Dacia Spring face un pas uriaș înainte în ceea ce privește performanța și tehnologia, dar își păstrează promisiunea de a fi cel mai accesibil automobil electric de pe piață. Noul model vine cu o platformă actualizată, motorizări semnificativ mai puternice și un consum remarcabil de doar 12,4 kW/100 km.
Dacia Spring continuă să fie un succes de necontestat. De la lansare, peste 179.000 de unități au fost înmatriculate în Europa, iar în prima jumătate a anului 2025, a ocupat locul al doilea în clasamentul vânzărilor de mașini electrice către clienții persoane fizice din segmentele A și B.
Acum, Dacia face din nou o mișcare strategică, optimizând modelul pentru a-l face mai plăcut și mai versatil în utilizarea zilnică.
Putere Dublă și O Experiență de Condus Îmbunătățită
Cea mai mare noutate o reprezintă gama de motorizări. Motoarele anterioare de 45 CP și 65 CP sunt înlocuite cu două unități complet noi:
- 70 CP (52 kW) – disponibil pe nivelurile Essential și Expression.
- 100 CP (75 kW) – disponibil pe echiparea de top Extreme.
Noile motorizări aduc un spor semnificativ de putere și cuplu, în special în intervalul 80 – 120 km/h (până la +20%), transformând Spring dintr-un model strict urban într-un vehicul capabil să circule cu ușurință pe drumuri naționale și chiar pe autostradă.
Sistem Propulsie | Accelerație 80-120 km/h |
Spring 100 CP | 6.9s |
Spring 70 CP | 10.3s |
Spring 65 CP (anterior) | 14.0s |
Spring 45 CP (anterior) | 26.2s |
Export to Sheets
Platformă Ranforsată și Baterie Inovatoare
Spring beneficiază de modificări structurale majore:
- Platformă Actualizată: Partea centrală a fost ranforsată, crescând rigiditatea structurii și optimizând distribuția greutății pentru un echilibru mai bun.
- Manevrabilitate Sporită: Pentru prima dată, Spring primește o bară antiruliu standard pe toate versiunile, îmbunătățind stabilitatea în viraje. Jantele de 15″ sunt acum standard de la nivelul Expression.
- Aerodinamică Finisată: Prin introducerea unor carenaje sub mașină și a unui nou eleron, SCx-ul (coeficientul aerodinamic) a fost îmbunătățit semnificativ, contribuind la creșterea autonomiei.
- Baterie LFP: Noul sistem de propulsie folosește o baterie de 24,3 kWh cu tehnologie Litiu-Fier Fosfat (LFP), o premieră în Grupul Renault, asigurând o durată de viață și costuri optimizate.
În ciuda tuturor îmbunătățirilor, Dacia Spring rămâne cel mai ușor electric de pe piață, cântărind în jurul a doar o tonă.
Încărcare Mai Rapidă și Autonomie Adaptată
Noul Spring promite o autonomie de 225 km (ciclu mixt WLTP cu jante de 15″), suficientă pentru a acoperi cu ușurință o săptămână de navetă, având în vedere că utilizatorii săi parcurg în medie 34 km pe zi.
O noutate importantă este încărcătorul opțional de 40 kW C.C. (față de 30 kW anterior), care permite încărcarea bateriei de la 20% la 80% în doar 29 de minute.
Preț Ibatabil și Dotări „Cool”
Chiar și cu aceste îmbunătățiri majore, Dacia Spring își menține statutul de lider al accesibilității:
- Prețul de pornire este de 16.900 Euro.
- Întreaga gamă este disponibilă la un preț sub 20.000 Euro.
Spring continuă să ofere soluții practice, precum cel mai bun spațiu de încărcare din segment (308 litri) și inovații digitale. Toate versiunile vin cu un tablou de bord digital de 7″, iar pe versiunea Extreme este inclus sistemul Media Display cu ecran central de 10″ și conectivitate wireless Apple CarPlay™ și Android Auto™.
În plus, Dacia introduce și sistemul YouClip, un set de accesorii ingenioase care se fixează pe puncte cheie din habitaclu, oferind suport de pahare, lanternă sau suport pentru smartphone.
Dacia Spring a evoluat, devenind un partener de drum mai competent, dar rămâne fidelă filozofiei sale: mobilitate electrică esențială, eficientă și accesibilă pentru toată lumea.


