Dacia Sandero Stepway – renume și maturizare

Da mai departe!

În sfârșit am avut pentru teste, timp de câteva zile noua Dacia Sandero Stepway. Subcompacta mărcii românești deținute de grupul Renault vine la noi în cea mai modernă formă a sa la testele AutoReport.ro


A treia generație Dacia Sandero Stepway beneficiază de un aspect robust pus în evidență de flancurile bine marcate și de pasajele roților generos dimensionate. Noul Sandero Stepway este ușor de identificat datorită capotei specifice, cu bosaje proeminente precum și a ornamentelor cromate dispuse deasupra proiectoarelor de ceață. Denumirea modelului este vizibilă sub forma unei monograme amplasate în partea inferioară a calandrului. Barele față și spate integrează un scut de protecție a cărui culoare este impregnată în material, astfel încât aspectul său nu este afectat de micile zgârieturi.
Deși garda la sol a rămas neschimbată, Noul Sandero pare mai puțin înalt, mai stabil și mai „așezat”, datorită ecartamentului ușor mărit și a roților bine dimensionate în raport cu pasajele acestora. Mașina vine cu o serie serie de inovații utile precum barele de pavilion ale modelului Sandero Stepway, care se pot transforma în bare transversale. Un sistem ingenios și ușor de utilizat, care este disponibil opțional sau în echiparea de serie, în funcție de versiune.
Blocurile optice față și spate ale celor trei modele inaugurează noua semnătură luminoasă în formă de „Y” a mărcii Dacia. Atât în față cât și în spate, blocurile optice sunt reunite de o nervură orizontală, care accentuează impresia de lățime mai mare a vehiculelor. Proiectoarele de tip LED, cu aprindere automată pe toate nivelele de echipare, oferă o mai bună vizibilitate pe timp de noapte.
Modelul testat de noi are sub capotă motorul cu 3 cilindri, cu capacitatea de 1,0 litri, echipat cu turbocompresor. Acesta oferă putere destul de bună, mai ales în mediul urban. Sistemul Stop&Start este disponibil pe TCe 90. Propulsorul este cuplat la o cutie de tip CVT care face rularea foarte confortabilă, mai ales în oraș. Deși motorul pare mic, este ajutat de faptul că modelele Dacia sunt destul de ușoare. Ok, poate că la un sprint 0-100 km/oră care se face în peste 14 secunde nu este cea mai rapidă mașină de pe stradă, dar se mișcă decent și precis. Comportamentul în curbe este unul destul de bun, dar Sandero Stepway nu a fost niciodată vreo mașină sportivă și nu va fi nici la această generație.
Interiorul face un mare salt înainte pe toate planurile. Modelul vine cu o planșă de bord care oferă o ergonomie mai bună și beneficiază de materiale noi și de calitate. Ambianța generală este mai modernă iar gradul de confort înregistrează un net progres datorită noului profil al scaunelor și posibilităților de ajustare a poziției la volan. Dacia propune, totodată, un nou sistem Media Control care permite utilizarea radio-ului și a navigației direct pe smartphone-ul instalat într-un locaș aflat în partea superioară a planșei de bord. Acest sistem este completat pe versiunile superioare de sistemele Media Display și Media Nav, care dispun de un ecran specific pe consola centrală.
Am fost bucuroși să descoperim că scaunele care oferă o susținere lombară mai bună, dar și te „țin” mai bine în curbe. Modelul cu echiparea Comfort are și Media Nav, sistemul multimedia dispune de navigație și de conectivitate wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto. Sistemul audio beneficiază în acest caz de 6 difuzoare.
Din punct de vedere al siguranței avem parte de o structură ranforsată care oferă, alături de cele 6 airbag-uri disponibile în serie, un plus de siguranță. Noua arhitectură electronică permite instalarea unor noi sisteme de asistență la conducere, printre care frânarea activă de urgență – AEB (Active Emergency Brake) și apelul de urgență în caz de accident.
Pe modelele de test am întâlnit echipamente moderne: un sistem nou de climatizare cu afișaj digital, card mâini libere cu deschidere de la distanță a portbagajului, frână de parcare electrică, cameră de marșarier, senzori acustici față și spate pentru asistența la parcare și senzor de ploaie cu acționarea automată a ștergătoarelor de parbriz.
Modelele Dacia de nouă generație vin cu noi sisteme de asistență la conducere. Alături de limitatorul de viteză și de sistemul ESP de ultimă generație (ambele disponibile în serie), precum și de regulatorul de viteză cu comandă la volan (în funcție de nivelul de echipare), Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway dispun de sisteme de asistență la conducere de ultimă generație:
• Frânare automată de urgență: activ la viteze cuprinse între 7 și 170 km/h, sistemul detectează, datorită radarului frontal, distanța față de vehiculul aflat în față (atât la staționare, cât și în deplasare). În cazul în care este detectat un risc de coliziune, sistemul alertează șoferul atât vizual cât și acustic înainte de a:
– amplifica performanța sistemului de frânare dacă șoferul frânează dar riscul rămâne prezent,
– acționa automat frânele dacă șoferul nu apasă pedala.
• Senzor de unghi mort: activ la viteze între 30km/h și 140 km/h, acesta alertează șoferul asupra unei posibile ciocniri cu un alt vehicul aflat lateral sau în spate în timpul manevrelor de schimbare a benzii de rulare. Patru senzori cu ultrasunete (2 amplasați în spatele vehiculului și 2 lateral) detectează obiectele aflate în mișcare în zona de unghi mort. În cazul în care este detectat un pericol, un avertizor LED se aprinde în oglinda retrovizoare laterală de pe partea corespunzătoare.
• Asistență la parcare: acest sistem, care cuprinde 4 senzori în partea frontală și alți 4 în partea din spate, o cameră video situată în spate și linii de ghidare dinamice, permite efectuarea cu ușurință a manevrelor datorită avertizoarelor sonore și vizuale.
• Asistență la plecarea din rampă: acest dispozitiv menține vehiculul pe loc timp de două secunde la pornirea de pe loc din rampă, permițând șoferului să ridice fără riscuri piciorul de pe pedala de frână înainte de a acționa accelerația.

Dacia Sandero Stepway Comfort TCe 90 CVT
0-100 km/h: 14,2 secunde
Viteza maximă: 163 km/h
Cilindree (cmc): 898
Putere (CP): 90 la 5.000 rpm
Cuplu maxim: 142 Nm la 1.750 rpm
L/l/î: 4.099 / 1.848 / 1.535
Masă proprie: 1.122 kg
Volum portbagaj (l): 328
Consum mediu: 6 l/100 km (urban)
Cutie de viteze: automată/CVT

Related posts