L/l/î:4.528/1.994/1.550
Masă proprie:1.253 kg
Cilindree (cmc): 1.461
Putere (CP): 90 la 4.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 220 la 1.750 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: manuală, 5 trepte

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwittergoogle_pluslinkedinrssyoutube

Related posts