Ford Ranger – încă modern

Da mai departe!

AutoReport.ro a testat recent unul dintre cele mai spectaculoase pickup-uri de pe piața din România. Este vorba de Ford Ranger, un model care își trage ADN-ul din masivele pickupuri de pe ocean, dar vine la pachet cu eficiența europeană a unui motor diesel mai economic.

Am dus acest model în rezervația naturală Comana pentru a vedea cum se descurcă acest veritabil cercetaș pe patru roți în mediu cu adevărat adecvat lui.
Am dus Rangerul prin noroaie, pe drumuri offroad mai grele, l-am umplut de noroi, dar l-am scos și în oraș.
Ranger ne-a demonstrat că este o mașină confortabilă, singurul neajuns la astfel de mașini într-o călătorie fiind că trebuie să plasezi bagajele pe bancheta spate, bena necarosată ieșind din start din calculul nostru de căutare a unui loc pe post de portbagaj încăpător. Am descoperit o mașină ușor de condus, cu o direcție cu un răspuns destul de bun, dar și care îți conferă un sentiment de siguranță. De fapt, având o poziție de condus înaltă, toate pickupurile reușesc să facă acest lucru. Problema era că până acum 2-3 ani, rezultatele venite din partea organizației europene de testare a siguranței erau îngrijorătoare pentru acest segment.
Acum situația s-a schimbat în cazul majorității modelelor, unele obținând chiar rezultate foarte bune. Este cazul și lui Ford Ranger, care a obținut 5 stele la testele de siguranță Euro NCAP datorită protecției pe care oferă pietonilor.
La nivel de design se observă schimbări impresionante față de plicticosul predecesor al său. Liniile obsedant de pătrățoase au fost înlocuite de altele plăcut conturate. Impresia de robustețe este dată de inserțiile de crom, de grila față cromată și de numele Ranger inscripționat în partea de sus a grilei. Această caracteristică amintește de modelele mai mari și mai robuste de pe piața din SUA, acolo unde Ranger ar putea fi considerat drept un pickup compact.
Sub capotă, robustul model are un propulsor common rail Ford Duratorq TDCi diesel: o unitate de 2,2 litri cu patru cilindri 150 CP și 375 Nm. Acest motor face parte din gama Global Puma, care oferă cea mai bună capacitate de tractare din segment. Cutia de viteze era una automată cu patru rapoarte care aici poate suna ca una retrogradă, dar în test s-a dovedit destul de confortabilă. Desigur că are lag la kickdown, dar schimbarea între trepte se face aproape insesizabil.
Bena modelului cu cabină dublă, adică cel testat de noi, este mai lată cu 100 mm decât la modelul precedent – fiind acum lung de 1.549 mm și înalt de 511 mm și cu o lățime de 1.560 mm. Volumul este de 1,21 m3.
Toate modelele Ranger sunt echipate cu sistemul electronic de stabilitate (ESP) ce include controlul tracțiunii integrale, yaw control și sistem anti-răsturnare. Alte tehnologii includ Rear Park Assist și o cameră care ajută la parcarea cu spatele.
Dacă avem în vedere comportamentul la drum, Ranger este confortabilă pentru o utilitară, dar nu și comparativ cu un SUV. Configurația de suspensie cu foi de arc pe partea spate este robustă și în ciuda amortizorului montat la fiecare roată se simte destul de elastică în onroad, acolo unde la denivelări mai accentuate, mașina țopăie. Nu negăm că atunci când are încărcătură în benă (aproape de sarcina maximă), Rangerul se așează foarte bine și pe puntea spate.
Interiorul este destul de confortabil, având foarte multe spații de stocare disponibile. Poziția de condus este una foarte înaltă, care îți permite să vezi destul de bine în față. Deși oglinzile retrovizoare sunt de dimensiuni generoase, sunt câteva unghiuri moarte și în mediul urban te cam încurcă mașinile alea mici care pot apărea în părți părând gata să se prindă între roată și prelungitorul de prag al mult prea masivului Ranger.
Modelul de test era una dintre cele mai bune versiuni de echipare, denumită Limited, printre dotările de confort se numără scaunele din piele, încălzirea în scaune, volan și schimbător îmbrăcate în piele.

Ford Ranger 2.5 TDCi Limited
Viteza maximă: 175 km/h
L/l/î: 5.359/1.850/1.706
Masă proprie: 2.021 kg
Cilindree (cmc): 2.198
Putere (CP): 150 la 3.700 rpm
Cuplu maxim (Nm): 375 la 2.000 rpm
Consum mediu: 9 l/100 km

Related posts