Ford Mustang Mach-E, cu zero emisii va fi disponibil în Europa începând cu 2021

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Noul Mustang Mach-E, în întregime electric – primul vehicul Ford dezvoltat vreodată de la zero pentru a oferi o experiență de condus pur electrică, cu zero emisii – este disponibil pentru clienții din Europa începând cu prima parte a anului 2021.

Mustang Mach-E oferă performanța și caracterul legendar al celei mai bine vândute mașini sport din lume tuturor clienților care preferă vehiculele în întregime electrice. Cu un sistem de propulsie electric receptiv pe bază de baterii, eficient din punct de vedere energetic, primul SUV din familia Mustang este oferit în varianta cu un singur motor electric, cu tracțiune spate, și cu două motoare electrice, cu tracțiune integrală, care poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 3,7 secunde, un timp comparabil cu cel al supercar-urilor.
Bateriile standard si bateriile opționale cu rază extinsă elimină anxietatea cu privire la autonomie – oferind o autonomie pur electrică masurată in regim WLTP de până la 610 km între încărcări.
Mustang Mach-E va oferi modurile de conducere Whisper, Active și Untamed care potrivesc dinamica de conducere și experiențele senzoriale cu dispoziția șoferului. De asemenea, SUV-ul cu cinci locuri și siluetă de coupé va primi constant actualizări Over-the-Air.
Platforma în întregime nouă a Mustang Mach-E a fost dezvoltată de Echipa Ford Edison pentru a valorifica la maxim îmbunătățirea distribuției greutății și cuplului livrat al unui sistem de propulsie complet electric.

Indiferent că este echipată cu varianta cu autonomie standard cu 288 de celule, de 68 kWh (utilizabili) sau cu varianta cu autonomie extinsă cu 376 de celule, de 88 kWh (utilizabili), bateria pe bază de litiu-ion este plasată central între osii și sub podea, oferind un centru de greutate coborât care sprijină dinamica sportivă Mustang.

Bateriile de înaltă performanță – testate la temperaturi extreme de minus 40 de grade Celsius – sunt asigurate în interiorul unei casete etanșe înconjurată de o protecție cu absorbție a șocurilor. Un sistem activ avansat de încălzire și răcire a lichidului reglează temperaturile bateriei oferind performanță optimizată în condiții meteorologice extreme, timpi de încărcare îmbunătățiți și conducere susținută la viteze ridicate.
Puterea bateriei este transferată către un motor de curent alternativ în întregime nou, montat în spate, răcit cu ulei, care pune în mișcare roțile din spate, și un motor suplimentar montat în față pentru modelele echipate cu sistem de tracțiune integrală. Motorul din spate sincronizat permanent, cu magnet, oferă cuplul maxim în 0,5 secunde:

– Sistemul de tracțiune spate al Mustang Mach-E oferă 269 CP cu bateria cu autonomie standard, 294 CP cu bateria cu autonomie extinsă, un cuplu de 430 Nm și o accelerație de la 0 la 100 km/oră între 6,1 și 6,2 secunde
– Sistemul de tracțiune integrală al Mustang Mach-E oferă 269 CP cu bateria cu autonomie standard, 351 CP cu bateria cu autonomie extinsă, un cuplu de 580 Nm și o accelerație de la 0 la 100 km/oră între 5,1 și 5,6 secunde
– Mustang Mach-E First Edition are tracțiune integrală și baterie cu autonomie extinsă ca standard și oferă 351 CP, un cuplu de 580 Nm și accelerație de la 0 la 100 km/oră în 5,1 secunde
– Mustang Mach-E GT are tracțiune integrală și baterie cu autonomie extinsă ca standard și oferă 487 CP, un cuplu de 860 Nm și accelerație de la 0 la 100 km/oră în 3,7 secunde
Sistemul de tracțiune integrală disponibil transmite cuplul în mod independent la roțile din față și din spate, cu accelerare și manevrabilitate îmbunătățite – oferind experiența caracteristică Mustang. Setările unice pentru amortizoare, arcuri, barele anti-ruliu, direcție și grupul motopropulsor au fost personalizate pentru drumurile din Europa, care sunt de regulă mai înguste, mai sinuoase și cu limite de viteză mai mari.
Sistemele de propulsie eficiente din punct de vedere energetic oferă o autonomie WLTP pur electrică de până la 610 km pentru Mustang Mach-E cu tracțiune spate și până la 540 km pentru Mustang Mach-E cu tracțiune integrală, precum și pentru varianta Mustang Mach-E First Edition.
Funcția de Autonomie Inteligentă elimină anxietatea autonomiei, estimând mai precis autonomia rămasă pe baza comportamentului anterior al șoferului și a condițiilor meteorologice prognozate – valorificând conectivitatea cloud pentru a prezice câtă energie va fi folosită în viitor.
Încărcarea este rapidă și simplă. Ford oferă clienților Mustang Mach-E un Wallbox Conectat Ford opțional,care face ca încărcarea de acasă să fie mai rapidă, mai inteligentă și mai convenabilă. Disponibil în versiunile de 7,4 kW și 11 kW, încărcătorul montat pe perete poate încărca bateria Mustang Mach-E de la 10% la 80% în aproximativ 6 ore.
Mustang Mach-E oferă și funcția de conducere cu o singură pedală, care ajută la recuperarea unei cantităti mai mare de energie cinetică și să o transfere către baterie, pentru o eficiență mai mare. Accelerarea și decelerarea sunt controlate prin apăsarea, respectiv ridicarea piciorului de pe pedala de accelerație – oferind o experiență de conducere autentică în întregime electrică. Pedala de frână rămâne activă pentru situații în care este necesară o putere de frânare mai mare.
Atât Apple CarPlay și Android Auto sunt pre-instalate fără costuri suplimentare și cu conectivitate fără cablu. Un ecran tactil full HD de 15,5 inch are o interfață simplificată, care oferă informații într-o manieră organizată, intuitivă, controlată prin folosirea comenzilor tactile pinch, zoom și rotate, iar potențiometrul din partea de jos a ecranului permite reglarea rapidă și tactilă a volumului muzicii sau apelurilor telefonice. Conectivitatea este îmbunătățită și mai mult cu SYNC AppLink, cu aplicații compatibile precum what3words, Waze și Webex, care oferă o integrare mai aprofundată între vehicul și smartphone. O platformă de încărcare wireless pentru smartphone-uri este de asemenea oferită ca standard.
Sistemul SYNC de ultimă generație sporește încrederea șoferului datorită navigării conectate. Informațiile din trafic în timp real și predictive sunt furnizate de specialiștii în localizare de la TomTom, iar informațiile de direcționare de la bordul vehiculului și din cloud oferite de Garmin fac ca șoferii să beneficieze întotdeauna de cele mai eficiente rute până la destinația lor.
Accesul în vehicul și pornirea acestuia sunt facile și fără efort datorită tehnologiei Phone As A Key, care este oferită în premieră de către Ford pe Mustang Mach-E. Folosind Bluetooth, vehiculul poate detecta smartphone-ul clientului când acesta se apropie, descuind portierele și permițându-i să pornească mașina fără să-și scoată telefonul din buzunar sau să folosească o cheie.
În trafic, șoferii își pot potrivi experiența conducerii cu dispoziția lor folosind moduri de conducere selectabile.Modurile Whisper, Active și Untamed sunt fiecare proiectate să-l ajute pe șofer să se bucure de moment, modificând ceea ce vede, aude și simte din spatele volanului.

Modul Active echilibrează relaxarea specifică unui vehicul în întregime electric cu plăcerea conducerii și performanța Mustang, făcând ca acest vehicul să fie alegerea perfectă pentru conducerea de zi cu zi.

Când șoferii doresc o experiență cu adevărat entuziasmantă, pot comuta în modul Untamed. Acest mod dezlănțuie întregul potențial al Mustang Mach-E, eficientizând direcția, sporind răspunsul accelerației și chiar oferind șoferului sentimentul de trecere într-o treaptă de viteză inferioară în timpul decelerării.

Activând comenzi de direcție mai sensibile, o reacție mai lejeră a pedalei de accelerație și cel mai silențios mediu al habitaclului, modul Whisper este cea mai relaxantă manieră de a vă bucura de Mustang Mach-E. De asemenea, modul Whisper optimizează funcția Brake Traction Control care ajută șoferul să mențină aderența pe suprafețe umede și alunecoase, facilitând și mai mult conducerea.

Un pachet avansat de tehnologii de asistentă a șoferului disponibile face ca șofatul să fie mai ușor, ajutându-i pe șoferi să se bucure la maximum de fiecare moment al călătoriei. Tehnologiile includ:

  • Funcția Intelligent Adaptive Cruise Control cu Stop & Go și Lane Centring, care menține în mod automat o distanță confortabilă de vehiculul din față și menține vehiculul centrat pe banda sa. Sistemul poate opri complet vehiculul în sistem start-stop în trafic și poate pleca din nou în mod automat
  • Funcția Active Park Assist 2.0, care permite manevre complet automate în spații de parcare paralele și perpendiculare pur și simplu prin apăsarea prelungită a unui buton
  • Funcția Pre-Collision Assist cu Auto Emergency Braking, care poate detecta pietonii și cicliștii pe sau lângă drumul din față, sau care se pot intersecta cu traseul vehiculului, și poate frâna în mod automat dacă detectează o potențială coliziune și șoferul nu reacționează la avertizări
  • Funcția Lane-Keeping System cu Blind Spot Assist, care monitorizează unghiul mort al șoferului pentru vehiculele care se apropie din spate și poate utiliza contra-direcția pentru a-l avertiza pe șofer și a descuraja o manevră de schimbare a benzii dacă este detectată o potențială coliziune.

O modalitate nouă de a privi modelul Mustang

Din exterior, Mustang Mach-E poate fi recunoscut imediat drept Mustang datorită elementelor sale caracteristice precum capota lungă și impozantă, designul aripilor spate, farurile agresive și stopurile cu trei bare specifice Mustang.

La interior, inginerii și proiectanții Ford au creat un vehicul care nu numai că este un Mustang adevărat, dar și maximizează spațiul SUV pentru cinci pasageri și bagaj, datorită noii arhitecturi în întregime electrice a Ford, care plasează bateriile în interiorul șasiului.

Spațiul de încărcare din partea posterioară a scaunelor spate de 402 litri și din spatele scaunelor față de 1.420 de litri este completat de o unitate de depozitare din portbagajul față datorită absenței unui motor cu aprindere de sub capotă. Oferind un spațiu de depozitare suplimentar de 81 de litri, portbagajul față este convenabil și pentru a depozita îmbrăcăminte sport udă sau murdară de noroi, bocanci de urcat pe munte sau obiecte de plajă.

La interior, Mustang Mach-E reprezintă o fuziune de design elegant și modern și funcționalitate inteligentă. Un Sistem Audio B&O premium disponibil include boxe integrate elegant în față, deasupra orificiilor de ventilație ca un sound bar – o funcție care a câștigat deja PREMIUL DE PROIECTARE iF 2020. Sunt disponibile și elemente de design Mustang tradiționale precum panoul de instrumente dublu.

Chiar și trapa fixă panoramică din sticlă disponibilă are un secret: un strat acoperitor special din sticlă cu protecție la razele infraroșii, care menține interiorul mai rece în timpul verii și mai cald în timpul iernii. În plus, un strat de sticlă interior oferă protecție împotriva razelor ultraviolete.

Viitorii șoferi Mustang Mach-E își vor putea pre-configura noul vehicul înainte de livrare, folosind funcția Remote Vehicle Setup. Proprietarii pur și simplu creează un profil personalizat pentru a memora setările preferate și locațiile pe care le frecventează des, precum locul de muncă sau un supermarket și – pentru mai multă liniște – identifică stațiile de încărcare din apropiere.

Setarea poate fi realizată online sau folosind aplicația FordPasspentru a personaliza setările vehiculului precum orele de plecare zilnice, setările de confort preferate din habitaclu și nivelurile de încărcare a bateriei, printre alte opțiuni. Modurile de conducere ale Mustang Mach-E pot fi de asemenea personalizate.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts