BMW prognozează o marjă de profit de 8% – 10% în 2023, germanii se bazează pe mașini electrice și cele de lux

Da mai departe!

BMW a prezentat astăzi proiecțiile sale pentru anul 2023 și cei ce vor urma. Grupul german se așteaptă ca 15% dintre mașinile vândute să fie 100% electrice în acest an, iar în 2026 acest procent să crească la 30%.

După ce a prezentat rezultate financiare pentru 2022 în linie cu estimările anterioare la finalul săptămânii trecute, grupul german BMW a dat astăzi detalii despre viitorul mărcilor sale – BMW, Mini, Rolls-Royce.

Conform oficialilor BMW, este estimată pentru 2023 „o creștere profitabilă”. Principalii factori de creștere în 2023 vor fi vehiculele complet electrice (BEV) și modelele din segmentul premium high-end – cum ar fi Seria 7, noua versiune X7 și familia de modele Rolls-Royce.

„În acest segment superior, BMW Group se așteaptă la o creștere în intervalul procentual de două cifre pentru anul financiar curent. (…)În general, BMW Group se așteaptă ca livrările sale către clienții din întreaga lume să crească ușor în 2023”, menționează șefii grupului german.

Creșterea vânzărilor de electrice și vehicule de lux va asigura premisele pentru atingerea în 2023 a unei marje de profit cuprinsă între 8% și 10%.

„Grupul BMW dă dovadă de un grad ridicat de rezistență, mai ales în condiții dificile. Compania anticipează evoluțiile din mediul economic într-un stadiu incipient și ia măsuri în consecință. Un nivel ridicat de flexibilitate, combinat cu performanța noastră operațională, s-a dovedit a fi combinația eficientă pentru asigurarea succesului BMW Group, chiar și în fața unui mediu volatil”, a declarat Oliver Zipse, președintele Consiliului de Administrație al BMW AG.

În anul anterior, BMW Group și-a dublat vânzările de mașini complet electrice la peste 215.000 de unități, subliniind rolul său de pionier în mobilitatea electrică. Compania a livrat din nou semnificativ mai multe vehicule complet electrice decât concurenții săi direcți.

Totodată, eficiența tot mai mare a motoarelor sale cu ardere internă, a contribuit la reducerea emisiilor de CO₂ ale flotei grupului, în special în Europa. Conform cifrelor preliminare, emisiile flotei BMW Group din UE au scăzut la 105 gr. CO₂/km în 2022. BMW Group a depășit astfel semnificativ valoarea țintă de 127,5 gr. CO₂/km pentru flota sa. O reducere suplimentară este așteptată în 2023.

„Ne dorim să avem o creștere semnificativă a vehiculelor complet electrice în acest an și ne așteptăm ca ele să reprezinte 15% din vânzările noastre totale în 2023”, a spus Zipse.

Odată cu lansarea noului BMW Seria 5 și a BMW i5 complet electric, BMW Group va avea un model 100% electric în aproape fiecare segment major al afacerii sale. Gama de produse electrice va fi completată la sfârșitul anului de BMW iX2 și, în premieră absolută, în 2024 va fi lansat primul break complet electric. În plus, mărcile Mini și Rolls-Royce vor fi complet electrice în mai puțin de zece ani.

Related posts