Cupra Formentor – revelația sport a Spaniei

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Cupra a crescut și a ajuns o marcă de sine stătătoare, iar primul său model ajunge la testele AutoReport.ro. Cupra Formentor reușește să fie în același timp și SUV și mașină sportivă.


Să vă spunem în primul rând ce înseamnă Cupra: un Seat „pe steroizi”. Acum divizia producătorului spaniol prezintă primul model, un SUV Sport, dar promite și multe alte modele printre care și mașini electrice.
CUPRA Formentor este deja definiția ADN-ului CUPRA, proiectat și construit pentru a oferi un model iconic ce îmbină inovația și o experiență intuitivă și dinamică la volan.
Statura sportivă a modelului CUPRA Formentor, accentul vizual plasat pe partea din spate și lungimea accentuată a capotei motorului îi subliniază proporțiile dinamice, iar sub aspectul sculptat se ascunde o mașină cu o dinamică exemplară.
Sub farurile în stilul tipic CUPRA se află două prize de aer care subliniază aspectul mai agresiv al autovehiculului. Semnătura optică a farurilor cu DLR este specifică SEAT, dar desigul face din Formentor un model mai „încruntat” pentru a contribui la sentimentul de dinamică sportivă.
Forma laterală a acestui crossover coupe performant oferă un indiciu despre puterea ce se ascunde despre dinamismul autovehiculului. Designul elegant și puternic continuă și în partea din spate. Linia continuă a stopurilor spate, ne încântă peste măsură.
Designul modelului CUPRA Formentor VZ5 este accentuat prin adăugarea celei mai noi culori, Taiga Grey. O culoare unică, creată special pentru această ediție limitată. Pe lângă această culoare exterioară nouă, CUPRA Formentor VZ5 va fi disponibil și în culorile Midnight Black, Magnetic Tech Matt și Petrol Blue Matt.
În interior, habitaclul modelului CUPRA Formentor oferă o atmosferă evident modernă și sportivă, printr-o abordare unică a senzației care definește marca CUPRA. Pasagerii sunt învăluiți în materiale de bună calitate, cu nuante ce conferă habitaclului un aer modern și contemporan. Scaunele oferă o susținere laterală bună și sentimentul unei mașini sport, mai degrabă decât al unui SUV. Această abordare maximizează spațiul și oferă o poziție mai ergonomică și mai sportivă în scaun.
Relația șoferului cu acest interior îmbină senzațiile tactile și feedbackul oferit de volan cu aspectul modern al cockpit-ului digital personalizabil și cu ecranul tactil central de 12” al sistemului Infotainment, ce asigură funcționalitate și conectivitate tuturor pasagerilor, printr-un număr redus de butoane.
CUPRA Formentor integrează cele mai avansate soluții de conectivitate, permițând clienților să rămână permanent conectați și să-și aducă viața digitală în autovehicul. Datorită sistemului Wireless Full Link, autovehiculul este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.
Sub capota modelului testat regăsim un motor pe benzină destul de potent: 1.5 TSi. Acesta oferă o putere de 150 CP. Această versiune este oferită exclusiv cu tracţiune 4Drive şi cu transmisie automată DSG cu şapte trepte. În această combinație, CUPRA Formentor ne demonstrează că este o mașină sprintenă și sportivă, în ciuda dimensiunilor sale. Modelul beneficiază, de asemenea, de o suspensie sport pentru a asigura călătoria și manevrabilitatea așteptată de la un vehicul care poartă ecusonul CUPRA. Comportamentul dinamic este bun pentru SUV de dimensiuni mari, de fapt, este aproape de al unui Hot-Hatch. Aici putem spune că se regăsește, chiar, ADN-ul sportiv al mărcii spaniole. Suspensiile oferă și ele un confort foarte bun pentru cei din interior.
O gamă de tehnologii dedicate pentru siguranță și confort fac din CUPRA Formentor unul dintre cele mai sigure și confortabile autovehicule din segment. Elementele esențiale includ Tempomatul adaptiv predictiv (ACC), Travel Assist, Side și Exit Assist și Emergency Assist.


Cupra Formentor 1.5 TSI DSG
0-100 km/h: 8,9 sec
Viteza maximă: 203 km/h
L/l/î: 4.450/1.839/1.528
Masă proprie:1.388 kg
Volum portbagaj: 450 litri
Cilindree (cmc): 1.498
Putere (CP): 150 la 5.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 250 la 1.500 rpm
Consum mediu: 6 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 7 trepte

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Facebooktwitterlinkedinrssyoutube

Related posts