Audi Q3 Sportback – electro-SUV atletic

Da mai departe!

Audi a pregătit multiple înbunătățiri pentru SUV-ul Q3, dar cea mai importantă este această versiune plug-in hybrid care a sosit la testele Autoreport.ro. Audi Q3 45TFSIe a ajuns pe un superb traseu de munte undeva la granița județelor Prahova și Dâmbovița.


Noul model are un aspect atletic, dar aceasta este o versiune a Q3, denumită Q3 Sportback. Cu siluetă de fastback, dar totuși un SUV, acest model te atrage instant. Blocurile optice seamnănă subtil cu cele ale lui A3 Sportback, pe când grila frontală de formă hexagonală are linii verticale, care îi conferă un aspect musculos și îi accentuează înălțimea. Grila neagră mată din rama octogonală Singleframe a radiatorului, prizele de aer trapezoidale și barele de protecție expresive cu blade-ul subțire au formă tridimensională pronunțată, conferind modelului Audi Q3 Sportback 45 TFSI e o alură încrezătoare și dinamică. Tușele designului s-au înmulțit, Q3 Sportback nefiind o mașină cu un design simplist, ci un SUV cu identitate proprie. La această identitate, la modelul de test, contribuie și accesoriile specifice pachetului SLine.
SUV-urile sunt afectate de downsizing, dar și de electrificare, mai ales cele din categoria SUV-urilor compacte. Astfel, la 4.5 TFSi, primești un motor de 1,4 litri, supra alimentat sub capotă. Este drept că primești și o putere de 150 CP și o cutie automată care face din acest model unul sportiv. Având în vedere că se mai adaugă un ansamblu electric, cu puterea totală de 245 CP, mașina este sprintenă, indiferent de condițiile de drum. Acumulatorul poate fi încărcat la orice priză, iar autonomia motorului electric este de 45-50 kilometri. Puterea totală a sistemului de propulsie, modul de propulsie și nivelul de încărcare al bateriei sunt informații ce pot fi afișate de Powermeter pe Audi virtual cockpit.
Noi, în acest test, având peste 400 de km de parcurs, am ales să parcurgem distanța în modul hibrid, pentru a obține un consum minuscul.
Pentru un SUV, Audi Q3 Sportback stă destul de bine pe asfalt și în curbe. Direcția este și ea destul de precisă. Pe partea tehnică, Audi Q3 are o suspensie față de tip McPherson, în timp ce puntea spate este un Multi-Link cu patru brațe. Acestea duc la un comportament la drum confortabil.
Deci, în acest SUV compact pot călători fără probleme chiar și 5 adulți. De spațiul extra obținut prin acest Sportback mai lung, beneficiază și pasagerii din spate. Spațiul pentru bagaje este și el suficient. Q3 are în standard sistemMultimedia MMI cu funcție Bluetooth, ceasuri de bord digitale. Conceptul de control și de afișare al acestui SUV de familie este complet digital iar radioul MMI din dotarea de serie este montat pe un panou de instrumente cu 10,25 inch. Opțional este disponibil sistemul audio Bang & Olufsen Premium Sound. Cu Interieur design selection, designul progresist al interiorului este evidențiat prin suprafețele acoperite cu Alcantara pe panoul de instrumente și cotiere. Cu pachetul opțional de iluminare ambientală, liniile de design marcante de la interior vor fi accentuate elegant și pe timp de noapte.
Din punct de vedere al siguranței avem o suită completă de echipamente de asistență a șoferului. Vorbim despre avertizare la părăsirea benzii de rulare, sistemul Audi pre sense front, senzori de ploaie și lumină și limitator de viteză reglabil, printre altele

Audi Q3 Sportback SLine 45 TFSi e
0-100 km/h: 7,3 secunde
Viteza maximă: 210 km/h
Motor termic
Cilindree (cmc): 1.395
Putere (CP): 150 la 5.000 rpm
Cuplu maxim (Nm): 250 la 1.550 rpm
Motor electric
Putere (CP): 116
Cuplu (Nm): 330
Autonomie: 45-50 km
Ansamblu:
Putere (CP): 245
Cuplu (Nm): 400
L/l/î: 4.500 / 1.843 / 1.567
Masă proprie: 1.740 kg
Volum portbagaj (l): 380
Consum mediu: 3,5 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 6 trepte

Related posts