Dacia Spring a depășit în vânzări modelele electrice ID de la VW și a urcat pe locul 2 în Europa după Tesla Model Y

Da mai departe!

Dacia Spring a fost al doilea cel mai vândut automobil electric din Europa, în luna ianuarie, fiind depășit doar de Tesla Model Y, relevă datele de vânzări oferite de ACEA.

Dacia Spring a vândut în prima lună a anului  4.443 de unități, marcând o creștere substanțială, de 41%, față de cifrele înregistrate în 2021, în luna similară, adică un plus de 1.296 de vehicule. Datele sunt cifre oficiale, de vânzări, ale mărcii. În același timp, Jato Dynamics publică un volum destul de apropiat, cu 4.242 de unități pe care Spring le-a vândut în ianuarie, care sunt confirmate de datele Renault Group.

În acest fel, modelul Spring urcă pentru prima dată pe locul al doilea în vânzările europene, fiind depășit doar de Tesla Model Y, care a vândut 7.174 de unități. Volumul înregistrat de Spring este impresionant având în vedere că, aparent, piața de automobile electrice înregistrează o calmare a cererii, pe fondul reducerii unor subvenții în unele țări din Europa.

Modelele Volkswagen, de exemplu, au înregistrat vânzări mai slabe decât Spring, cu 3.812 unități pentru ID.4 și 3.348 unități pentru ID.3. Pe locurile următoare în vânzări s-au situat Fiat 500, Volvo XC40, Skoda Enyaq, Peugeot e-208, Renault Megane E-Tech și Audi Q4 e-tron. Piața de automobile electrice din Europa s-a ridicat la 92.743 de unități vândute, potrivit Jato, cu o creștere față de anul anterior de 14%. Reprezentanții instituției susțin că piața de electrice s-ar putea apropia de un vârf al creșterilor, pe fondul încetinirii cererii.

Cea mai vândută marcă electrică a continuat să fie Tesla, cu un total de 9.400 unități, diferența dintre acest volum și vânzările Model Y fiind dată de Model 3, dar și de Model S și Model X, care au reapărut în oferta mărcii. VW a fost a doua cea mai vândută marcă de mașini electrice, cu un volum apropiat de Tesla (9360 unități). Pe locul al treilea s-a situat Audi, cu 6.400 unități. Printre mărcile care au înregistrat volume importante de autoturisme electrice vândute se numără MG, un brand cumpărat de chinezi și care vinde preponderent vehicule cu propulsie electrică, care a totalizat 6.300 de unități vândute în ianuarie.

Related posts